• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Baramats

Audemars
2-Faktor
Köpte du den med Steel/bronze?
Jag backade den förut. Tänkte att det kan vara bra att haffa en early bird när man funderar på det 🙂

Jag backade steel/bronze först men nu verkar GMT ta slut inom dagen så jag bytte faktiskt till den. Det går alltid att byta "Pledge" till stål/brons innan 30/10 tänker jag om jag ändrar mig. Det ÄR såklart roligare att få sin klocka i december än i februari vilket suger. Än så länge är det 500 early birds och 800 stålbrons kvar men bara 80 GMT kvar totalt nu.
 
Senast ändrad:

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nytt till hösten :)
6DB20CB5-852A-41AA-B9B5-35A8AAA6F8F5.jpeg
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Nya fördelaktiga Yema-kampanjen som de kör med Kickstarter igen, denna gång för att få preorders för att utveckla sina InHouse-verk.

IH 3-handare
BE767410-8A55-40B9-A0CA-5E7D49078A4A.png

Den högra kan nog bli lite funky-ball med en stållänk på.

IH GMT
EC588EFD-3D0A-4138-962B-DD30A920A540.png


Det lutar åt köp av den där högra GMTn, den är riktigt fin tycker jag. Jaha, jag som inte vill köpa så mkt klockor, fan!

https://kickstarter.yema.com/?utm_source=ActiveCampaign&utm_medium=email&utm_content=Discover+YEMA+s+Kickstarter+models!&utm_campaign=AC+CRM+EMAIL+KICKSTARTER+2020
Har varit sugen på både brons och GMT, så jag kunde inte låta bli att backa;-) Snart fulltecknat efter 4 timmar.....
 

M26

Rolex
2-Faktor
Går ju och justera ett par länkbitar samt 2 steg på micro..får se om den kommer sitta bra..?
Denna lider av samma problem som deras gamla 40mm version gjorde. 2 länkbitar på vardera sidan och endast 2 microjusteringspositioner gjorde att klockan bar lite för tajt eller lite för slappt på mina drygt 17cm handleder......men det hindrade inte mig från att slå till på den nya och det ser bra ut måste jag säga 😁

FB_IMG_1602784083054.jpg
 
Senast ändrad:

Nilas

Patek
2-Faktor
Denna lide av samma problem som deras gamla 40mm version gjorde. 2 länkbitar på värderas sidan och endast 2 microjusteringspositioner gjorde att klockan var lite för tajt eller lite för slappt på mina drygt 17cm handleder......men det hindrade inte mig från att slå till på den nya och det ser bra ut måste jag säga 😁

FB_IMG_1602784083054.jpg
Hoppas dom kommer fort, är grymt sugen.
Jag säger som jag brukar, passar det inte så får man gå ner eller upp i vikt 😊👍.
Hardcore-deluxe.
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Jag backade steel/bronze först men nu verkar GMT ta slut inom dagen så jag bytte faktiskt till den. Det går alltid att byta "Pledge" till stål/brons innan 30/10 tänker jag om jag ändrar mig. Det ÄR såklart roligare att få sin klocka i december än i februari vilket suger. Än så länge är det 500 early birds och 800 stålbrons kvar men bara 80 GMT kvar totalt nu.
Aah! Då antar jag att early bird för gmt är slut? Ja man vill ju verkligen ha den i december. Det är segt att ligga ute med pengar!
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Denna lider av samma problem som deras gamla 40mm version gjorde. 2 länkbitar på vardera sidan och endast 2 microjusteringspositioner gjorde att klockan bar lite för tajt eller lite för slappt på mina drygt 17cm handleder......men det hindrade inte mig från att slå till på den nya och det ser bra ut måste jag säga 😁

FB_IMG_1602784083054.jpg
Ajaj Hasse nu blev man inte mindre sugen.
 

Code

AKA Vincent B
Denna lider av samma problem som deras gamla 40mm version gjorde. 2 länkbitar på vardera sidan och endast 2 microjusteringspositioner gjorde att klockan bar lite för tajt eller lite för slappt på mina drygt 17cm handleder......men det hindrade inte mig från att slå till på den nya och det ser bra ut måste jag säga 😁

FB_IMG_1602784083054.jpg
Ok var den för tight ele för lös? Har du exakt 17cm..? Jag har ca 17.2cm...
 

M26

Rolex
2-Faktor
Ok var den för tight ele för lös? Har du exakt 17cm..? Jag har ca 17.2cm...
Någonstans mellan 17-17,5. Satt lite tajt med alla länkar bortplockade, på den tidigare modellen kunde man även ta bort den sista länkbiten som ansluter till viklåset vilket kan vara fallet här också. Återstår att se, ska jag vara helt ärligt så blev jag vilseledd av de 4 microhålen som fick mig att tro att det fanns större justeringsmöjligheter här. Strunt samma, tror det blir bra ändå 😁 Dessutom är det ju högst subjektivt vad folk anser för slappt eller för tajt, för mig är allt annat än nästintill blodstopp för slappt 😂
 

Code

AKA Vincent B
Någonstans mellan 17-17,5. Satt lite tajt med alla länkar bortplockade, på den tidigare modellen kunde man även ta bort den sista länkbiten som ansluter till viklåset vilket kan vara fallet här också. Återstår att se, ska jag vara helt ärligt så blev jag vilseledd av de 4 microhålen som fick mig att tro att det fanns större justeringsmöjligheter här. Strunt samma, tror det blir bra ändå 😁 Dessutom är det ju högst subjektivt vad folk anser för slappt eller för tajt, för mig är allt annat än nästintill blodstopp för slappt 😂
Ahh tror vi har typ samma storlek..hoppas den inte blir FÖR lös eller tight..vill också ha tight men inte så att man knappt kan böja handleden..men tror jag kommer ha nato ändå..men vill ju gärna kunna bära på länk om man skulle vilja...Beställde själv en också..😁
 
  • Like
Reactions: M26

Code

AKA Vincent B
Någonstans mellan 17-17,5. Satt lite tajt med alla länkar bortplockade, på den tidigare modellen kunde man även ta bort den sista länkbiten som ansluter till viklåset vilket kan vara fallet här också. Återstår att se, ska jag vara helt ärligt så blev jag vilseledd av de 4 microhålen som fick mig att tro att det fanns större justeringsmöjligheter här. Strunt samma, tror det blir bra ändå 😁 Dessutom är det ju högst subjektivt vad folk anser för slappt eller för tajt, för mig är allt annat än nästintill blodstopp för slappt 😂
Hade ju den här förut.. och också nitad länk. Sålde för att jag inte fick till rätt storlek på länken. Antingen för lös ele för tight..Inte mkt som skillde men lite...hoppas san martins länk är snäppet bättre..
PABLO Profundo VB-1 01.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hade ju den här förut.. och också nitad länk. Sålde för att jag inte fick till rätt storlek på länken. Antingen för lös ele för tight..Inte mkt som skillde men lite...hoppas san martins länk är snäppet bättre..
PABLO Profundo VB-1 01.jpg
Samma problem med min BB58. Slutade med att AD fick borra ett extra hål samt fräsa ur en del på insidan av spännet.
20200930_080134.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Eftersom lådan känns fylld av större klockor, konstigt nog när 37-40mm känns bäst, funderar jag att addera något mer litet. Alltid varit lite svag för enkel design typ ex från braun. Någon som ägt en modern modell? Originalen ska vara bra men noll koll på reissues 👀
4FADADE9-F0F7-4B0A-9FBD-919E2470FDC5.jpeg
8E441447-25BC-4B3F-8FD7-E535A43CA12F.jpeg


Eller om ni har några andra roliga tips på liknande klockor för runt 1.5k och 33-37mm :)
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Eftersom lådan känns fylld av större klockor, konstigt nog när 37-40mm känns bäst, funderar jag att addera något mer litet. Alltid varit lite svag för enkel design typ ex från braun. Någon som ägt en modern modell? Originalen ska vara bra men noll koll på reissues 👀
4FADADE9-F0F7-4B0A-9FBD-919E2470FDC5.jpeg
8E441447-25BC-4B3F-8FD7-E535A43CA12F.jpeg


Eller om ni har några andra roliga tips på liknande klockor för runt 1.5k och 33-37mm :)

För ett tag sen blev jag tipsad om att https://de.braun-clocks.com/collections/sale där några moderna modeller reas ut till 50% rea. Jag beställde hem en BN0021 med brunt läderband och den var allt den lovade - BRAUN så det skriker i designen, modern kvarts, bauhaus....

Men nånting i det hela klickade inte för mig. Jag drar dig ett PM. :)
 
Topp