• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mr Davis

Omega
20201030_152817.jpg

Superman Heritage Ø39mm
 

HSK

Patek
2-Faktor
C032.410.11.051.00
Slimmad och bekväm trots relativt lång l2l. Väldig svärta i det svarta. Länken är superb med dykförlängning. Ett ba första intryck helt enkelt. Just nu svär jag lite över att jag förlagt mejseln till att justera länken med.
Om det är originallänk så är det väl pushpins men du kanske brukar använda mejsel ändå? ☺️
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
När kommer Halios? Sjukt nyfiken på att se dina bilder och läsa intryck.
Ok varning för frälst spam...

Tack för att du frågar, min första Fairwind har kommit, pss som Averagebros är jag helt häpen över vad detta är, jag lämnar över till denna för intryck

Min andra Fairwind är den grå som är med i videon ;) sjukt nöjd, 5/7 definitivt

Edit, den som tittat på videon kanske noterar något som får nya SUB att skämmas och lämna ringen, länk med knapp för justering sv länk men det bästa är magisk taper från 20 till 16 mm, älskar den.
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Pinnar it is! Gött mos, helgen blev just ännu bättre!
Om man tittar på insidan av länken så har länkar med pins i regel en pil som visar vilket håll de ska tryckas för att lossa på bitarna. ☺️ Jag blev själv väldigt förvirrad över pins med skruvspår på min Concordia men har upptäckt att det ändå förekommer relativt ofta och kan som sagt vara ganska lurigt.
 

Kreacon

Audemars
Om man tittar på insidan av länken så har länkar med pins i regel en pil som visar vilket håll de ska tryckas för att lossa på bitarna. ☺️ Jag blev själv väldigt förvirrad över pins med skruvspår på min Concordia men har upptäckt att det ändå förekommer relativt ofta och kan som sagt vara ganska lurigt.
Yes det var så jag kollade. Sen. 😆
Kollade först ”skallen” och såg spår och tänkte inte längre än så! Tur att du är vaken.
6AF8AF45-2930-44ED-9F6C-3B324A00A131.jpeg
 

Crispie

Rolex
Ok varning för frälst spam...

Tack för att du frågar, min första Fairwind har kommit, pss som Averagebros är jag helt häpen över vad detta är, jag lämnar över till denna för intryck

Min andra Fairwind är den grå som är med i videon ;) sjukt nöjd, 5/7 definitivt

Edit, den som tittat på videon kanske noterar något som får nya SUB att skämmas och lämna ringen, länk med knapp för justering sv länk men det bästa är magisk taper från 20 till 16 mm, älskar den.
Haha, fnittrig som en liten skolflicka. Men jag kan förstå honom, det ser jävligt bra ut. Länken ser särskilt bra ut. Vilket mästerverk, som den leker med ljuset. Förstår att du längtar efter att få hänga på den.
 
Topp