• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Min ursäkt är att jag bor på Island
Om man ska tro boken som @MaBr läser så är det inte alls så kallt som namnet antyder. Bra att du ändå håller igång systemet med fingergympa :)

Med hot om våld tvingades jag lämna ifrån mig Xonixen.
Det fick bli en annan plastklocka istället, även den med bakgrundsbelysning :) Nu är det sängen. Natti!

IMG_20200819_220154.jpg
Vågar du ha den i sängen? Ser ut att möjligtvis kunna ha en negativ påverkan på spermieproduktionen :eek:
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Ja det ska bli riktigt spännande. :nailbiting:
Är ju iallafall inom EU så det borde ju snabba på processen något. :)
Vi håller tummarna! :nailbiting:
Tack och bock!:happyhappy:
Jag ser själv fram emot slutresultatet...

Lutar åt att köra det jag precis har döpt till "kanibalstygn", det vill säga att jag repar ut tråd från materialet jag gjort bandet av och syr med den. Bandet sys ihop med sig självt kan man säga.

På så vis matchar ju sömmen bandet på ett diskret vis...
Måste nog beställa en ordentlig gaffel innan jag ger mig på det, dock.:nailbiting:
Vore trist att behöva börja om igen.:rolleyes:
Kanibalstygn! :hilarious::hilarious: Den ska jag absolut lägga till min vokabulär. :woot:
En "riktig" gaffelmejsel eller trilla/sporre är nog ett måste om stygnen ska bli helt raka. Det är svårt nog även med de tillbehören :oops:
Hursom, bra jobbat återigen! Imponerande! :cigar:
 

[Bobo]

Rolex
Är det några lavar på stenen?
Enstaka pisslavar bara.;)
Kanibalstygn! :hilarious::hilarious: Den ska jag absolut lägga till min vokabulär. :woot:
En "riktig" gaffelmejsel eller trilla/sporre är nog ett måste om stygnen ska bli helt raka. Det är svårt nog även med de tillbehören :oops:
Hursom, bra jobbat återigen! Imponerande! :cigar:
Tänkte beställa en riktigt bred och en smalare gaffel. En 8-tandad och en 4-tandad blir nog bra tror jag...

Har kört på kannibaltråd på dom flesta av banden hittills och tycker att det blir rätt så bra.
I brist på bättre tråd kör jag vidare på det.:)
Har lite tid på mig att övningssy medan jag väntar på nya gaffeln iallafall.;)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Enstaka pisslavar bara.;)

Tänkte beställa en riktigt bred och en smalare gaffel. En 8-tandad och en 4-tandad blir nog bra tror jag...

Har kört på kanibaltråd på dom flesta av banden hittills och tycker att det blir rätt så bra.
I brist på bättre tråd kör jag vidare på det.:)
Har lite tid på mig att övningssy medan jag väntar på nya gaffeln iallafall.;)
Bequenth the loving, my body ís cold...
I’ll take u in my coffin where u can kiss my bones
 
Topp