• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

moggelito

Rolex
2-Faktor
@moggec
Inspobild moggelito!
Seiko snn231
2D17A661-54EE-40A8-9F8D-04E56117D0BF.jpeg
Tjusigt. Jag kör med mitt stentvättade läderzulu jag :)
 

Petrik

Panerai
Petar in en bild på nytt custom made padded canvas från CBStraps/Spanien.
Mycket affordable för att vara specialbeställt.
Tog precis en vecka från första kontakten till jag hade det i lådan. Grymt mjukt och följsamt direkt från start och kombon blev lika bra som jag hoppades på. Lite bilder medföljer, EVOn agerar mannekäng :).
8OMDARU.jpg
Snyggt,är det bara genom etsy man kan beställa dessa band?
 

KXII

Cartier
Hänga i grenen menar du?
Ja jo såklart! :hilarious::facepalm:
Nej, inte längre. Kvaliteten har försämrats avsevärt och p.g.a. de ekonomiska följderna av COVID19 så är de nere på sina bara knän. I ett försök att rädda upp situationen så har de tokhöjt priserna och försöker att suga ur oss kunder så mycket som möjligt. De har dessutom en väldigt salt eftersmak samt att ostarna luktar illa och är lite kladdiga om man inte är noga med att skölja dem ordentligt innan man stoppar dem i munnen och jag tycker även att de blir ganska saggiga, förlåt jag menar soggiga, efter ett tag och att de liksom växer i munnen. :hungover:
Hahah och jag tyckte att mitt skämt var osmakligt (HÄH get it?) Så sjuk du är!! :hilarious::hilarious::woot:

Demaskerat stål, vad i helsike talar du om kompis ?
Damaskerat stål, nåt som vikingarna tog med sig från Damaskus!
Kolla länk till Wikipedia!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Damaskering_(smide)
Tänk er vad man gör för att göra en croissant, men man gör det med stål. Det som händer är att stålet blir (som det står på Wikipedia) mer segt, vilket resulterar i att det inte spricker. Vilket är motsatsen till sprött, tänk er det keramik är. :p
 

Husse

Patek
Ja jo såklart! :hilarious::facepalm:

Hahah och jag tyckte att mitt skämt var osmakligt (HÄH get it?) Så sjuk du är!! :hilarious::hilarious::woot:



Tänk er vad man gör för att göra en croissant, men man gör det med stål. Det som händer är att stålet blir (som det står på Wikipedia) mer segt, vilket resulterar i att det inte spricker. Vilket är motsatsen till sprött, tänk er det keramik är. :p
Sommarjobbade(ich) som arkeolog för en massa år sedan. Inventerade stenåldersboplatser och hamnade hos en gammal gubbe som gjorde damaskerade knivblad. Han undrade lite fint om jag ville köpa ett blad för 100kr, jag sa naturligtvis nej! :banghead:
 

KXII

Cartier
Sommarjobbade(ich) som arkeolog för en massa år sedan. Inventerade stenåldersboplatser och hamnade hos en gammal gubbe som gjorde damaskerade knivblad. Han undrade lite fint om jag ville köpa ett blad för 100kr, jag sa naturligtvis nej! :banghead:
Fett coolt ju! Hur fick du det jobbet? Haha "damask-sak, vad ska jag ha det till?" Riktigt tråkigt ju.

Jag har stött på damaskerat stål i utbildningen men tyvärr är det inget mer än "snyggt" när det finns volframkarbid o såna där hårda grejor ;):bookworm:
 

Husse

Patek
Fett coolt ju! Hur fick du det jobbet? Haha "damask-sak, vad ska jag ha det till?" Riktigt tråkigt ju.

Jag har stött på damaskerat stål i utbildningen men tyvärr är det inget mer än "snyggt" när det finns volframkarbid o såna där hårda grejor ;):bookworm:
Umeå universitet hade en forskningsgrävning vid södra änden på norra Dellen! Jag och en kompis fick jobba hela sommaren och hösten.
Superintressant!
Utbildning till vad?
 
Topp