Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Patek möter GSTänkte att kan ju prova WDnötens gummi på Cronos. Det blev ju inte bara ett lyft för klockan utan satt också näraperfekt…
![]()
![]()
Tack för en utförlig beskrivningTack!
Jag hade funderat i mer än fem år innan jag slog tillValde till slut 42mm, länken smalnar av från 22 till 20mm. Finishen är
. Ingen länk som äter upp armhåren vilka andra kan göra. Låset är kort, har en microjustering på 10mm, fungerar riktigt bra. Relativt låg profil, 11,4mm så sitter som en dröm på armen.
![]()
![]()
![]()
Tack för en utförlig beskrivning
Fem år då måste du varit otroligt säker att denna var den rättaHar själv nog funderat bara två.
Ja länken ser ju riktigt bekväm och följsam ut och alltid ett plus med justering i spännet. Har haft SMP 300 och den länken är allt annat en smidig. Den här ser dock mycket smidigare ut så man kan kanske lösa 20 vid spännet.
Patek möter GSSer riktigt smutt ut.
Blåa är också fin!namnet är väl inte det sexigaste men finns värre.
Gillar verkligen tavlan du har men är en sucker för blått men ska spana in dom olika varianterna. Lutar åt en 39,5 då jag på senare tid börjat uppskatta lite mindre ur.
Blåa är också fin!
Har också gått ner i stl men det jag hade lite svårt för med 39.5 är att länken fortf är 22mm.
Gör inte så mycket att en dykare är lite större och idag nöjd med att jag valde den större.
Testar på läder idag.
Kan Paneristis kan jag
![]()
Snygg både på läder och natoBlåa är också fin!
Har också gått ner i stl men det jag hade lite svårt för med 39.5 är att länken fortf är 22mm.
Gör inte så mycket att en dykare är lite större och idag nöjd med att jag valde den större.
Testar på läder idag.
Kan Paneristis kan jag
![]()
![]()
Finns vissa likheter ja... Girard PerregauxSeestern släppt två nya dykare. Noll koll men killgissar designen inte är deras () men trevliga!
![]()
![]()
Spelar väl ingen roll vad andra medlemmar tycker. Köp om du gillar det, köp annat om det stör dig.Ja vad är era tankar kring ”homage”-klockor? Jag har funderat på att köpa en från Watchdives eller liknande men är delad i det. Lite rädd för att göra det första köpet med risken att falla djupt i det och köpa på mig mer ”när det ändå är så billigt”.
För:
- Kommer troligtvis aldrig äga en klocka för 40000+, med en homage får jag chansen att äga en sån modell ändå.
- Billiga, möjlighet att äga fler klockor och bredda intresset
Mot:
- Kopior, saknar helt någon typ av historia, kultur eller kreativitet i framtagandet av klockan.
- Risk att det blir slit och släng i och med sämre QC och billigare urverk
- Tror också det finns en viss risk att jag urvattnar intresset, mycket av det är ju att leta och längta…
Ja vad är era tankar kring ”homage”-klockor? Jag har funderat på att köpa en från Watchdives eller liknande men är delad i det. Lite rädd för att göra det första köpet med risken att falla djupt i det och köpa på mig mer ”när det ändå är så billigt”.
För:
- Kommer troligtvis aldrig äga en klocka för 40000+, med en homage får jag chansen att äga en sån modell ändå.
Mot:
- Kopior, saknar helt någon typ av historia, kultur eller kreativitet i framtagandet av klockan.
- Tror också det finns en viss risk att jag urvattnar intresset, mycket av det är ju att leta och längta…
Jo jo självklart är det så, var inte ute efter att döma eller dömas. Men har funderat på det själv så var mest nyfiken hur andra tänker i frågan.Spelar väl ingen roll vad andra medlemmar tycker. Köp om du gillar det, köp annat om det stör dig.
Haha alright jag fattar, jag är ny i gametJa låt oss tröska detta ämne en sjuhundrafemtielfte gång! Brukar alltid leda till en massa positivt.![]()
Funderar i samma bana. Har visserligen en "dyr" klocka, Omega Aqua Terra från 2024. Men funderar om jag ska köpa en billigare dykare. Funderat fram och tillbaka på t.ex San Martin och WD, men kommit fram till att det kommer inte kännas bra. Köper hellre en billigt Citizen eller Seiko än en San Martin.Ja vad är era tankar kring ”homage”-klockor? Jag har funderat på att köpa en från Watchdives eller liknande men är delad i det. Lite rädd för att göra det första köpet med risken att falla djupt i det och köpa på mig mer ”när det ändå är så billigt”.
För:
Mot:
Ja vad är era tankar kring ”homage”-klockor? Jag har funderat på att köpa en från Watchdives eller liknande men är delad i det. Lite rädd för att göra det första köpet med risken att falla djupt i det och köpa på mig mer ”när det ändå är så billigt”.
För:
Mot:
- Tror också det finns en viss risk att jag urvattnar intresset, mycket av det är ju att leta
Tycker dina tre sista punkter summerar detJa vad är era tankar kring ”homage”-klockor? Jag har funderat på att köpa en från Watchdives eller liknande men är delad i det. Lite rädd för att göra det första köpet med risken att falla djupt i det och köpa på mig mer ”när det ändå är så billigt”.
För:
Mot: