• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kropoth

Cartier
Suunto Observer XT Black LE :)

Nog utgången sen ett decennium eller så, men min lever fortfarande och har överlevt det mesta från öken till djungel till bergstopp till hav :D

Skön klocka att bära, är en 42a men bärs som en 38a.
Lite sugen på en barometerklocka, men alla deras nutida är lite för stora/fula. Casio Pro-Trek/G-Shock är enda alternativen, men där kämpar jag också med bärbarheten.

Tänk en mekanisk klocka med en klassisk barometer (analog) på handleden. Det hade varit något! :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Den där är väl inte så stor? 38,5 har jag för mig. Jag äger ingen själv och har aldrig provat den men jag kan inte tänka mig att den bär så stort med tanke på att bandhornen är rätt små och korta.

Ja dom blå visarna var anledningen till att jag föll för den. Mäter som @Forsberg redan sagt 38.5mm, trodde att den skulle kännas för stor p.g.a. den gräddvita tavlan men den funkar riktigt bra på mina spinkiga 16.5 cm handleder.
Det har ni ju helt rätt i! Jag har förväxlat den med nedan modell som mäter 41mm. :confused: Vad är det för ref på den med blåa visare? Hittar den på Zackrissons Ur men bara med silvriga visare.

re-au0006s-1.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Tyvärr inte, tycker det blir lite mycket metall med traditionella länkar. Försökt spåna fram någon specialvariant men det tror jag inte kommer bli verklighet.
Jag är med på resonemanget. För egen del kan jag bara säga att just "mycket metall" är snyggt, t ex på dykarklockor med vridring i stål. Du har inga mock-ups/renderingar på hur det kunde sett ut? Eller det kanske du inte vill dela med dig av :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag är med på resonemanget. För egen del kan jag bara säga att just "mycket metall" är snyggt, t ex på dykarklockor med vridring i stål. Du har inga mock-ups/renderingar på hur det kunde sett ut? Eller det kanske du inte vill dela med dig av :)
Har tyvärr bara en tidig version vi inte var nöjda med. Alla andra tankar har mer varit ett moodboard än en riktig skiss/rendering.
 
Topp