• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Acos

Audemars
Dagens dinka fick sig ett klädbyte igår kväll
2124044A-3CE3-45E9-8914-AA51675B9960.jpeg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
”Cool party”, som Arnold Schwarzenegger säger i rollen som Mr. Freeze i Batman Forever. Tuff design, men – synd att man måste trycka på en knapp för att visa tiden ... i 1,5 sekund! Cool ändå, men tror inte jag skulle använda den.
Kände precis som du i början, trycka på en knapp för att se tiden!? Vad är det för jävla skit!! Men sen när jag läste på lite om den första typen av denna klockan som pulsar lanserade i början av 70-talet så blev det jäkligt coolt! Detta på sin tid var revolutionerande, digitalt och att den lös... man kunde alltså se tiden i mörker! Detta var exklusivt och framförallt allt dyrt och marknadsfördes som en klocka som inte kunde slitas ut eftersom det inte var några rörliga delar i utan helt digitalt, alltså en dator på handleden... hur ballt som helst på sin tid! Kanske inte lika ballt idag men historien om hela klockan gör så att den blir riktigt cool och väcker ha begär, fruktansvärt onödigt köp och pryl men jag vill ha en 😄
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Blågult tema med hjälp av Skånetrafiken i en fortfarande rätt så grön omgivning.

Squalen är högt på min favoritlista och kommer garantert stanna.
Dels tack vara alla dings och repor som långsamt men säkert gör den osäljbar :)

Som före detta passaroundklocka har den proveniens så det räcker också

20201027_142359.jpg
 
Topp