• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Ni som beställt från zelos hemsida hur lång tid har frakten varit? Eller finns de återförsäljare i Europa?
Det brukar ta några dagar/en vecka från beställning till att det skickas. DHL Express från Singapore till Sverige tar ungefär tre dagar, så det går rätt snabbt när de väl har paketet.

Zelos finns hos Serious Watches i vanliga fall.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Gruppo Gamma regerar just nu. Så är det bara :D

94B911D7-9A8D-438E-A632-8AF305FBCFF9.jpeg
 

Meridius

Cartier
2-Faktor
Har snöat in lite på stilen hos trenchhuntern och även hamilton khaki field automatic. Älskar enkelheten och syringe-händerna. Dock tycker jag att 38mm känns lite klent, brukar inte ha något under 40mm. Den senare har faktiskt en variant på 42mm som lockar, men L2L på den är brutala 52-53mm.. Någon här som har erfarenhet av endera och kan dela med sig av sina tankar?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har snöat in lite på stilen hos trenchhuntern och även hamilton khaki field automatic. Älskar enkelheten och syringe-händerna. Dock tycker jag att 38mm känns lite klent, brukar inte ha något under 40mm. Den senare har faktiskt en variant på 42mm som lockar, men L2L på den är brutala 52-53mm.. Någon här som har erfarenhet av endera och kan dela med sig av sina tankar?
Varför inte 40mm Khaki Field Auto? Finns i blått och brunt.
42mm icke dykare brukar bäras stort då urtavlan är större. Men allt beror på hur stor handled du har.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Förvisso.. men svart är min melodi tyvärr! Tack för responsen dock. Nej jag får helt enkelt fundera lite till, kanske blir en trenchunter så småningom ändå.
TCn är så pass billig så kan vara värt att testa (vi har nog även lite ytterligare rabatt om jag inte missminner mig). Gillar du inte strl så är den relativt lättsåld så du riskerar inte att förlora så mycket pengar :) jag säger som alla andra i tråden.. köööööp :D

Edit: testa - klocksnack10
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Känner att det finns så mkt kunskap här så ställer frågan 😊
Fick mail om att Amazon.se nu finns, hur funkar det? Är det som CDON där tull redan är inräknat eller är det som EBay att man själv behöver hålla koll på var grejerna skickas ifrån? Tänker på tull avgifterna såklart 😊
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Känner att det finns så mkt kunskap här så ställer frågan 😊
Fick mail om att Amazon.se nu finns, hur funkar det? Är det som CDON där tull redan är inräknat eller är det som EBay att man själv behöver hålla koll på var grejerna skickas ifrån? Tänker på tull avgifterna såklart 😊
Tänk mer CDON. Eller ja, det är ganska exakt som CDON. Grejerna skickas generellt sett från Sverige, antingen av Amazon själva eller av deras "partners". Moms måste stå inräknat i priset om det nu skulle skickas från länder utanför EU då Amazon agerar som ett svenskt företag.
 
Topp