• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Weberg

Audemars
Surfar runt lite bland billigare guld-dressare, och läste lite om denna. Fredrique Constant kan väl inte räknas som mikro längre, de har väl blivit jättestora?

Screenshot_20201121_214738.jpg
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Stort grattis! 🥳🎂


Stort grattis! 27 är den bästa åldern :)

Grattis! 27 alltså. Rena rama barnet!

Grattis, 27 är en bra ålder att stanna vid :)

Tack allihop! 🤗 Jag måste förtydliga att det bara är huvudet som har fastnat vid 27 års ålder. "Kroppen" är äldre än så. 😜 42 för att vara exakt. 🙈
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Surfar runt lite bland billigare guld-dressare, och läste lite om denna. Fredrique Constant kan väl inte räknas som mikro längre, de har väl blivit jättestora?

Screenshot_20201121_214738.jpg

Har inte testat någon, men det jag läst och hört så håller FC väldigt hög kvalitet :) har ju en del klockor med In-house dessutom som verkar galet prisvärda..

Jag har en GMT som jag haft sen 2018.
Min söndagsklocka :)
Hög kvalitet, särskild priset beaktad, men inget som ger prestige och ryggdunkande i "fina rummet"
Passande mainstreamklocka för mikrotråden med andra ord ☺️



20180422_182051.jpg
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Tack Terry! 😊

Till den här bilden använde jag en Sony A5000 med ett 60mm macro objektiv från 7Artisans.

Är så nördig att jag dessutom använde ett vintage Carl Zeiss objektiv för att skärma av belysningen för att få lagom reflexer från klockan! 😅
Tänkte väl det! Sedan förstod jag ca 15% av ditt svar men lika glad är jag för det och har något att googla mig fram till imorgon 😅
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tack Terry! 😊

Till den här bilden använde jag en Sony A5000 med ett 60mm macro objektiv från 7Artisans.

Är så nördig att jag dessutom använde ett vintage Carl Zeiss objektiv för att skärma av belysningen för att få lagom reflexer från klockan! 😅
Ser framför mig hur du står där på väg in i bastun med en handduk virad runt midjan med björkris i ena handen och ett stort jävla teleobjektiv i andra. 😂
 
Topp