• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

v0n

Patek
2-Faktor
Eller hur, skillnaden är verkligen stor.
Jasså? Vad kul att höra att du är riktigt inbiten, och spännande att ditt Browns har värvat stort också.
Hoppas att det bär frukt och kan ge en framgångsrik säsong!
Som jag förstått det har ni haft det lite tufft de senaste säsongerna? :)
Inte så lite tufft heller :(
Jo, bland annat Odell Beckham Jr skrev ju på och det är ju lite som att Ronaldo/Messi skulle gå till Huesca eller så.
Roligt om du kunde haka på i år, har märkt ett stort ökat intresse för sporten här hemma i svedala dom sista åren vilket är jättekul.
 

Falken

Panerai
Jag med :)

Skall kolla om jag hittar en att prova på semestern.
36FE1C12-BB4A-4470-96D9-729954E24A6E.jpeg

Bild från deras insta. Hade varit intressant se på en herre dock.
 

Olsson

Cartier
Inte så lite tufft heller :(
Jo, bland annat Odell Beckham Jr skrev ju på och det är ju lite som att Ronaldo/Messi skulle gå till Huesca eller så.
Roligt om du kunde haka på i år, har märkt ett stort ökat intresse för sporten här hemma i svedala dom sista åren vilket är jättekul.

Var in och kollade lite nu, ser att det har varit några tuffa år minst sagt.. :( Odell Beckham Jr känner till och med en novis som jag till, vad mäktigt!
Gillar liknelsen skarpt, klockrent exempel med Ronaldo/Messi och Huesca :D förstår att du måste vara oerhört exalterad!

Ja, ska ge det ett seriöst försök att hänga med och försöka bli lite insatt den här säsongen. Med ett extra öga på ditt Browns!
Ni är onekligen värda lite framgång! :)
 
  • Like
Reactions: v0n

fplteknikern

Omega
2-Faktor
AEB177AB-1CA9-4E5B-8DD8-0A0F275D92D8.jpeg
Behöver nu er hjälp. Köpte en Squale av @LennyK för några veckor sedan, har använt den näst intill dagligen och den har fungerat felfritt. Igår kväll hade jag inte haft den på armen under några dagar så tog upp den och ställde tid och datum och den tickade igång bara av att jag tog upp den. Alltså jag behövde inte vrida upp den manuellt. Hade den på några timmar och sen la jag tillbaka den i klocklådan när jag gick och la mig. Nu imorse när jag tog upp den märkte jag att den hade stannat igen, ställde tiden och behövde vrida upp den manuellt, men då var uppvridningen onormalt trög... Den gick igång men sen efter några minuter i soffan så stannade den igen...

Det känns som att nåt har gått åt pipan här.. så nu till min fråga. Hur går man tillväga om man behöver skicka in den för garantireparation? Har ni någon erfarenhet av att skicka tillbaka en klocka till Gnomon?

(Har aldrig slagit i eller tappat klockan, inte försökt växla datum när datumväxlingen är inkopplad..)
Update: Mailat lite med Gnomon nu. Finns två alternativ. Jag kommer välja att skicka tillbaka klockan till Gnomon efter att jag har pratat med en urmakare här i staden. Han ville helst inte kolla på den eftersom den fortfarande är under garanti och att 80$ kommer man inte speciellt långt på sa han...

”If you have a watchmaker in your area, you can also repair it locally and email us the invoice so we can reimburse you. We can reimburse you up to $80 for this. Anything more, you will need to send it back to us for repair.”

Så nu väntar jag på alla kontaktuppgifter från dom och sen ska jag försöka fylla i en CN23 blankett också... blir ett litet äventyr detta.;)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Näh, nu orkar jag inte mer...

Händer inget med LE-klockan under min semester så chansar jag på att köpa en standard SH innan :)

Ni som köpt direkt från Steinhart, läste att de kör FedEx, hur funkar det? Är det hemleverans som gäller så att man måste vara hemma eller kan man hämta upp? Hur lång tid tar det? Tänkte beställa innan jag kommer hem så att den ligger o väntar på mig.

@Chumba @kjesul ?
 

DaKa

Cartier
Näh, nu orkar jag inte mer...

Händer inget med LE-klockan under min semester så chansar jag på att köpa en standard SH innan :)

Ni som köpt direkt från Steinhart, läste att de kör FedEx, hur funkar det? Är det hemleverans som gäller så att man måste vara hemma eller kan man hämta upp? Hur lång tid tar det? Tänkte beställa innan jag kommer hem så att den ligger o väntar på mig.

@Chumba @kjesul ?

Fick min levererad till dörren, verkar vara det som gäller med Fedex.. I mitt fall var det TNT som körde.
 
Topp