• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TorNet

Panerai
2-Faktor
Den här är för @FreakyLeo - upp med hakan.
IMG_20190817_122043.jpg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Hej @Lindellc!
Såg din post nu när jag kom hem från jobbet sent. Vad tråkigt att det var så. Jag tänkte att det var tjusigt att sälja den i nyskick oavplastad men det var ju kanske dumt såhär i efterhand. Lova att säga till om det är något jag kan göra!

Gällande det uteblivna svaret från Hamtun och Ross:
Några dagar innan klockan levererades så skickades det ut ett mail där han beklagade att leveransen försenats något och att han inte heller svarat på några frågor senaste veckan. Anledningen till detta var att hans pappa hastigt och helt oväntat hade gått bort och att hela familjen och släkten var smått chockade. Troligtvis är väl detta anledningen till att han nu återigen inte svarat på mail på ett tag. Men precis som @thewordfox skrev så såg jag precis något meddelande på Instagram eller Facebook där det angavs att man nu arbetade med att gå igenom alla mail.

Jag hoppas verkligen att du får svar snart och att det hela löser sig. Och återigen; -Säg till om jag kan göra något, det känns inte kul i magen när det blir såhär.
Snällt av dig, men det är ju såklart inte ditt fel (därav att jag inte hört av mig till dig). Jag är säker på att Hamtun löser det på bästa sätt när han är åter i tjänst :)
 

Jaspero

Omega
Okej, nu behöver jag hjälp av mina mikrotrådsvänner. Jag har ett paket på ingång med FedEx som beräknas levereras på fredag. Hur gör jag för att få dem att hålla paketet på något FedEx-kontor, och var finns de i så fall i Stockholm? Det enda jag hittar när jag googlar är Arlanda, kan det stämma?
 

Hjelm

Rolex
Okej, nu behöver jag hjälp av mina mikrotrådsvänner. Jag har ett paket på ingång med FedEx som beräknas levereras på fredag. Hur gör jag för att få dem att hålla paketet på något FedEx-kontor, och var finns de i så fall i Stockholm? Det enda jag hittar när jag googlar är Arlanda, kan det stämma?
Fedex har typ inga bra kontor. I Göteborg ligger skiten ute i Mölnlycke. Däremot kan du omdirigera leveransen till typ ditt jobb och byta till en dag som passar.
 

lulebon

Omega
Okej, nu behöver jag hjälp av mina mikrotrådsvänner. Jag har ett paket på ingång med FedEx som beräknas levereras på fredag. Hur gör jag för att få dem att hålla paketet på något FedEx-kontor, och var finns de i så fall i Stockholm? Det enda jag hittar när jag googlar är Arlanda, kan det stämma?
Vad jag vet finns bara FedEx på arlanda i Stockholm. En bekant till mig hade ett paket påväg till sig samma dag vi skulle åka norrut. Då ringde han dom och fick leveransen uppskjuten några dagar.
 

FOQ

Audemars
Akura har dragit tillbaka sin Kickstarter för Wayfarer pga Brexit och osäkerheten kring pundet. Trist! Modellen stod på egna ben och grundaren verkar onekligen vara en sund person. Jag kommer nog hoppa på tåget igen om kampanjen kommer tillbaka!

Ah, var det anledningen! Blev lite förvånad över det. Klockan kändes som ett fräscht alternativ. Länken var dessutom rolig.
 
Topp