• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

AndyJ

Panerai
Jag kanske också hoppar min Yema GMT. Har blivit sugen på något modernt och tooligt. Känns som den här behöver en kompis. Kanske Sinn?
 

Bilagor

  • PXL_20201022_205112661.jpg
    PXL_20201022_205112661.jpg
    1.3 MB · Visningar: 6

Empin

Omega
Du kan köpa nu så komme rlänken skickas separat, den ingår som standard till alla Fairwind, du får en extra canvas om du köper nu. Men om du kan vänta så gör det, det känns så obekant bara, "vänta" :)
Ja det får nog bli så, vill verkligen inte tampas med tullen mer än vad som behövs :D. Ska fundera lite mer om jag verkligen vill ha den eller om jag bara svepts med av hypen kring halios (det är också jäkligt snygga klockor). Annars går nog pengarna mot en sinn 556A som jag ska åka och prova imorgon på lunchen. Decisions decisions :nailbiting:
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Hade en trevlig konversation med Naoki, berättade att vi börjar bli en hel del människor nu som uppskattar både Gruppo Gamma och Venturo här i tråden.
Han sa att som tack för det så har vi $30 rabatt på nya Venturo x Imperfect, med tanke på prislappen så blir det ju ännu mer affordable nu!
Koden är STTKS1020 och klockan är här: Venturo x Imperfect :D
Imperfect01real_720x.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Hade en trevlig konversation med Naoki, berättade att vi börjar bli en hel del människor nu som uppskattar både Gruppo Gamma och Venturo här i tråden.
Han sa att som tack för det så har vi $30 rabatt på nya Venturo x Imperfect, med tanke på prislappen så blir det ju ännu mer affordable nu!
Koden är STTKS1020 och klockan är här: Venturo x Imperfect :D
Imperfect01real_720x.jpg
Galet pris. :D
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Så, jag har kommit fram till att det här med kickstarter är ett sjujävla fiasko. Väntar fortfarande på min Direnzo. Har ringt Postnord tre gånger den här veckan då producenten verkar ha skickat klockan till min gamla adress. Postnord kan inte ändra adressen åt mig (borde inte vara så svårt då jag fått hjälp med det av DHL express). Då återstår det att han måste ändra adressen, annars kan inte jag hämta ut paketet då jag behöver en avi för att försändelsen är rekommenderad. Vad är det för kundservice de har egentligen? Känns som att det kommer att ta minst tre veckor till att lösa denna soppa.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Så, jag har kommit fram till att det här med kickstarter är ett sjujävla fiasko. Väntar fortfarande på min Direnzo. Har ringt Postnord tre gånger den här veckan då producenten verkar ha skickat klockan till min gamla adress. Postnord kan inte ändra adressen åt mig (borde inte vara så svårt då jag fått hjälp med det av DHL express). Då återstår det att han måste ändra adressen, annars kan inte jag hämta ut paketet då jag behöver en avi för att försändelsen är rekommenderad. Vad är det för kundservice de har egentligen? Känns som att det kommer att ta minst tre veckor till att lösa denna soppa.
Du behöver ingen avi. Har du postnord appen så kan du använda dig utav den. Vid utlämningen skriver de ut en ny avi alt. att du får signera på deras dator. Hämtade ut ett paket för två dagar sedan utan pappersavin (rek. från UK). Har du eftersändning på posten så tycker man att du borde få avin till nya adressen?
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Så, jag har kommit fram till att det här med kickstarter är ett sjujävla fiasko. Väntar fortfarande på min Direnzo. Har ringt Postnord tre gånger den här veckan då producenten verkar ha skickat klockan till min gamla adress. Postnord kan inte ändra adressen åt mig (borde inte vara så svårt då jag fått hjälp med det av DHL express). Då återstår det att han måste ändra adressen, annars kan inte jag hämta ut paketet då jag behöver en avi för att försändelsen är rekommenderad. Vad är det för kundservice de har egentligen? Känns som att det kommer att ta minst tre veckor till att lösa denna soppa.
Sur situation, men den har ju inte med Kickstarter att göra ;)

Du kan hämta ut ett rek utan avi, men du behöver försändelsenumret och sedan skriver ombudet en "ny" avi digitalt som du undertecknar digitalt. Jag har aldrig avi med mig utan kör helt på Postnords app och försändelsenummer.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag har ett problem... Nu har jag även snöat in på klockor i kolfiber :( Fastnade för Formex Essence Leggera men den är både för dyr och lite för stor (dock billig sett vad man får)... Vad finns det för andra alternativ? Såg att Ventus har en som heter Black Kite dock är även denna för stor. 42mm flygare.
Formex-Essence-Leggara-forged-carbon-watch-22.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag har ett problem... Nu har jag även snöat in på klockor i kolfiber :( Fastnade för Formex Essence Leggera men den är både för dyr och lite för stor (dock billig sett vad man får)... Vad finns det för andra alternativ? Såg att Ventus har en som heter Black Kite dock är även denna för stor. 42mm flygare.
Formex-Essence-Leggara-forged-carbon-watch-22.jpg
Jag tycker Formex gör jättesnygga klockor! Den du bildlänkade hade jag lätt kunnat tänka mig :D
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Hade en trevlig konversation med Naoki, berättade att vi börjar bli en hel del människor nu som uppskattar både Gruppo Gamma och Venturo här i tråden.
Han sa att som tack för det så har vi $30 rabatt på nya Venturo x Imperfect, med tanke på prislappen så blir det ju ännu mer affordable nu!
Koden är STTKS1020 och klockan är här: Venturo x Imperfect :D
Imperfect01real_720x.jpg
Shit, bra jobbat 👍 Stor like på den.
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Du behöver ingen avi. Har du postnord appen så kan du använda dig utav den. Vid utlämningen skriver de ut en ny avi alt. att du får signera på deras dator. Hämtade ut ett paket för två dagar sedan utan pappersavin (rek. från UK). Har du eftersändning på posten så tycker man att du borde få avin till nya adressen?
Saken är att jag flyttade för sex år sedan. Förstår inte hur den adressen dök upp på paypal 😅
Sur situation, men den har ju inte med Kickstarter att göra ;)

Du kan hämta ut ett rek utan avi, men du behöver försändelsenumret och sedan skriver ombudet en "ny" avi digitalt som du undertecknar digitalt. Jag har aldrig avi med mig utan kör helt på Postnords app och försändelsenummer.
Ja nej det har du väl rätt i. Mer Postnord, bra att veta dock. Då låter jag bara försändelsen vara fram tills att den är framme?
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Saken är att jag flyttade för sex år sedan. Förstår inte hur den adressen dök upp på paypal 😅

Ja nej det har du väl rätt i. Mer Postnord, bra att veta dock. Då låter jag bara försändelsen vara fram tills att den är framme?

Detta är ett typiskt PayPal-problem, har haft det ett flertal gånger då PayPal kan ändra redan ifyllda adresser om du har en gammal adress på PP som läggs in iom din betalning via kort/PayPal. Jag hade STORA problem efter att jag bytte efternamn, den är svårare att lösa :)

Du har väl ändrat adressen på ditt PayPal-konto? Det bör gå enkelt, att byta namn krävde däremot massa pappersarbete som jag sket i. Jag startade ett nytt PP-konto med en annan mailadress så var den saken löst.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Topp