• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fortsätter med denna veckan ut.
IMG_8566.jpeg

Trippelpost men blev sjukt nöjd med detta:
15289.jpg

På armen är det Seiko Saturday 土
15293.jpg

Tänkte även köpa en "affordable" Citizen Zenshin idag men priset på Amazon ligger högre än det gjort på flera veckor så avvaktar och har inte helt bestämt mig över grå eller vit tavla.

Screenshot2025-12-29at12.42.21PM.png

Nån som har nappat på en sån här? Tydligen har en batch sålts slut och de är nu på gång med en ny. Senare i sommar kommer också en stålversion (den här är i Titanium). Jag tycker den är riktigt cool och priset innan tull etc skulle vara ca 400 SEK!!! Det här är alltså ett indiskt bolag, Delhi Watch Company, och det kanske delvis förklarar priset.

Speciellt bandmontaget med att man "slidar" in bandet från sidan tycker jag är riktigt cool. Kanske lite riskabelt i en del fall om remmen är för slapp, men det kan det vara värt för coolhetsfaktorn :)

Nån som har nappat på en sån här? Tydligen har en batch sålts slut och de är nu på gång med en ny. Senare i sommar kommer också en stålversion (den här är i Titanium). Jag tycker den är riktigt cool och priset innan tull etc skulle vara ca 400 SEK!!! Det här är alltså ett indiskt bolag, Delhi Watch Company, och det kanske delvis förklarar priset.

Speciellt bandmontaget med att man "slidar" in bandet från sidan tycker jag är riktigt cool. Kanske lite riskabelt i en del fall om remmen är för slapp, men det kan det vara värt för coolhetsfaktorn :)

Jodå. Jag har också fått upp dem i flödet och är lite sugen.

Tänkte försöka köpa, lagt mig på mejllistan 🤓

Supercool.
"Best suited for wrist sizes above 6 inches. " Intressant att de skriver det.

Anyone who has snagged one of these? Apparently a batch has sold out and they are now working on a new one. Later this summer there will also be a steel version (this one is in Titanium). I think it is really cool and the price before customs etc would be about 400 SEK!!! This is an Indian company, Delhi Watch Company, and that may partly explain the price.

I especially think the strap assembly where you "slide" the strap in from the side is really cool. Maybe a bit risky in some cases if the strap is too loose, but it might be worth it for the coolness factor.:)

En kompis till mig har en från första batchen och han älskar den. Han använder den som sin dagliga 'beater' och den verkar tåla det mesta. För 400 kr är det ju nästan omöjligt att gå fel, även om man får lägga på lite för tullen.

Blir spännande att se stålversionen i sommar, men tror du inte den kommer upplevas som ganska mycket tyngre på handleden än titanet? Titanets största fördel är ju just hur lätt det bärs, så det ska bli intressant att se hur balansen blir i stål.

En kompis till mig har en från första batchen och han älskar den. Han använder den som sin dagliga 'beater' och den verkar tåla det mesta. För 400 kr är det ju nästan omöjligt att gå fel, även om man får lägga på lite för tullen.

Blir spännande att se stålversionen i sommar, men tror du inte den kommer upplevas som ganska mycket tyngre på handleden än titanet? Titanets största fördel är ju just hur lätt det bärs, så det ska bli intressant att se hur balansen blir i stål.
Ja, jag lutar nog åt titan. Iofs verkar stålversionen få lite förbättringar, men tror ändå titan är det som gäller.

Riktigt cool och snygg klocka. Själv skulle jag nog helt klart föredra stål före titan. Tyngd i klockan är en skön känsla.

Med den där rektangulära formen och helt platt design så kan nog 44 mm L2L kännas rätt ordentligt. Jag är faktiskt lite orolig för att den kan vara i "Värsta" laget för min smala handled.
Håller med, formen gör extremt mycket för hur den bärs. Jag har själv ganska nätta handleder och har lärt mig att L2L-måttet ofta ljuger på just rektangulära klockor. Det är synd, för designen är ju grym!

Det är faktiskt just därför jag tycker att titan är vägen att gå här. Om en klocka är helt platt och riskerar att 'sväva' lite på handleden, så underlättar det enormt att materialet är så lätt. Med stål kan det lätt kännas obalanserat om passformen inte är 100%, men titanet gör att man knappt märker den trots formen.

Alltså, min senaste beställning har inte ens landat, så blev jag sugen på den här. Gillar både kronografer, fyrkantiga samt gröna klockor, så den bockar av flera rutor. Ok, något dyrare än riktigt billig, och kanske inte lika lätt att spontanköpa. Någon som äger en?
Screenshot_20260427_163650_com.android.chrome_edit_442236273529387.jpg

Tillbaka
Topp