• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nicke75

Patek
2-Faktor
Morgon-Tv med denna rackaren. :)
BC57FF34-8E38-4BDB-BB94-80B0C334BD33.jpeg
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Är det någon annan i tråden som backade Direnzo DRZ 03? Isåfall har ni fått den levererad?
Han skrev att jag skulle få min i början på oktober, verkar som att jag får den nästa vecka, duktigt seg väntetid!
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Lördagsbyte, fast egentligen behöver jag minska antalet klockor och squares i lådan och sälja.
En moddad silverstålis i använt men bra skick. Bas/Modul/Hjärta och hjärna från en semistålis (GMW-B5000G-1ER) så att den har svarta knappar och skruvar istället (vattentåligheten är självfallet ej kompromissad, endast kläder har bytts).
upload_2020-10-10_12-36-43.jpeg

PM:a vid intresse.
 

Weberg

Audemars
Har mejlat med två microtillverkare den här veckan. Först Nethuns om deras modellprogram och fått bekräftat att de inte planerar släppa nån klocka i storleken 40 mm, vilket är både tråkigt och lite av ett feltänk IMO. Sen Batavi vars klockor tilltalar mig mycket, och som sålt slut på alla modeller (!), utom den nya specialutgåvan. Dessa går inte att hitta ens begagnade så man får anta att de är poppis. Killen som svarade mig skulle försöka snoka fram en extra klocka från nån gömma och återkomma...

Screenshot_20201010_132514.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har mejlat med två microtillverkare den här veckan. Först Nethuns om deras modellprogram och fått bekräftat att de inte planerar släppa nån klocka i storleken 40 mm, vilket är både tråkigt och lite av ett feltänk IMO. Sen Batavi vars klockor tilltalar mig mycket, och som sålt slut på alla modeller (!), utom den nya specialutgåvan. Dessa går inte att hitta ens begagnade så man får anta att de är poppis. Killen som svarade mig skulle försöka snoka fram en extra klocka från nån gömma och återkomma...

Screenshot_20201010_132514.jpg
Spännade om det blir en Batavi. Älskar arabiska? siffrorna (ja, jag vet att vi använder oss av arabiska siffror i vårat alfabete men ni fattar vad jag menar :D) i bezeln. Har länge letat efter en klocka med såna siffror.
 
Topp