• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mina damer och herrar!
Nu är det dags för rond två i Micro LE, en Micro LE II om ni så vill.
En första kontakt är upprättad med Gnomon om en ny LE-klocka, @M26 har idag fått svar på vårat mail som skickades i helgen. Svaret var typ, med ett tillräckligt antal beställningar är det mesta möjligt :)

Denna gången är det en Steinhart, nämligen en Vintage GMT i 39mm!
Vi behöver komma överens om vilka tweaks vi kommer efterlysa, vilken boett, länk, tavla osv osv.

Det vi nu behöver är en uppskattning på hur många intressenter vi faktiskt har i tråden, detta för att se om det är något som är genomförbart.
Jag kommer göra en PM tråd där alla som vill bjuds in och så tar vi det därifrån. Alltså samma upplägg som sist. Skriv till mig, @M26 @Nilas i tråden så lägger vi till er i PM-tråden (alla kommer kunna lägga till nya postare i tråden)

Nedan är referensbilden hur vi vill ha den, givetvis med lite tweaks om det är möjligt
55632774_340945836548549_8913117463546167296_o-jpg.1476290

Här har @M26 tagit fram lite alternativ:
Standard 39mm boett på Oyster
image9-1574330600.jpg

Standard 39mm boett på Jubelee
Ocean-Vintage-Vintage-GMT-Jubelee.jpg

Vintage 39mm boett på Oyster
Ocean-Vintage-Vintage-GMT-Oyster.jpg

Ja ja ja ja! Lägg till mig, det här kan ju inte bli fel!

Kul med en ny LE, men jag hoppar nog om ni ska köra en homage-replika. Jag tycker Steinhart kan så mycket bättre än att göra såna. I detta fallet är det halvt förlåtet eftersom den gamla Explorer II:an aldrig mer kommer tillverkas, men jag tycker ändå det är trist.

Steinhart gör ju så förbannat bra egna modeller! Jag antar att det är en kassako.

Håller med dig. Dock ett jättebra initiativ även om jag står över :)

Roligast var nog en Amazon -67 som jag hade som rullande bruksbil/renovering. Men när barnen kom försvann tiden och det kom en tysk och hämtade den. Den saknar man ibland!

Jag körde Volvo V40 2.0t i många år och många mil den har nog varit bäst sett ur driftsäkerhet och ekonomi.

Nu har jag en Passat GTE Laddhybrid 2020 som också är rätt trevlig att åka i. Det är nått visst att glida fram nästan ljudlöst med omedelbar gasrespons och jag har lärt mig att hata att tanka. Min förra Passat GTE 2018 gick 75% på eldrift, fö den enda av mina bilar som jag fått ringa en bärgare till. Med den här som har större batteri tror jag det blir betyligt mer eldrift. Det passar mig bra för jag hatar att tanka, jag har tankat en gång sen januari och det är nästan full tank fortfarande. Bra storlek med fem i familjen för mig som inte klarar av minibussar. Men Passaten har en massa irriterande småfel i mjukvaran till infotainmentsystemet tyvärr så den känns lite halvfärdig ibland

Men nästa bil blir helelektrisk!

/ P

Mmm Amazon :) Hade en råsänkt mattsvart 66a för några år sedan med moon kapslar. Ångrar att jag sålde den :(

4EEAEE32-7429-4310-A1BB-A20487479D45.jpeg

Denna juvel rullar på samma gata jag bor på :)

Ah, lite OT Amazonsnack! :cool:
Min -68
Amazon2_mini.jpg

Och självklart lite affordable klocka för att inte vara helt OT ;)
Amazon1.jpg

Dagens klocka blir affordable vintage som jag impulsköpte för att den hade en fiskebåt på baksidan. Sen måste jag säga att 34mm med 20mm mellan luggarna är riktigt grymt :D Vill ju helst ha en Certina DS men jag får spara lite till bara :)
8DB7015F-CFB2-4546-BD0F-EB70332AB32E.jpeg
239BC73C-E469-4E41-8B44-606208D3BD0E.jpeg
Trevlig! Eftersom jag själv har kommit att välja Tissot före Certina (som ju egentligen är bröder numera) bortser jag från avslutningen. :)

Roligast var nog en Amazon -67 som jag hade som rullande bruksbil/renovering. Men när barnen kom försvann tiden och det kom en tysk och hämtade den. Den saknar man ibland!

Jag körde Volvo V40 2.0t i många år och många mil den har nog varit bäst sett ur driftsäkerhet och ekonomi.

Nu har jag en Passat GTE Laddhybrid 2020 som också är rätt trevlig att åka i. Det är nått visst att glida fram nästan ljudlöst med omedelbar gasrespons och jag har lärt mig att hata att tanka. Min förra Passat GTE 2018 gick 75% på eldrift, fö den enda av mina bilar som jag fått ringa en bärgare till. Med den här som har större batteri tror jag det blir betyligt mer eldrift. Det passar mig bra för jag hatar att tanka, jag har tankat en gång sen januari och det är nästan full tank fortfarande. Bra storlek med fem i familjen för mig som inte klarar av minibussar. Men Passaten har en massa irriterande småfel i mjukvaran till infotainmentsystemet tyvärr så den känns lite halvfärdig ibland

Men nästa bil blir helelektrisk!

/ P
Amazon:hungry:

Mmm Amazon :) Hade en råsänkt mattsvart 66a för några år sedan med moon kapslar. Ångrar att jag sålde den :(
Byggde en från grunden i slutet av 70-talet. Jobbade på bilverkstad och fick tag i ett tomt chassi/kaross av en -65 som gått 300 mil, slagit runt och sen fixats upp av en plåtis. Egenbyggd/självrenoverad B18 och trimmad till så där 130 hk, överväxeln från 123GT med bromsad diff. Vinröd med en i princip orörd galoninredning. Göteborgs (och Borås, gjorde lumpen där) gatukung. :D Tyvärr såld också... sen länge :(

Nu pratar vi insikt och kunskap !
A6A1EBA0-A160-4C2E-A3D4-B7D5F7C47D5A.jpeg
Hahah, touché!

Jag tänker närmast på att de gör klockor av hög kvalitet till ett bra pris. GMT Premium 500 som jag har tycker jag också designmässigt är en fullträff, eftersom den har en tydlig inspiration från Batman men har gjort den mer kontemporär.
bm1.1574330602.jpeg

Den här tycker jag är ytterligare ett exempel:

o2-premium_black_01.1574330600.jpg

Liksom denna:

racetimer-blue_1kx1k_01.1574330602.jpg

Nej den är såld sedan ca 8 år tillbaka. Kostade 9k :hilarious:

Trevlig! Fint skick på den :)
Den har klarat sig skapligt under åren men har givetvis fått lite ny färg och plåt här och var. Min första bil förresten. Haft den sedan jag var 19 bast. :D
Far min hade en gammal 144 när jag var liten, samma sorts hastighetsmätare :)
Yes, samma som tidiga 140 som kom -67, och som tillverkades parallellt med Amazonen som slutade att tillverkas -70. :bookworm:

Jag har en mattsvart amazon. 66a. Sänkt så avgassystemet skrapar. Dekal med rött pitbullhuvud framför vardera dörr och ett blanksvart malteserkors på bagageluckan.

Står på fyra oljefat några mil utanför Ödeshög.
Nycklarna ligger under solskyddet på förarsidan.
Bara att åka och hämta om någon vill ha.;)

Tillbaka
Topp