• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

HSK

Patek
2-Faktor
Tankar om Charlie Concordia mottages gärna, har sett några i tråden men minns inte riktigt vem @HSK är jag ganska säker på?
Ser trevlig ut, svepande kvarts kan jag nog leva med 😉
0gdJmiL.jpg

Jag har haft en och @Barfly tror jag har kvar sin? Ganska trevlig men jag upplevde den som lite för stor för den typen av klocka. Snygg och skön länk dock. Svepande quartz är väl en ganska skön omskrivning för "tickar dubbelt så fort". 😂
 

HSK

Patek
2-Faktor
På armen idag också!
B1B90D96-24FF-4CBF-994B-1A697AA3B18E.jpeg
CC1B1207-BFBB-4EC5-B813-C0A68EA267EF.jpeg
Så jäkla bra! Hur är tidshållningen? 😊
Jag måste säga att den upplevs väldigt liten på armen trots l2l-måttet... jag har haft en i titan... skulle nog vilja påstå att den bärs som typ 39mm
Om det är Precidriven vi pratar om så tycker jag att den är ganska TTS. Bärs betydligt större än 39mm, jag skulle säga att den bärs som 41-42mm.
Man vet att det kostar när man inte ens får se priset... 😉
Ah, den gamla "om du behöver fråga om priset så har du inte råd"! 😂 Det var en artikel som diskuterades här på KS för kanske ett halvår sen som handlade om PR, image och om hur en avfärdande attityd ökade efterfrågan på exklusiva varumärken. Är det någon som minns vilken artikel det var?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Känner att det finns så mkt kunskap här så ställer frågan 😊
Fick mail om att Amazon.se nu finns, hur funkar det? Är det som CDON där tull redan är inräknat eller är det som EBay att man själv behöver hålla koll på var grejerna skickas ifrån? Tänker på tull avgifterna såklart 😊

Tänk mer CDON. Eller ja, det är ganska exakt som CDON. Grejerna skickas generellt sett från Sverige, antingen av Amazon själva eller av deras "partners". Moms måste stå inräknat i priset om det nu skulle skickas från länder utanför EU då Amazon agerar som ett svenskt företag.
Det är en marknadsplats där både Amazon själva men även samarbetspartners kan sälja produkter. Ibland är det till och med ett annat företag som säljer själva produkten men att Amazon står för lagerhållning, leverans m.m. och det står i så fall fulfilled by Amazon eller liknande. Så vitt jag vet så är det dock enbart om Amazon själva antingen säljer produkten och/eller sköter logistiken som du betalar rätt moms direkt vid köptillfället, är det en mindre aktör så kan det vara bra att kolla upp var de skickar ifrån då det kan hända att moms tillkommer.

Har dock inte handlat därifrån på länge och det kan hända att de har gjort om systemet i samband med Sverigelanseringen men så fungerade det tidigare i alla fall. Om jag far med osanning så får ni så klart väldigt gärna rätta mig. :bag:
 
Topp