• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja vem skulle det annars varit :cigar: Satt du och schtekte med lite?
714D95DE-F76C-4EB1-935E-E403DDFD9581.jpeg
0E7F89FC-81A3-49FD-B8A0-04CB7E4197B0.jpeg
Nu sker det...

Corguet snowflake, hur känns den? Har kollat på den ett par gånger :)

Medans andra (läs Bobo) gör allt för att patinera sin nya klocka så köper jag mina färdig patinerade :)
IMG_20200629_203506.jpg
Har knappt hunnit klämma på den. Känns jäkligt solid, svagt kupat safir och mycket trevlig tavla och visare. Inga brister vad jag kan se, eventuellt lite lätt action på bezeln men inget som stör! Ska jag vara helt ärlig hade den fått stanna om min sommarlovslön hade varit lite bättre. :meh:

Kom igen tråden, nu behöver jag hjälp!

Är det någon som sitter på en gammal oysterlänk som inte används?

Jag är egentligen bara ute efter denna lilla delen...
C916D268-CAAD-4290-9C51-622982956E24.jpeg

Mina damer och herrar!
Nu är det dags för rond två i Micro LE, en Micro LE II om ni så vill.
En första kontakt är upprättad med Gnomon om en ny LE-klocka, @M26 har idag fått svar på vårat mail som skickades i helgen. Svaret var typ, med ett tillräckligt antal beställningar är det mesta möjligt :)

Denna gången är det en Steinhart, nämligen en Vintage GMT i 39mm!
Vi behöver komma överens om vilka tweaks vi kommer efterlysa, vilken boett, länk, tavla osv osv.

Det vi nu behöver är en uppskattning på hur många intressenter vi faktiskt har i tråden, detta för att se om det är något som är genomförbart.
Jag kommer göra en PM tråd där alla som vill bjuds in och så tar vi det därifrån. Alltså samma upplägg som sist. Skriv till mig, @M26 @Nilas i tråden så lägger vi till er i PM-tråden (alla kommer kunna lägga till nya postare i tråden)

Nedan är referensbilden hur vi vill ha den, givetvis med lite tweaks om det är möjligt
55632774_340945836548549_8913117463546167296_o-jpg.1476290

Här har @M26 tagit fram lite alternativ:
Standard 39mm boett på Oyster
image9-1574330600.jpg

Standard 39mm boett på Jubelee
Ocean-Vintage-Vintage-GMT-Jubelee.jpg

Vintage 39mm boett på Oyster
Ocean-Vintage-Vintage-GMT-Oyster.jpg
Jag är gärna med i tråden!

Har knappt hunnit klämma på den. Känns jäkligt solid, svagt kupat safir och mycket trevlig tavla och visare. Inga brister vad jag kan se, eventuellt lite lätt action på bezeln men inget som stör! Ska jag vara helt ärlig hade den fått stanna om min sommarlovslön hade varit lite bättre. :meh:
Fattade inte att den skulle avyttras :confused: Missade jag den infon?

Jag har en mattsvart amazon. 66a. Sänkt så avgassystemet skrapar. Dekal med rött pitbullhuvud framför vardera dörr och ett blanksvart malteserkors på bagageluckan.

Står på fyra oljefat några mil utanför Ödeshög.
Nycklarna ligger under solskyddet på förarsidan.
Bara att åka och hämta om någon vill ha.;)
I Ödeshög :blackeye: Hade den stått närmre hade jag kört och tittat på den :happyhappy:

Jag har en mattsvart amazon. 66a. Sänkt så avgassystemet skrapar. Dekal med rött pitbullhuvud framför vardera dörr och ett blanksvart malteserkors på bagageluckan.

Står på fyra oljefat några mil utanför Ödeshög.
Nycklarna ligger under solskyddet på förarsidan.
Bara att åka och hämta om någon vill ha.;)

Jag har en uppsättning vinterdäck och fälg att donera till den som hämtar Amazonen

/ P

Lite vilkor angående min amazon som jag alltså spontanskänker till den som vill ha och som lyckas ta sig förbi några hinder...

Bakgrund.
Köptes i Kalmar 2009. Kördes dagligen i knappt ett år och var med om mycket kul.
Den hamnade på en gård vid Ombergs fot av en slump. Jag hade bara en parkeringsplats och hade precis köpt min första Porsche. Amazonen kördes från Linköping till dess nuvarande position utanför Ödeshög för att en arbetskamrat erbjöd uppställningsplats.

Han sa upp sig och flyttade, vi tappade kontakten och jag tog mig aldrig för att hämta amazonen.

Det har nu gått mer än tio år och jag vet inte om hans farsa ens lever än. Det var på hans gård den ställdes. Fick höra att den lyfts upp på oljefaten något år efter att den ställts dit.

Den som vill kan få koordinater. Men ni får själva ta reda på om den finns kvar där jag lämnade den och förhandla med gubben eller den nya gårdsägaren om eventuell hyra för 10 års uppställning.;)

Pm:a om du är sugen.:)

Lite vilkor angående min amazon som jag alltså spontanskänker till den som vill ha och som lyckas ta sig förbi några hinder...

Bakgrund.
Köptes i Kalmar 2009. Kördes dagligen i knappt ett år och var med om mycket kul.
Den hamnade på en gård vid Ombergs fot av en slump. Jag hade bara en parkeringsplats och hade precis köpt min första Porsche. Amazonen kördes från Linköping till dess nuvarande position utanför Ödeshög för att en arbetskamrat erbjöd uppställningsplats.

Han sa upp sig och flyttade, vi tappade kontakten och jag tog mig aldrig för att hämta amazonen.

Det har nu gått mer än tio år och jag vet inte om hans farsa ens lever än. Det var på hans gård den ställdes. Fick höra att den lyfts upp på oljefaten något år efter att den ställts dit.

Den som vill kan få koordinater. Men ni får själva ta reda på om den finns kvar där jag lämnade den och förhandla med gubben eller den nya gårdsägaren om eventuell hyra för 10 års uppställning.;)

Det känns som att det enda rätta är en nattlig räd med en lastbil, sju flak starköl (nykter förare så klart) och lite halvkass planering.

:blackeye:

Bakgrund.

Det känns som att det enda rätta är en nattlig räd med en lastbil, sju flak starköl (nykter förare så klart) och lite halvkass planering.

alltså detta blir bara bättre och bättre. :D:D:D

Yes, sir, wotd. Riktigt trevliga. :)
IMG_20200629_164255_3.jpg
Vilken fantastisk tavla!
Mina damer och herrar!
En första kontakt är upprättad med Gnomon om en ny LE-klocka, @M26 har idag fått svar på vårat mail som skickades i helgen. Svaret var typ, med ett tillräckligt antal beställningar är det mesta möjligt :)

Vi behöver komma överens om vilka tweaks vi kommer efterlysa, vilken boett, länk, tavla osv osv.

Det vi nu behöver är en uppskattning på hur många intressenter vi faktiskt har i tråden, detta för att se om det är något som är genomförbart.
Jag kommer göra en PM tråd där alla som vill bjuds in och så tar vi det därifrån. Alltså samma upplägg som sist. Skriv till mig, @M26 @Nilas i tråden så lägger vi till er i PM-tråden (alla kommer kunna lägga till nya postare i tråden)

Nedan är referensbilden hur vi vill ha den, givetvis med lite tweaks om det är möjligt

image9-1574330600.jpg

Vintage boett!

Ja den är inte dum alls :) drygt 300hk också så rör sig lite när man är på det humöret.
Vilken snygg cab!! Magisk färg också.
YESSS! Har ju haft den stoooora (42 mm :)) och felet med den var "bara" storleken. Är på, tack. Sen funkar den med vit lumen och utan färg i bezeln också...
och det obligatoriska mikro/my märket förstås.
IMG_20180606_215613_4.jpg
Håller helt med här gällande vit lume och även färglös bezel.
Är för övrigt kluven till deltagandet pga. en lagom bra och mångsidig samling för tillfället. Får återkomma!

Mina damer och herrar!

image9-1574330600.jpg

Men heeelvete vad bra då! Sign me up! Måste bara flippa min 42mm då. Den går ut på köp och sälj efter semestern. Fattade inte om man skulle skriva till er så här och det räcker eller om jag ska skicka PM?

Tillbaka
Topp