• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nilas

Patek
2-Faktor
PSX_20201023_183516.jpg
 

LoveL

Rolex
2-Faktor
Tack för insläpp! Har följt era trådar tidigare och det är farligt intressant för plånboken! 😂 The joy när man nyss packade upp senaste inköpet; Malm Catalina. Riktigt trevlig och mindre ”bronsig” än jag trodde. Riktigt snygg!
 

Bilagor

  • 90FF8BF7-E485-4DCA-83F6-4C3D4037E8FE.jpeg
    90FF8BF7-E485-4DCA-83F6-4C3D4037E8FE.jpeg
    93.5 KB · Visningar: 5

Urtyp

Audemars
Yema utökar sortimentet med en rolig digitaldinka.

Här hemma är det affordable med Timex. Provade mesh men böt tillbaka till lädret som känns bättre helt enkelt.


AC498277-7FC4-4B70-BAEB-54138EA69E57.png
F7A45F9E-F050-4A2E-BA0D-932147D312D0.jpeg
Såg dom där. Coola men maken till oläsbara siffror får man ju leta efter. Jag förstår att man vill likna originalet så mycket som möjligt, men vissa saker kanske man ska lämna i sjuttiotalet?
 

Acos

Audemars
Det har väl varit ett par olika microklockor på tal men alla ligger i träda. Squale var tråkiga när jag ville knåpa ihop min 1521 LE för de kunde varken fixa vridringsinlägget eller glaset jag ville ha och då föll hela idén. :sorry:
Tråkigt... men var det inte snack om nån san martin ett tag? Då dom var medgörliga
 

Urtyp

Audemars
Gillar den här skarpt.. synd på namnet

Jag gav en sådan med svart urtavla till min far och det är hans favoritklocka. Jag har en själv med blå tavla och det är nog den bästa svenska kvartsklockan jag provat i alla fall. Tunn och fin. Vettigt prissatt. Intressant boett.
Den där har jag varit nära att klicka hem flera gånger, det som hindrat mig är det tramsiga citatet på undersidan av boetten... :rolleyes: men det kanske bara är på visningsmodellen på hemsidan @thewordfox ?
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Bugar och bockar för dessa bilder, WOW.
Jo man tackar! 🙏🏼😃

Är sugen som fasen på en sån! Hur är dom? Bär dom större eller mindre? Fit/finish? :)
Har ju haft min ett tag och skulle faktiskt kunna dra ihop en riktig recension med några bilder! Ska bara kolla vilka som är vettiga att jämföra med i samlingen först.

Kommer imorgon eller på söndag.

Spoiler alert: Köp! 😅👍🏼
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Råkade ha sönder ena stiften till klockan. Har testat flera 22mm, men de är för tjocka för sista länkbiten som sitter ihop med ändlänken. Var i Stockholm kan jag få tag i en stift imorgon? Globen?
10C9567E-4627-4720-BD25-2FEDB69245C8.jpeg
 
Senast ändrad:

Urtyp

Audemars
Topp