• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

midikem

Cartier
Kör denna från @Anatta idag.
DSC_1668.JPG
 

Kreacon

Audemars
Så jäkla bra! Hur är tidshållningen? 😊

Om det är Precidriven vi pratar om så tycker jag att den är ganska TTS. Bärs betydligt större än 39mm, jag skulle säga att den bärs som 41-42mm.

Ah, den gamla "om du behöver fråga om priset så har du inte råd"! 😂 Det var en artikel som diskuterades här på KS för kanske ett halvår sen som handlade om PR, image och om hur en avfärdande attityd ökade efterfrågan på exklusiva varumärken. Är det någon som minns vilken artikel det var?
Tycker den Visuellt ser ut ungefär så stor som den är, 41 mm. Bärs ungefär så med men den är ju ordentligt slimmad med bandhorn som följer handleden! Glad överraskning. Länken är ju för bra. Dykförlängning uppskattas.
 
Senast ändrad:
Andra MKIIn här :) Samma känsla som Paran ( med mer wearability points och någon poäng mindre i ballhetsfaktor) där den är sådär bra att man glömmer hur bra den är tills den är på handleden. Subtilitet var ordet:cigar: också dagens mest intressanta upptäckt: det är den enda klockan jag varit med om som bärs bättre på nato än mn. Vilket innebär att månadens roliga pursuit är att finns bäst lämpade svarta nato :cool:
B031D0E6-8CE5-4248-A40D-D4AC95672AB0.jpeg
 
Jag gillar ju lite större klockor, med betoning på ”lite större”. Men det här, fyller det ens något syfte? En helt seriös fråga. Den är även nätta 35 mm hög. För kul för att inte dela med sig utav. Vill se @MaBr rocka denna :cigar:
34CF7611-5BB4-400E-AF6D-E7291D33203D.jpeg
Bärs med fördel utanpå dykardräkten och med en sekelskiftesdykhjälm under armen. Gärna med lite snäckskal som kantar fötterna och trillar ur fickorna 😁 men med andra ord är det då bara mer props till han som bär den till kostym vid konferensbordet:cigar:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ny vacker liten (nåja) babushska på armen. Krokodilbandet får ryka för gillar mest djur som lever men annars blir det 💯
8DftEiu.jpg

9RVmMul.jpg

HsOzMhf.jpg

EO6Q2qR.jpg
Snygg – men stor? Hur stor?
Var i landet befinner du dig? Är du i Skåne något så hojta till, så kan vi mötas upp så får du klämma på en Trench o se hur den passar. :)
Hur långt är det kvar på passarounderna (som det heter i bestämd form plural)?
Längtar till det spännande lotteriet! :)
Ja, det är ju sen gammalt!(?)
 
  • Like
Reactions: v0n
Topp