• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
Den finns kvar! Den är för tillfället hemma hos @Lindellc och gottar sig!
Bild är kul
jQuFnjQ.jpg
11an noterad! 😉
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar ju lite större klockor, med betoning på ”lite större”. Men det här, fyller det ens något syfte? En helt seriös fråga. Den är även nätta 35 mm hög. För kul för att inte dela med sig utav. Vill se @MaBr rocka denna :cigar:
34CF7611-5BB4-400E-AF6D-E7291D33203D.jpeg
Haha, det var ingen dålig pjäs! Ser mer ut som en hel undervattensforskningsstation än en klocka. Passar perfekt på min klena handled! 😁


Jag vet inte riktigt vad det är för fel på er två men ni har konstiga fetischer... 🤣
 

Fredrik78

Cartier
Så jäkla bra! Hur är tidshållningen? 😊

Om det är Precidriven vi pratar om så tycker jag att den är ganska TTS. Bärs betydligt större än 39mm, jag skulle säga att den bärs som 41-42mm.

Ah, den gamla "om du behöver fråga om priset så har du inte råd"! 😂 Det var en artikel som diskuterades här på KS för kanske ett halvår sen som handlade om PR, image och om hur en avfärdande attityd ökade efterfrågan på exklusiva varumärken. Är det någon som minns vilken artikel det var?
Tidshållningen på Retangulan är jäkligt bra! jag sover med klockan nu under inkörningen och den ligger på plus 2 sekunder totalt per dag.
Den går fort en sekund under natten och en sekund under dagen.
Denna klockan är jag så jäkla nöjd med så jag ska beställa den svarta och den guldsvarta också när tillfälle ges...
Klockan känns betydligt dyrare än vad inköspriset antyder,helt otroligt....
Jag kollade på många Youtube klipp med bla Seiko gurun Spencer Klein som var helt lyriskt (holy crap about it) över den innan jag vågade slå till och jäkligt glad att jag gjorde det.
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Jag har inte haft någon Charlie. Du kanske tänker på min Frost Zelos?
Sorry, jag blandade nog ihop dig med @Flysnapper tror jag.
Går det fortfarande inte att skicka bilder från telefonen i PM?

Nej, tror inte det. Men det går väl inte via datorn heller? Man måste väl ladda upp bilderna till en bilddelningssida?
Nej, det går inte att skicka bilder i PM utan man får ladda upp bilderna på en extern hemsida och sedan länka till dem. Precis som tidigare så sägs det vara av säkerhetsskäl så att KS inte kan hållas ansvariga för bilder som användarna laddar upp i sina privata diskussioner.
Tack! Ja det ska bli kul. Kan knappt vänta. Den där med vit tavla som du hade är verkligen sjukt snygg:)
Jag har iaf redan köpt band till den. Funkar sådär på näcken sålänge
PXL_20201028_141934251.jpg
Hur är Näcken? Jag har alltid gillat hur den ser ut och såg att SW hade fått in ett gäng NTH i lager men tycker ändå att den känns dyr på något sätt i förhållande till vad man får (den ligger på närmare 8' idag).
SadoMaBrchism? :pompus:
 

FOQ

Audemars
Sorry, jag blandade nog ihop dig med @Flysnapper tror jag.



Nej, det går inte att skicka bilder i PM utan man får ladda upp bilderna på en extern hemsida och sedan länka till dem. Precis som tidigare så sägs det vara av säkerhetsskäl så att KS inte kan hållas ansvariga för bilder som användarna laddar upp i sina privata diskussioner.

Hur är Näcken? Jag har alltid gillat hur den ser ut och såg att SW hade fått in ett gäng NTH i lager men tycker ändå att den känns dyr på något sätt i förhållande till vad man får (den ligger på närmare 8' idag).

SadoMaBrchism? :pompus:

Den bästa av schismerna!
 

Kreacon

Audemars
Sorry, jag blandade nog ihop dig med @Flysnapper tror jag.



Nej, det går inte att skicka bilder i PM utan man får ladda upp bilderna på en extern hemsida och sedan länka till dem. Precis som tidigare så sägs det vara av säkerhetsskäl så att KS inte kan hållas ansvariga för bilder som användarna laddar upp i sina privata diskussioner.

Hur är Näcken? Jag har alltid gillat hur den ser ut och såg att SW hade fått in ett gäng NTH i lager men tycker ändå att den känns dyr på något sätt i förhållande till vad man får (den ligger på närmare 8' idag).

SadoMaBrchism? :pompus:
Ah gött med en förklaring. Jag lägger in mina bilder här i tråden och sen kopierar in dem i mina PM. Sedan raderar jag bilden i tråden. Hoppas ingen misstycker.

Sadomabrchism 🤣🤣🤣 Det var lite kul.
 
Topp