• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jobbigt med 14 sidor att läsa ikapp sen i måndags. Fast det har varit värre tempo... :angel:

Nyinkommet, tänkt som jobbklocka men att ersätta min Traser Commando är en tuff uppgift.

40mm MWC med nonametavla, safirglas och förvånansvärt bra lume.

IMG_20210113_142700.jpg
14 sidor av kvalitet! :)
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Ja backup behövs verkligen 😊. Tog mig tillbaka med nöd och näppe. Full snökaos, säger bara norra Skåne vs Norrland 1 - 0. Går snart in i stabsläge, behöver snart ut och öppna upp min beredskapsgång igen. Obehagligt det här 😨.
Är jag inte tillbaka och synlig inom 20 minuter så...
PSX_20210113_130025.jpg

Lider med dig...
Här i söder har det lugnat ner sig, av 2 centimeter snö finns ca 2 mm kvar :)
Inget badväder har heller dock..


Låg ett bronsspänne till Acespace-kanvasen i postlådan när jag kom hem.
Bara att montera direkt på Glycinen.
Hålen i bandet var lite trånga för nya spännet men det gick snabbt att åtgärda med borrmaskinen.
(Ser jag i ivern glömde ställa och dra upp den 😁)

1610546577299.png



1610546631035.png


1610546662522.png
 

TotteH

Patek
2-Faktor

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Lider med dig...
Här i söder har det lugnat ner sig, av 2 centimeter snö finns ca 2 mm kvar :)
Inget badväder har heller dock..


Låg ett bronsspänne till Acespace-kanvasen i postlådan när jag kom hem.
Bara att montera direkt på Glycinen.
Hålen i bandet var lite trånga för nya spännet men det gick snabbt att åtgärda med borrmaskinen.
(Ser jag i ivern glömde ställa och dra upp den 😁)

1610546577299.png



1610546631035.png


1610546662522.png
Är inte orginalspännet i brons? Har inte testa att ägga det. Tycker dock det ser ut att ha patinerats. På de tidigare som var i stål så var det även stämplat "stainless steel"
20201230_110843.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Efter en natt i lacknafta var det dags för rond två.
IMG_20210113_092328.jpg

Köpte domkraftsolja. Ingen silikonolja men betydligt lägre viskositet än rc-oljan jag tidigare testade och misslyckades med. Testade att lägga urverket i den nya oljan och lät den ligga några minuter för att se så det funkade (sekundvisaren är bortplockad så var svårt att avgöra direkt). Det fungerade!!
IMG_20210113_092647.jpg


Sen kom den svåra biten. Att lyckas montera ihop alltid samtidigt som det låg under ytan i oljebadet. Efter en stund fick jag allt på plats och verkar inte vara några luftbubblor (inte än åtminstone). Så låt mig presentera:
Boldr Venture hydro edition!! Ursäkta de dåliga bilderna.
IMG_20210113_094648.jpg
IMG_20210113_094622.jpg
Så sjukt coolt... kan inte släppa tanken att göra liknande. Gäller att hitta ett vettigt objekt.
Hur blir det när man ska ställa tiden, sipprar oljan ut då?:eek::hilarious:
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Är inte orginalspännet i brons? Har inte testa att ägga det. Tycker dock det ser ut att ha patinerats. På de tidigare som var i stål så var det även stämplat "stainless steel"
20201230_110843.jpg

Jo det är brons, fast fel brädd.
Originalbandet smalar av till 20 mm vid spännet.
@SpaceAce bandet är 22 hela vägen. (Fattar inte hur jag kunde döpa om dig till Acespace i förra inlägget 😁 )
 
Topp