• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
den var ju sjukt bra!

Sitter bra tycker jag :cigar: :)

Min första ryss kommer (tydligen :rolleyes:) imorgon :) Låter som att man gjort ett bra val i alla fall :)

Fick hem en Uncle Seiko z199 idag i alla fall :happyhappy: Vad tycker länkmannen @Nilas ? :p Du efterfrågade ju lite länkar när jag visade min lilla samling sist ;) Själv tycker jag att det blev göööööör braa :happyhappy:
IMG_20200630_184657.jpg

IMG_20200630_184711.jpg
Tack och tack! :D Boctoken kommer nog att vara No1 ett tag framöver och som @Von påpekade så har man helt klart prioriterat funktion före finess :p.
I love it! :pirate:

Riktigt snyggt med Uncle Seiko-länken @KlockTotte. Den sitter som gjuten. :cigar:
 
Senast ändrad:

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Jag gillar den. Panerai vibbar men ändå egen design. Har dessvärre packat ner skjutmåttet då vi ska flytta så kan inte mäta. Enl spec ska det vara 43mm Case Diameter, 51mm Lug 2 Lug, 14mm thickness. Bärs dock mindre tycker jag :)
Många börjar bli duktiga på att lösa det med tacksamt böjda bandhorn osv! Den är riktigt fin iaf, grattis:cigar: vi får köra en skitliten brons-GTG!
 

Kreacon

Audemars
:D
Helt klart värt att prova en. Det finns en hel del riktigt coola modeller. :cigar:
Finns ju så många modeller att man knappt pallar sålla! Men både din och Vons är riktigt fina. Får väl be om ref och köpa samma så man slipper leta. :p

Armidan sitter kvar på handleden. Till mitt stora förtret tappar den typ 3 sek/dygn. Föredrar när de förtar sig istället. Glatt överraskad av mässingen, trodde den skulle vara ljusare och mer blänkig men den är precis så matt och smutsgyllene som jag vill ha den.
A57E5B6C-CE8A-4F77-84F3-756F266EFB49.jpeg
 

Bilagor

  • 49518806-9344-4183-A517-32450FC99CE8.jpeg
    49518806-9344-4183-A517-32450FC99CE8.jpeg
    145.4 KB · Visningar: 1

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Många börjar bli duktiga på att lösa det med tacksamt böjda bandhorn osv! Den är riktigt fin iaf, grattis:cigar: vi får köra en skitliten brons-GTG!
Verkligen lyckad design trots strl. Även det faktum att den har bezel/att urtavlan är mindre, gör att den inte upplevs för stor.
Absolut, det måste vi. Nu har man även fått lite blodad tand för brons så kan bli fler :hilarious:
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
:D
Finns ju så många modeller att man knappt pallar sålla! Men både din och Vons är riktigt fina. Får väl be om ref och köpa samma så man slipper leta. :p

Armidan sitter kvar på handleden. Till mitt stora förtret tappar den typ 3 sek/dygn. Föredrar när de förtar sig istället. Glatt överraskad av mässingen, trodde den skulle vara ljusare och mer blänkig men den är precis så matt och smutsgyllene som jag vill ha den.
A57E5B6C-CE8A-4F77-84F3-756F266EFB49.jpeg
Min är en Vostok Amphibian SE 020 ;)
Vad har du för band på Armidan?? :eek:
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Jag fick också paket idag, i form av ett brev med en länk till min Northstar.
Satt som en smäck.
Dom små var måttligt imponerande av mitt klock-meckande vid matbordet. Vilket märktes på deras bordsskick, spaghetti och köttfärssås överallt.
tmZzlYh.jpg

Sitter bra tycker jag :cigar: :)

Min första ryss kommer (tydligen :rolleyes:) imorgon :) Låter som att man gjort ett bra val i alla fall :)

Fick hem en Uncle Seiko z199 idag i alla fall :happyhappy: Vad tycker länkmannen @Nilas ? :p Du efterfrågade ju lite länkar när jag visade min lilla samling sist ;) Själv tycker jag att det blev göööööör braa :happyhappy:
IMG_20200630_184657.jpg

IMG_20200630_184711.jpg

Köpte en rejäl länk av @Nilas till min daily beater och plötsligt har man 220g runt armen. Känner mig äntligen som en riktig karl! :cigar:

IMG_20200630_195050.jpg
IMG_20200630_195000.jpg

Följer man inte tråden på en dag. Så har alla skaffat länkar. Jäkligt snyggt måste jag säga. Nu stanna väl ventusen?

Det jävliga är att du sådde ett frö på riktigt.
Skulle jag kunna fräsa en egen boett?

Under mitt vuxna liv har jag åtagit mig massor av jobb som jag inte haft någon kunskap om när jag tackat ja. Skjutit på det några veckor och lagt tiden på att lära mig.
Kan svetsa, bocka plåt, sprutlacka, gjuta glasfiber och betong, snickra, tapetsera, lägga golv och klinkers bara för att någon har frågat om jag kan hjälpa dom med det. Har till och med lagat dataskärmar och annan hemelektronik... Finns nog inget som inte går att lära sig om man måste.
Åtog mig 2008 att bygga en av Sveriges då största ölanläggningar med 42 kranar och tre separata kylsystem. Blev svinbra och står oförändrat kvar 12 år senare.:)
Ni som ölat på De Klomp vet vad jag pratar om.:)

Varför skulle jag inte kunna lära mig att använda en fräs?o_O
Hur svårt kan det vara?!
Cad kan jag redan, så i princip behöver jag inte ens lära mig att fräsa om jag kan låna en cnc-fräs någonstans.

Helvete. Var du tvungen?!:rage::p

PS. Dra inga stora växlar på det här nu. Det kommer med väldigt stor säkerhet aldrig ske. För mycket jobb för alldeles för liten utdelning. Är inte så intresserad av att börja tillverka klockor... Eller är det just det jag är innerst inne...?

Kör! Jag kan nog beställa en. Dock vill jag nog inte har hela av Bobo "limited edition", utan helst kissfri. Om det är möjligt? :cool:
 

TotteH

Patek
2-Faktor
:D
Finns ju så många modeller att man knappt pallar sålla! Men både din och Vons är riktigt fina. Får väl be om ref och köpa samma så man slipper leta. :p

Armidan sitter kvar på handleden. Till mitt stora förtret tappar den typ 3 sek/dygn. Föredrar när de förtar sig istället. Glatt överraskad av mässingen, trodde den skulle vara ljusare och mer blänkig men den är precis så matt och smutsgyllene som jag vill ha den.
A57E5B6C-CE8A-4F77-84F3-756F266EFB49.jpeg
Och jag väntar på denna :happyhappy: Boctok SE 710555S
71D69DC4-E923-40EE-9C91-0BCB8D43A3D5.jpeg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Topp