Fick sig ett nytt band, nu ska det bara mjukna upp lite.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för ref? Riktigt härlig!
Citizen Promaster Land JV1007-07E. Toolwatchkänslan är påtaglig. Känns som den klarar det mesta.
Väldigt bra den där!Kört denna några dagar. Den får lite för lite handledstid tyvärr, men så bra att ingen risk den ska någonstans!
![]()
Har varit lite inne på UT1an. Tycker dom är balla. Hur känns den på armen? Och är det oförskämt att fråga en herre om handledsomkrets?Satt riktigt bra på w.o.e. bandet
![]()
Undrar samma, också nyfiken men tycker de ser ”långa” ut med sina inte så slopande bandhornHar varit lite inne på UT1an. Tycker dom är balla. Hur känns den på armen? Och är det oförskämt att fråga en herre om handledsomkrets?![]()
Den där var inte alls dum! Din eller bilder från nätet?Galet tunn D1 Milano Carbon Reef, den nya versionen av UltraThin!![]()
![]()
![]()
Vet inte om någon av färgerna ger någon tydlig vintagekänsla egentligen, så det måste ju bli ett personligt val. Jag tycker båda ser fina ut. Kan ju bero på om man vill matcha med grönt eller brunt band/nato i framtiden.Väldigt sugen på en wolbrook skindiver 38, men vilken ska man gå på? Normal eller fejkad vintage lume? Svårt val
![]()
![]()
Måste erkänna att jag aldrig riktigt såg charmen med Unimatic tidigare, men på sistone har det vänt helt. Ser den ena modellen efter den andra som ser riktigt vassa ut, och den där GMT:n är inget undantag. Vad är dina första intryck så här långt?Nytt in, blev ett spontanköp.
![]()
Tycker den bärs riktigt bra, inte så platt som jag trodde den skulle bäras. Tror min handled ska vara just under 17cm.Har varit lite inne på UT1an. Tycker dom är balla. Hur känns den på armen? Och är det oförskämt att fråga en herre om handledsomkrets?![]()
Jag hade samma känsla, gillade inte alls dem tidigare men nu dras jag till dessa klockor då intresset för toolwatches är som störst för mig. Gillar den industriella militär känslan jag får av den.Måste erkänna att jag aldrig riktigt såg charmen med Unimatic tidigare, men på sistone har det vänt helt. Ser den ena modellen efter den andra som ser riktigt vassa ut, och den där GMT:n är inget undantag. Vad är dina första intryck så här långt?
Vet inte när det slog om, men jag började uppskatta deras designval istället för att se det som bara en trend. Håller med om att den industriella looken känns väldigt ärlig när man väl kollar närmare.Jag hade samma känsla, gillade inte alls dem tidigare men nu dras jag till dessa klockor då intresset för toolwatches är som störst för mig. Gillar den industriella militär känslan jag får av den.
Tack! Det är mina bilder. Jag tycker dock att tavlan är bättre i verkligheten än på bild.Den där var inte alls dum! Din eller bilder från nätet?
Grattis till den! Länken ser också riktigt välarbetad ut.Tack! Det är mina bilder. Jag tycker dock att tavlan är bättre i verkligheten än på bild.
Tackar! Har haft den en kort tid men inte kommit till användning tyvärr så nu ligger den på köp & sälj. Ja länken är riktigt bra, klart bättre än första versionen av deras UltraThin som jag haft tidigare.Grattis till den! Länken ser också riktigt välarbetad ut.
Den där ser riktigt trevlig ut tycker jag. Uppskattar också den avskalade industriella looken. Bärs den tungt på armen?Slänger upp några bilder till, inte super slopande bandhorn men nog för att den inte ska kännas helt platt eller sticka utanför handleden. Tror den skulle göra sig ännu bättre på ett no pass band så den hamnar närmare handleden och inte flyter.
![]()
![]()