OOO Jumphour var rätt trevlig. Känns som om jump hour blir 2026års komplikation. Både traska och Gruppo Gamma jobbar på sina versioner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mm, har också snubblat över den där. Faller för dock för mig lite på avsaknad av minutmarkeringar. Egentligen vill man ju ha vintage som @grodslukarenxOOO Jumphour var rätt trevlig. Känns som om jump hour blir 2026års komplikation. Både traska och Gruppo Gamma jobbar på sina versioner.
![]()
![]()
Beror inte det på HUR limiterad den är? När det handlar om flera tusen är det ju bara fånigt. Om det handlar om hundra så kan det ju vara kul.Svårt att inte vara svag för den därMen när det gäller limiterade i sig är det motsatt för mig. Blir generellt mindre sugen om den är limiterad. Lite oklart varför.
Limiterad i antalet gjorda per år kan få igång mig, men det är nått med att den slutar göras som gör mig mindre intresserad.Beror inte det på HUR limiterad den är? När det handlar om flera tusen är det ju bara fånigt. Om det handlar om hundra så kan det ju vara kul.
Jo om hela modellen är limiterad kan jag tycka samma. Men tex Sjöö Sandströms annual modeller som alltid är en befintlig modell men endast finns 86 av just den färg/tavel varianten är kul.Limiterad i antalet gjorda per år kan få igång mig, men det är nått med att den slutar göras som gör mig mindre intresserad.
Håller helt med!Jo om hela modellen är limiterad kan jag tycka samma. Men tex Sjöö Sandströms annual modeller som alltid är en befintlig modell men endast finns 86 av just den färg/tavel varianten är kul.
Håller med. Det känns som att moderna billiga jumps alla har samma problem - de är för stora och klumpiga. Varit likadant ända sedan Alpha släppte sin.Mm, har också snubblat över den där. Faller för dock för mig lite på avsaknad av minutmarkeringar. Egentligen vill man ju ha vintage som @grodslukarenx
Precis. Om någon mikromakare bara kunde snegla lite mer på de där, helt glömma automat osv. Har försökt ebaya lite vintage men är mest en massa tomma boetter av okänt ursprung som florerar.Håller med. Det känns som att moderna billiga jumps alla har samma problem - de är för stora och klumpiga. Varit likadant enda sedan Alpha släppte sin.
![]()
![]()
Dagens kombo....
![]()
Då kan vi konstatera att ”ett bra tag” är hela två dagarsom bandbytoman tycker jag det var starkt jobbat!
Riktigt bra kombo för övrigt![]()
Tänkte på det när jag la in bilden, sen tänkte jag...ja ja...alla har samma åkomma här så...
.
Har kikat på Erebus faktiskt. De har några fina varianter. Är du nöjd med din?HAQ idag.
![]()
Absolut nöjd!Har kikat på Erebus faktiskt. De har några fina varianter. Är du nöjd med din?
Ooo, den var ny för mig. Riktigt cool! Lokalproducerad också![]()
Råkade bli en Mytilus, mycket nöjd än så länge!
Hämtade ut den idag vid lunch så inte så länge haha! Ska känna lite mer på den innan jag kommer med fler tankar.Ooo, den var ny för mig. Riktigt cool! Lokalproducerad ocksåHur länge har du haft den?
Haha ok! Ska bli kul att höra vad du tycker efter en tidHämtade ut den idag vid lunch så inte så länge haha! Ska känna lite mer på den innan jag kommer med fler tankar.
![]()
Råkade bli en Mytilus, mycket nöjd än så länge!
Med originalbandet 47g, utan band 30g, mätt med köksvåg så +/- något gram. Har bara stålklockor i övrigt så den känns superlätt. Typ samma som en moonswatch.Riktigt nördfråga, men är själv lite sugen - vad väger den där? Jag har fastnat i nån tanke om att nästa klocka ska vara superlätt men inte i plast..