• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Se ovan i min felaktiga citering av @Von men mitt förslag är såklart Halios Fairwind. Kvalitet, design, linjer som en sportbil, snygg, ANVÄNDBAR och perfekt storlek.
Hört något när länken kommer?

Läste lite på WUS att folk börjar bli otåliga och populariteten ser ut att dala lite. ForaSec har frtf inte sålt alla de hade jmf med tidigare modeller som gick åt som smör.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Men vad hände nu dååå!?
Kan inte sluta tänka på den här! :eek:

Tur att det är ”för mycket pengar” för suget är helt galet 😳
Den är så jäkla tung! Som en 556 på steroider. Sååå sugen jag med😂
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
@Denke schysst patina på din Malm som du postade i dagens klocka-tråden! Eftersom man inte ska diskutera i den tråden frågar jag i tråden som Malm hör hemma :) Hur har du fått till patinan? Liver of sulphur?
Har inte sett bilden men Malm erbjuder "shipwreck" som modell man kan köpa
MALMCatalinabluebronzewreckgreyracestrap_620x.jpg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Den är så jäkla tung! Som en 556 på steroider. Sååå sugen jag med😂
Måtten är precis vad jag söker, har iofs inte koll på L2L men den vore perfekt som komplement till min dykarbeater att ha lite som ”finklocka”

Hmmm, säljer jag av lite och sen unnar mig så kanske det faktiskt skulle kunna...
Borde finnas lite prutmån också...

Gaaaah! 🤣
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Måtten är precis vad jag söker, har iofs inte koll på L2L men den vore perfekt som komplement till min dykarbeater att ha lite som ”finklocka”

Hmmm, säljer jag av lite och sen unnar mig så kanske det faktiskt skulle kunna...
Borde finnas lite prutmån också...

Gaaaah! 🤣
Älskart. Argumentera med sig själv. Där har man varit! Köööööööp.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Denke schysst patina på din Malm som du postade i dagens klocka-tråden! Eftersom man inte ska diskutera i den tråden frågar jag i tråden som Malm hör hemma :) Hur har du fått till patinan? Liver of sulphur?

Har inte sett bilden men Malm erbjuder "shipwreck" som modell man kan köpa
MALMCatalinabluebronzewreckgreyracestrap_620x.jpg



Yes, det är en Catalina från Malm i brons. Köpte den opatinerad men har inget tålamod och vart så sugen på en patinerad så jag bad dem att patinera den åt mig. Vet inte vilken blandning som använts. Men jag är sjukt nöjd! :)
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Men vad hände nu dååå!?
Kan inte sluta tänka på den här! :eek:

Tur att det är ”för mycket pengar” för suget är helt galet 😳
Det är egentligen den enda klocka du behöver, sälj av och köp den! Nu är jag på dig både här och i Sinn-tråden 😂
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Men vad hände nu dååå!?
Kan inte sluta tänka på den här! :eek:

Tur att det är ”för mycket pengar” för suget är helt galet 😳
Riktigt fin och bra mått på den 😍👌🏻 Kjöööööp! 😎
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Hört något när länken kommer?

Läste lite på WUS att folk börjar bli otåliga och populariteten ser ut att dala lite. ForaSec har frtf inte sålt alla de hade jmf med tidigare modeller som gick åt som smör.
Länken ska enl senaste uppgifterna vara hos Jason i Vancouver för QC och ska sedan förbi Forasec för leverans till mig. Jag hör av mig när länken kommer eller blir försenad.

Det jag hört om Universa är att c19 ställer till ihopsättning i Schweiz och att han därför måste starta en Workshop i Van för att ta hand om det själv! Där blir det ytterligare försening, slutet feb för första batchen tror jag han skrev på IG.

Angående populariteten så har han noll marknadsföring utan verkar bara ägna sig åt att leverera till oss som har betalda preorders och producera Uni. Kan det vara ca 10 pers på watchuseek som följer tråden :) ingen crowd direkt.

Att det kommer en till batch med Seaforth gör nog att några tar den istället. Men för Fairwind kommer det lösa sig när journalisterna får klockan i hand, den är liksom några nivåer upp från SF vad gäller design. Plus länken.

Men jag bryr mig bara om mina 2, de löser suget efter Seiko SLA037, BB58 m fl då allt utom urverket enligt mig är top notch i jämförelse.
 

Weberg

Audemars
Jag funderar på att sälja av det mesta fram till 1 mars och köra OWG-March med min beater för att sedan köpa mig någonting icke affordable från någon av de stora...

Vad är det för fel på mig?
Vad kallas denna åkomma?

:eek:

EF68CA8A-7B92-4FF6-A860-24F343D9D983.jpeg

Här sitter jag med äntligen normaliserat blodsocker och mediterar. Vad är egentligen den allena bästa klockan under 10000 i erat tycke? Märke, typ, ålder. Oavsett. Den enda parametern är att den skulle användas i stort varje dag.

(Har säkert diskuterats till leda)
Behöver inte tänka särskilt länge! Med den utgångspunkten skulle jag valt en vintage Omega Seamaster el. Constellation med länk. De funkar i princip överallt och till vadsomhelst. Historia, kvalitet och design – it's all there! 😀✌️
(haft många och ångrar mig alltid när jag sålt dem)

Screenshot_20210108_200636.jpg
Screenshot_20210108_200624.jpg
 
Topp