• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Levande tavla
IMG_0916.jpeg
IMG_0917.jpeg

Haft strul med DHL och PostNord idag gällande min Spinnaker… Skickade den på reparation inom garantin tidigare i mars. Hade ingen koll på eventuella problem gällande import/export utan skickade med PostNord och allt funkade. Fyllde i en deklaration genom PostNords app när jag skickade den. Reparationen gick snabbt och smidigt utan problem. Spinnaker skickade tillbaka den med DHL som nu säger att de måste ha en exportdeklaration från PostNord för att jag inte ska behöva betala tull och moms igen. Suttit i telefon med både DHL och PostNord hela dagen och kontentan är att PostNord inte gör nån exportdeklaration vid värde under 10 000 (är ju en affordable) så det existerar ingen, och DHL vägrar då släppa den utan att den tullas och deklareras som en import. Såg att nån i tråden hade haft samma problem 2020 men då hade DHL gett med sig men tydligen inte denna gång. Så lär få pröjsa igen för tull och moms vad det verkar. Ska försöka ringa Tullverket också en sista gång och se vad de säger.

Segt, den hade ju annars varit perfekt att ha nu till påsk…

(Slänger med en gammal bild som referens)

IMG_6292.jpeg

Är det här en specialutgåva? Den ser jättefin ut!

Nja tror att den ska vara del av standardutbudet i alla fall. Första batchen såldes däremot ut väldigt fort, men tror de fyllt på sedan dess.

Ja jag är nöjd. Titan med cerakote - ser fräsig ut och bärs bekvämt! Hade önskat en lite bättre display och mer avancerat verk dock!

Riktigt snygg tavla!
Varit sugen att testa Formex ett tag men tvekar lite då för vad jag förstår så smalnar länken inte av. Hur är den att bära?
Tack!
Jag hade funderat i mer än fem år innan jag slog till 😅 Valde till slut 42mm, länken smalnar av från 22 till 20mm. Finishen är 👌🏼. Ingen länk som äter upp armhåren vilka andra kan göra. Låset är kort, har en microjustering på 10mm, fungerar riktigt bra. Relativt låg profil, 11,4mm så sitter som en dröm på armen.
IMG_1039.jpeg
IMG_1040.jpeg
IMG_1041.jpeg

Tillbaka
Topp