• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Weberg

Audemars
På kalas. Smiter undan för att kolla Klocksnack och ta en watchie :D

IMG_20201010_174056.jpg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Ny modell från Evant, Polestar Classique . Deras tredje på typ 3-4 år
Måste vara märket med längst period utan klockor att sälja.
Är väl nära 2 år sen förra modellen (Decodiver) var slutsåld?
Tycker tidigare modeller varit roligare. Tropic diver med 60-tals stuket och Decodiver som var mycket 70-tal.
Denna känns lite för "trendig".
Squalevibbar?

EvantPolestarClassique_0004_Layer5_1024x1024.jpg



Hade två Decodivers som jag gillade mycket men har inga kvar.
(Endast Glycinen av nedan som finns kvar. Sjukt hur mycket fint som lämnat... Känns som en evighet sen denna bilden togs fast det bara är knappt 2 år. )
9APA5-VXY42bvWPBvqUX0n-j365ZTBApY8a-JlpqteX0Wg6Cjdjt54Y8BhlD_q4CaWN2-aNphi5uTfG-_7qCVSLCx2Jd3OfDjMo4sL9sZZnShsNvuGvHx_kkR7KeSDx7uz2lDVI4txCnGN-KaOv2oFvHbBs98XRPHwv5I9G9syntDhIfUYnoSCGVsRbz7oK61GJs6r_YODpmF2aViMZODeypcmKkkRRov9ef4PdH131CO5t5uiSeg3mD4L581kY81spdVATeAkxV7rF7UvPHgk6Gp5YSjVn9duz3wflqyZkj3vAKmZEUNuEUOfT5phdGM16Lnie2lG6S4jD-RH0e1CX8_k0wzQ8PzN6i3Pg82RLhHhGFbqAVmZLyaYqN9s0YzIIgA_kdF73DAtx3QFXoe9V5eRXnkI2Q1MdGCwRCFqhvqwBH8m_ycszl0cHiZGFYocuYyKVrIVkAi7n7QVkAhqy_faXC9xEItYFAIo6LjcPmyRg35dUdJL9iQhz4zU9KfGzQZY9hMFe4q9aP0lUTcYOxRCFOYiybZNmI78yS8jpX0F8V4dvZlhMtQLFabDsR2_UQJDWwS8acHRxe9SFJzEnJZxbI10Mlr10P-k-XaIqUMb1N3IPoBLiMouYL7e0LxuT6NOww-ClYgUsyhoTYb8C3NFNN5LrbvCQMl3rxg2X1SUE00SUIQEw-LYKBzLY=w1263-h903-no
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ny modell från Evant, Polestar Classique . Deras tredje på typ 3-4 år
Måste vara märket med längst period utan klockor att sälja.
Är väl nära 2 år sen förra modellen (Decodiver) var slutsåld?
Tycker tidigare modeller varit roligare. Tropic diver med 60-tals stuket och Decodiver som var mycket 70-tal.
Denna känns lite för "trendig".
Squalevibbar?

EvantPolestarClassique_0004_Layer5_1024x1024.jpg



Hade två Decodivers som jag gillade mycket men har inga kvar.
(Endast Glycinen av nedan som finns kvar. Sjukt hur mycket fint som lämnat... Känns som en evighet sen denna bilden togs fast det bara är knappt 2 år. )
9APA5-VXY42bvWPBvqUX0n-j365ZTBApY8a-JlpqteX0Wg6Cjdjt54Y8BhlD_q4CaWN2-aNphi5uTfG-_7qCVSLCx2Jd3OfDjMo4sL9sZZnShsNvuGvHx_kkR7KeSDx7uz2lDVI4txCnGN-KaOv2oFvHbBs98XRPHwv5I9G9syntDhIfUYnoSCGVsRbz7oK61GJs6r_YODpmF2aViMZODeypcmKkkRRov9ef4PdH131CO5t5uiSeg3mD4L581kY81spdVATeAkxV7rF7UvPHgk6Gp5YSjVn9duz3wflqyZkj3vAKmZEUNuEUOfT5phdGM16Lnie2lG6S4jD-RH0e1CX8_k0wzQ8PzN6i3Pg82RLhHhGFbqAVmZLyaYqN9s0YzIIgA_kdF73DAtx3QFXoe9V5eRXnkI2Q1MdGCwRCFqhvqwBH8m_ycszl0cHiZGFYocuYyKVrIVkAi7n7QVkAhqy_faXC9xEItYFAIo6LjcPmyRg35dUdJL9iQhz4zU9KfGzQZY9hMFe4q9aP0lUTcYOxRCFOYiybZNmI78yS8jpX0F8V4dvZlhMtQLFabDsR2_UQJDWwS8acHRxe9SFJzEnJZxbI10Mlr10P-k-XaIqUMb1N3IPoBLiMouYL7e0LxuT6NOww-ClYgUsyhoTYb8C3NFNN5LrbvCQMl3rxg2X1SUE00SUIQEw-LYKBzLY=w1263-h903-no
Jag tycker att den påminner väldigt mycket om Seiko sports fast med betydligt bättre kvalitet så klart. Haha, det känns som att det enda jag gör i tråden nu för tiden är att likna mikros vid andra klockor. :D

Screenshot_20201010-191431_Firefox.jpg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Hej allesammans,

Med för många klockor finns ju risken att några får väldigt lite handledstid. Så jag undrar, hur många klockor anser ni utgör en ”perfekt” samling och varför? :)
För min del så är nog fyra stycken det ultimata antalet. Tillräckligt många för att alla ska bli använda och samtidigt tillräckligt många för att man inte ska tröttna.
Största problemet är att hitta fyra som man är tillräckligt nöjd med :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Hej allesammans,

Med för många klockor finns ju risken att några får väldigt lite handledstid. Så jag undrar, hur många klockor anser ni utgör en ”perfekt” samling och varför? :)
Rent krasst så skulle OWG vara perfekt men det är klart att det är trevligt med lite variation. Jag har en låda med plats för sex klockor och planerar att hålla mig till det (plus en beater som inte räknas) men alla får så klart göra som man vill. :happyhappy:

Jag tycker att det känns befriande att kika in i dubbel- och trippeltrådarna ibland och se vad folk är nöjda med för duos/trios. Bäst var nog någon som var OWG med Rolex och hade en Swatch som ombyte. :D
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
För min del så är nog fyra stycken det ultimata antalet. Tillräckligt många för att alla ska bli använda och samtidigt tillräckligt många för att man inte ska tröttna.
Största problemet är att hitta fyra som man är tillräckligt nöjd med :)
Jag resonerar exakt som du! Men i mitt fall har jag hittat fyra som jag är väldigt bekväm med, men har samtidigt två stycken som jag är mindre bekväm med men samtidigt inte vill sälja eftersom det lär bli omöjligt att få tag på igen.

Rent krasst så skulle OWG vara perfekt men det är klart att det är trevligt med lite variation. Jag har en låda med plats för sex klockor och planerar att hålla mig till det (plus en beater som inte räknas) men alla får så klart göra som man vill. :happyhappy:

Jag tycker att det känns befriande att kika in i dubbel- och trippeltrådarna ibland och se vad folk är nöjda med för duos/trios. Bäst var nog någon som var OWG med Rolex och hade en Swatch som ombyte. :D
Jag har också sex stycken, men känner att det är alltid två stycken som blir ”svarta fåret” och får därför mindre handledstid...
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Hej allesammans,

Med för många klockor finns ju risken att några får väldigt lite handledstid. Så jag undrar, hur många klockor anser ni utgör en ”perfekt” samling och varför? :)
Tycker det är så svårt. Har 8st, önskar att jag kunde ha färre men när jag tittar på dom så finns det ingen av dom jag egentligen vill sälja. Samtidigt finns det en uppsjö av klockor jag vill testa. Tyvärr är vissa av det dyrare slaget så då måste jag flippa..som jag inte vill. Ond cirkel :rolleyes:
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Tycker det är så svårt. Har 8st, önskar att jag kunde ha färre men när jag tittar på dom så finns det ingen av dom jag egentligen vill sälja. Samtidigt finns det en uppsjö av klockor jag vill testa. Tyvärr är vissa av det dyrare slaget så då måste jag flippa..som jag inte vill. Ond cirkel :rolleyes:
Då sitter vi i samma båt. Ond cirkel, men samtidigt rolig cirkel. :D
 
Topp