• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Lite nytt in idag.
En sak som jag inte blir klok på är att det ej går att använda de inre hålen för microjusteringen pga nitarna tar i.
Ska det vara så eller kan man ta bort dessa nitar eller vad de nu kallas närmast spännet ?
60B01E1E-C4E7-4055-B182-45A5626D8188.jpeg
9E67642F-B69A-431A-AD11-FAE5447B816D.jpeg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Nytt in för dagen, alldeles för stenhård för mig så får nog ta och mjuka till den lite. Frän ändå, handjagad, bombsäker och lumad vridring för nästan inga pengar alls👌🏼
Komandirskie K-28 "Ratnik". Mvh / Pacifisten
KZyauox.jpg

jThDX0S.jpg
 
Senast ändrad:

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Lite nytt in idag.
En sak som jag inte blir klok på är att det ej går att använda de inre hålen för microjusteringen pga nitarna tar i.
Ska det vara så eller kan man ta bort dessa nitar eller vad de nu kallas närmast spännet ?
60B01E1E-C4E7-4055-B182-45A5626D8188.jpeg
9E67642F-B69A-431A-AD11-FAE5447B816D.jpeg
Dessvärre känd felkonstruktion. Blev ändrat till de nya släppen. Du kanske kan slipa ner nitarna? Tror de endast är estetiska.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Lite nytt in idag.
En sak som jag inte blir klok på är att det ej går att använda de inre hålen för microjusteringen pga nitarna tar i.
Ska det vara så eller kan man ta bort dessa nitar eller vad de nu kallas närmast spännet ?
60B01E1E-C4E7-4055-B182-45A5626D8188.jpeg
9E67642F-B69A-431A-AD11-FAE5447B816D.jpeg

Såhär gjorde jag: https://klocksnack.se/threads/timefactorstråden.49611/post-3363698
🙂

Dessvärre känd felkonstruktion. Blev ändrat till de nya släppen. Du kanske kan slipa ner nitarna? Tror de endast är estetiska.

Verkligen? Trodde Eddie bad alla som antydde att den inte var hundra att dra åt helvete bara... 😂
 

Nilas

Patek
2-Faktor

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Jag måste verkligen börja läsa på bättre. Jag gillar verkligen klockan i sig men ack så bra det hade varit med en faktiskt funktion för dom där innersta hålen.
Lär ju säga att ha dom där ens for show känns jäkligt knepigt när dom ej går att använda.

Ja det är en tafflig miss helt enkelt som drar ner helhetsintrycket... 👎
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Ja den såg fin ut :) Men som jag befarade, alldeles för stor.. Finns det något märke här i tråden som gör roliga klockor (inte "fin/dressare") i damstorlek? Dvs <35mm?! 😩

I kategorin Explorerinspirerade ur finns ju ett par alternativ på 36mm annars dykare är nog inte så många som gör mindre än 38mm nuförtiden. 😕

Lite nytt in idag.
En sak som jag inte blir klok på är att det ej går att använda de inre hålen för microjusteringen pga nitarna tar i.
Ska det vara så eller kan man ta bort dessa nitar eller vad de nu kallas närmast spännet ?
60B01E1E-C4E7-4055-B182-45A5626D8188.jpeg
9E67642F-B69A-431A-AD11-FAE5447B816D.jpeg

Dessvärre känd felkonstruktion. Blev ändrat till de nya släppen. Du kanske kan slipa ner nitarna? Tror de endast är estetiska.

Såhär gjorde jag: https://klocksnack.se/threads/timefactorstråden.49611/post-3363698
🙂



Verkligen? Trodde Eddie bad alla som antydde att den inte var hundra att dra åt helvete bara... 😂

SÅ om jag förstår det hela rätt här så är dom två innersta hålen oanvändbara på microjusteringen ? Såvida man inte slipar ner nitarna, känns jättefel :banghead:

Jag måste verkligen börja läsa på bättre. Jag gillar verkligen klockan i sig men ack så bra det hade varit med en faktiskt funktion för dom där innersta hålen.
Lär ju säga att ha dom där ens for show känns jäkligt knepigt när dom ej går att använda.

Ja det är en tafflig miss helt enkelt som drar ner helhetsintrycket... 👎


Ser ju ut som om det är många justeringshål i förhållande till länkbitarnas storlek...
Går det inte bara att ta bort en länkbit till istället?
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Ett försök till en charmig bild...men det är bara att inse. Mina klockor ser bättre ut i verkligheten eller på alla andras bilder 😂 Tack för att ni tar bra bilder så jag blir sugen. Förlåt att jag inte kan göra detsamma 🤣
IMG_20210114_152749.jpg
 
Topp