• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sebastard

Vacheron
Ja precis så.

Och dimensionerna kommer troligtvis att vara i linje med övriga C65, dvs 41mm och 15mm hög.

IMG_20201028_081337_860.jpg

IMG_20201028_081337_859.jpg


Tyvärr ingen garre innan helgen på grund av man-flu from hell.

Får nöja mig med att slänga på Maranez Samui på armen istället.
På det wristshot man kunnat skymta tycker jag att den ser en smula mindre ut och lite åt Yema hållet. Jag gissar på ”vintage” trendiga 39mm på denna.
586BE6E1-164F-461D-863D-CA2F4D34CFBC.jpeg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Tankar om Charlie Concordia mottages gärna, har sett några i tråden men minns inte riktigt vem @HSK är jag ganska säker på?
Ser trevlig ut, svepande kvarts kan jag nog leva med 😉
0gdJmiL.jpg

 

LoveL

Rolex
2-Faktor
Jäklar vad snygga klockor det är här! Frugan skulle stänga kontot om hon visste att jag var här.. 😂
@Von, riktig stilig den där Charlie.
Kör själv på Certina DS idag.
Dock har ”Lume-knappen” högst upp lossnat. Har fått svar på garantifrågan att det bara är att lämna in. Tycker det är rätt snyggt utan. Ska jag åtgärda det tycker ni proffs här? Kanske bra om man tar upp dykningen igen. För 2:a handsvärdet kanske..
 

Bilagor

  • D41CDEB8-8955-4C76-A3DD-6B5D85905456.jpeg
    D41CDEB8-8955-4C76-A3DD-6B5D85905456.jpeg
    520.8 KB · Visningar: 5
  • 6E6AF265-A0B1-4A45-A935-5AECAB80C1C8.png
    6E6AF265-A0B1-4A45-A935-5AECAB80C1C8.png
    558.4 KB · Visningar: 5

v0n

Patek
2-Faktor
Jäklar vad snygga klockor det är här! Frugan skulle stänga kontot om hon visste att jag var här.. 😂
@Von, riktig stilig den där Charlie.
Kör själv på Certina DS idag.
Dock har ”Lume-knappen” högst upp lossnat. Har fått svar på garantifrågan att det bara är att lämna in. Tycker det är rätt snyggt utan. Ska jag åtgärda det tycker ni proffs här? Kanske bra om man tar upp dykningen igen. För 2:a handsvärdet kanske..
Har du lumepluppen kvar är det bara att pilla i den själv med en droppe superlim? Annars tycker jag personligen inte heller det är hela världen att köra utan men alla tänker vi olika 🙂
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Tankar om Charlie Concordia mottages gärna, har sett några i tråden men minns inte riktigt vem @HSK är jag ganska säker på?
Ser trevlig ut, svepande kvarts kan jag nog leva med 😉
0gdJmiL.jpg

Såg ju riktigt fina ut! :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Såg ju riktigt fina ut! :)
Eller hur, en s.k vinterklocka behöver man ju ☃️
Checkar i ganska många boxar till ett ok pris, kanske man behöver länken för en jackpot?
Det är länken jag undrar mest över...kvalle och så, "flash pump system" vad det nu kan vara 🤔


Edit: oops gick visst att få beskrivningen på engelska också så nu vet jag allt om flash pump system, praktiskt
 
Senast ändrad:

Kreacon

Audemars
@kreacon

Någon av dessa två kanske :)?



Tyckte själv att denna var ball, men hittar inga "bra" bilder på den :(

Tack för tips!
Nu råkade jag köpa en annan kvarts istället men lägger daydaten på listan! Blev det någon för dig?
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Eller hur, en s.k vinterklocka behöver man ju ☃️
Checkar i ganska många boxar till ett ok pris, kanske man behöver länken för en jackpot?
Det är länken jag undrar mest över...kvalle och så, "flash pump system" vad det nu kan vara 🤔


Edit: oops gick visst att få beskrivningen på engelska också så nu vet jag allt om flash pump system, praktiskt
Det har du helt rätt i. Ja, länken såg ju fin ut och passade klockan mycket bra tycker jag men sen vet man inte hur den är såklart.
Haha, såg inte heller att det gick först :D

Blir det en beställning? ;)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Det har du helt rätt i. Ja, länken såg ju fin ut och passade klockan mycket bra tycker jag men sen vet man inte hur den är såklart.
Haha, såg inte heller att det gick först :D

Blir det en beställning? ;)
Lite frågetecken ändå. I normala fall hade jag nog redan beställt men skitläskigt om den inte blir bra på armen
(med tanke på den extremt tröga säljmarknaden, vips pengarna i sjön osv). Aja, hoppas på nyttig feedback först så får vi se sen 😊
 
Topp