• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Equilibrium

Garth
2-Faktor
4713BAD4-C26C-49B5-8CDC-7E9B4AD001BB.jpeg

Ser på någon halvintressant film på SVT1, godnatt tråden :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har alltid varit förtjust i triple calendars men har aldrig sett någon med den där skalan i ytterkant. Vad är det för något? :)
Ser ut att vara en takometerskala? Finns tryckknappar kl 2 och 4, men lite oklart om den har kronograffunktion. Funderar på om det kan vara så att knapparna styr olika kalenderfunktioner och att takometerskalan är dekorativ.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ser ut att vara en takometerskala? Finns tryckknappar kl 2 och 4, men lite oklart om den har kronograffunktion. Funderar på om det kan vara så att knapparna styr olika kalenderfunktioner och att takometerskalan är dekorativ.
Jag fattar inte heller, som du säger ser det ut som att det skulle vara en kronograf men samtidigt finns det varken subdials eller visare för det. Jag tänkte att det inte kunde vara en tachymeterskala då det saknades möjlighet att använda den men du har nog rätt i att den bara är dekorativ. :)
 

Alexanderski

Breitling
Tack så mycket! Vad häftigt med så många nickare här:) får jag fråga hur var er upplevelse när ni skaffade era? Jag själv beställde ifrån seriouswatches i Holland och det var i princip min första beställning från utlandet, supernervös och betalade fel första gången... Men de var super på service och hjälpsamma så ångrar inte en sekund. :)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Tack så mycket! Vad häftigt med så många nickare här:) får jag fråga hur var er upplevelse när ni skaffade era? Jag själv beställde ifrån seriouswatches i Holland och det var i princip min första beställning från utlandet, supernervös och betalade fel första gången... Men de var super på service och hjälpsamma så ångrar inte en sekund. :)
Tjenare och välkommen in i värmen :).
NTH är ett stabilt och trevligt märke och även Seriouswatches som du beställde ifrån.
Stannar du kvar i tråden så kan du snart inte räkna utlandsbeställningarna längre :D.
Kör hårt.
 
Topp