• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Testar testar
Vet inte varför jag delar detta här, men jag köpte idag för nostalgins skull några Pokémon-paket från senaste kollektionen. Öppnade dessa och fick ett mycket ovanligt kort som jag nu ser är värt mellan 4-10,000kr.
Ska nu försöka sälja det, blir det sålt kanske det blir ett klockköp, någon mikroklocka kanske ;)

Jösses. z
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Testar testar


Jösses. z
Ja det är fan helt sjukt. Att en bit kartong/papper kan vara värt så mycket...
fe0b4e92458bf9bdce82f2d6f4b010ae.png
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Bytte bort min CW, och ångrar det bittert! Kommer att köpa en ny nu när dom har lite rabatt... Frågan är bara vilken🤔 eller något annat tips?

Sapphire! Första på forumet i så fall, mig veterligen. Den är grymt cool.

Ja det är lite sjukt att ingen har slagit till på den än... Jag hade ju en c60 mk3, så jag måste säga att jag lutar lite mer år C65, dock har jag ju aldrig provat en.

Sapphire, Ofattbart att det inte finns en på forumet.
Har själv den på listen, vill bara bli av med C65 GMT först. (eller någon annan...)
Inte för att C65 GMT inte är bra, men 3 CW i lådan får räcka om det skall finnas plats till annat också.
Hur kan ingen ha köpt en Sapphire än? Jag har varit nära men till slut blev det en svart Alpinist istället.
EDIT: Tänk på rabattkoden som ger 15%. Finns i CW-tråden.

Tog minsann nya San Martinen också när jag ändå var på gång 😊
Från skbwatches eller annat ställe?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
God kväll!

Här kommer en liten heads up, funderar på att lägga ut min Meccaniche Veneziane Arsenale och Dan Henry 1964 panda på Köp och Sälj senare i veckan. Båda dinkorna i toppskick. MVn använd en dag. Dessutom lite speciell då det är en prototyp i 42mm swiss made med see through caseback som MV tog fram inför serieproduktionen (som alltså är 45mm). Tämligen unik alltså. Allt detta med en inte oansenlig gnutta sorg men har helt förälskat mig i en annan micro, Fears Brunswick Salmon...

Hursomhelst, om någon är sugen - släng över ett PM.
D21B062D-C15F-4723-A9C2-82320371C7D1.jpeg
EE964BCF-07C1-4B5C-A5D4-964EDACE3229.jpeg
6CA8A828-1CC4-49D4-8197-2E467390D1B4.jpeg
1A026E97-D87D-443C-B0A9-E9E7CB1ABB2E.jpeg
DBC2F60A-41E4-46B9-8C6A-2D15789EB88B.jpeg
BC1948B4-DC0A-4F2B-81B6-C4B69454A43D.jpeg
632B2158-BA01-427A-98A8-7A2CBCBB5991.jpeg
8D74D188-24DF-4D4C-AEC4-1215C1E37ACE.jpeg
05EC30C0-6C61-4C18-8C64-2742CDC5480D.jpeg
2A6434E0-225A-4E5C-9927-1EF380821126.jpeg

Såg din annons, i all välmening det är billigare att köpa en ny DH 1964 än din. Tillkommer ingen moms från DH då de skickar från Europa vid beställning inom EU :)
 

johnz

Rolex
Och jag vet inte om jag är trög men vad bwgärde du för MV, 605 eur + 1500kr?? Om ja så minst sagt konstig formulering :D
Ändrat priset på Dan Henryn, det var länge sen jag var inne på deras hemsida så jag missade. La dessutom till ett par band.

Det är däremot inte alls en konstig formulering, förstår du inte att det blir 7500 kronor?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ändrat priset på Dan Henryn, det var länge sen jag var inne på deras hemsida så jag missade. La dessutom till ett par band.

Det är däremot inte alls en konstig formulering, förstår du inte att det blir 7500 kronor?
Nope, vilken eurokurs tänker du dig? Genomsnittliga, dagens spot, sälj eller köp etc? Samtidigt när du skriver 1500 menar du då euro, kronor, pokemonkort eller Ahlgrens bilar? Hursomhaver, lycka till med försäljningen :)

Edit: Dessutom har du ingen returpolicy. Glöm inte det så annonsen inte tas bort.
 

johnz

Rolex
Nope, vilken eurokurs tänker du dig? Genomsnittliga, dagens spot, sälj eller köp etc? Samtidigt när du skriver 1500 menar du då euro, kronor, pokemonkort eller Ahlgrens bilar? Hursomhaver, lycka till med försäljningen :)
Tycker att en av microtrådens stora förtjänster, förutom att innehålla trevliga klockor, är stämningen. Dit räknar jag att inte hålla på med det ordmärkeri som ibland återfinns på andra ställen. Hoppas du får en fin dag.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Ändrat priset på Dan Henryn, det var länge sen jag var inne på deras hemsida så jag missade. La dessutom till ett par band.

Det är däremot inte alls en konstig formulering, förstår du inte att det blir 7500 kronor?
Det är absolut inte solklart att det blir 7500 SEK, vilket dock känns väldigt högt för en MV som tyvärr inte direkt är kända för att vara ett ärligt varumärke med utbytta urverk etc. Inget mot dig givetvis!
Edit: https://www.trustpilot.com/review/www.meccanicheveneziane.it

Nope, vilken eurokurs tänker du dig? Genomsnittliga, dagens spot, sälj eller köp etc? Samtidigt när du skriver 1500 menar du då euro, kronor, pokemonkort eller Ahlgrens bilar? Hursomhaver, lycka till med försäljningen :)

Edit: Dessutom har du ingen returpolicy. Glöm inte det så annonsen inte tas bort.
 

johnz

Rolex
Det är absolut inte solklart att det blir 7500 SEK, vilket dock känns väldigt högt för en MV som tyvärr inte direkt är kända för att vara ett ärligt varumärke med utbytta urverk etc.
Jag har förtydligat att jag begär 7500. Som jag beskrev är det en prototyp/förserieklocka, därav det hel korrekt höga priset. Det är väl välkänt att de har haft kvalitetsproblem men huruvida de är oärliga är i alla fall inget jag hört talas om. Jättefin klocka hursomhelst.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Tycker att en av microtrådens stora förtjänster, förutom att innehålla trevliga klockor, är stämningen. Dit räknar jag att inte hålla på med det ordmärkeri som ibland återfinns på andra ställen. Hoppas du får en fin dag.
Handlar inte om ordmäkeri utan om tydlighet och att hjälpa dig med annonsen. Hur du väljer att ta det är upp till dig.
 
Topp