• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Ett försök till en charmig bild...men det är bara att inse. Mina klockor ser bättre ut i verkligheten eller på alla andras bilder 😂 Tack för att ni tar bra bilder så jag blir sugen. Förlåt att jag inte kan göra detsamma 🤣
IMG_20210114_152749.jpg
Tycker allt att du väldigt ofta tar riktigt budgetspräckande fina bilder. Men skickar över Marathon så ska jag se om jag få en bra bild. Utifrån min kunskapsnivå inom foto tänker jag att det tar åtminstone 2021 i anspråk...
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker ändå det är konstigt, det är ju inte så att han förlorar pengar på att ha den öppen.
Han verkar besvärad över antalet ordrar. Det är alltid en syrlig underton i kommentarerna om hur många som beställde under de 11 minuter sidan var öppen (men omöjlig att nå utanför de som bor i samma trapphus som Eddie) och att det därför kommer att ta sååå lång tid att skicka allt som de besvärliga kunderna beställt!
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Ser ju ut som om det är många justeringshål i förhållande till länkbitarnas storlek...
Går det inte bara att ta bort en länkbit till istället?
Jodå jag tog bort en länkbit och satte microjusteringen längst ut men det är aningen för tajt tycker jag.
Så det hade varit klockrent om dom där innersta hålen gick att använda.
Min lokala uris hade ev en lösning så jag ska gå förbi där och höra vad man isf kan göra.
Uppdaterar om det skulle uppstå något framsteg inom området.
Nog för att det finns saker på en klocka som jag kan kompromissa med vad gäller funktion och utseende men när det gäller komfort så är jag lite petig och vill att det ska bli rätt.
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Han verkar besvärad över antalet ordrar. Det är alltid en syrlig underton i kommentarerna om hur många som beställde under de 11 minuter sidan var öppen (men omöjlig att nå utanför de som bor i samma trapphus som Eddie) och att det därför kommer att ta sååå lång tid att skicka allt som de besvärliga kunderna beställt!
Haha ja för det är ju så jobbigt att vara framgångsrik 😂
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Mer vanilj! Bonettos gummin är för jefla bra. Nu fort in till kaminen och varm choklad med rom.
743E134A-FE5E-4CC3-AE02-83CF9147D0B6.jpeg
7BF32C4F-5CF0-4AA6-A320-29F839801ED8.jpeg
Vackert! Riktigt fint, alltså! :)
Snyggt! Vad är det för klocka?
Det undrade jag med. Härligt kantiga och maskulina linjer.
Haha ja för det är ju så jobbigt att vara framgångsrik 😂
Ja du, undrar varför han inte tar in någon som packar, eller beställer hem fler klockor åt gången. Kanske inte vill betala ut lön. Eller inte kan få hem tillräckligt många klockor för att täcka efterfrågan. Högst oklart.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag har en fundering som man kanske skulle ställa i vintagetråden egentligen men det har en stark koppling till mikromärken.
Vad tror Ni om möjligheterna att hitta glas/safir och kanske krona som ersättningsdelar den dagen det behövs? Jag tänker såhär....boetten håller väl om man inte kör över den med ångvält. Urverket går att serva så länge det är ett ETA/Sellita vilket ändå är vanligt. Sannolikt kan det väl finnas delar till Miyota verk också. Dom är ju inte helt ovanliga. Men glaset....när Halios eller Monta eller Traska eller whatever har gått omkull sedan länge...finns det tillverkare av "Custom" glas tex? Jag har ingen koll själv eftersom jag inte (ännu) intresserat mig för vintage alls. Men det är ju trevligt om man inte behöver slänga klockan ifall glaset krossas eller kronan behöver bytas.

Och....ökar sannolikheten för att man hittar vettiga delar om man väljer etablerade märken? Jag menar....klart det finns delar till Rolex Sub o DJ osv ganska länge men en Tissot gentleman? Eller Sinn 556 eller något liknande. SInn tex är ju inte kända för att ha världens bästa koll historiskt på grejer. Vad tror Ni om denna långa krångliga men i framtiden intressanta fråga? (Sedan är det förstås skitsamma för oss som flippar allt ändå :rolleyes:)
 

Acos

Audemars
Jag har en fundering som man kanske skulle ställa i vintagetråden egentligen men det har en stark koppling till mikromärken.
Vad tror Ni om möjligheterna att hitta glas/safir och kanske krona som ersättningsdelar den dagen det behövs? Jag tänker såhär....boetten håller väl om man inte kör över den med ångvält. Urverket går att serva så länge det är ett ETA/Sellita vilket ändå är vanligt. Sannolikt kan det väl finnas delar till Miyota verk också. Dom är ju inte helt ovanliga. Men glaset....när Halios eller Monta eller Traska eller whatever har gått omkull sedan länge...finns det tillverkare av "Custom" glas tex? Jag har ingen koll själv eftersom jag inte (ännu) intresserat mig för vintage alls. Men det är ju trevligt om man inte behöver slänga klockan ifall glaset krossas eller kronan behöver bytas.

Och....ökar sannolikheten för att man hittar vettiga delar om man väljer etablerade märken? Jag menar....klart det finns delar till Rolex Sub o DJ osv ganska länge men en Tissot gentleman? Eller Sinn 556 eller något liknande. SInn tex är ju inte kända för att ha världens bästa koll historiskt på grejer. Vad tror Ni om denna långa krångliga men i framtiden intressanta fråga? (Sedan är det förstås skitsamma för oss som flippar allt ändå :rolleyes:)
Glas och krona är väl ”bara” att man hittar i samma storlek och det har jag iallafall fått för mig att det finns i mängder om man kollar aftermarket delar!☺️
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
@MortenH har du hört något gällande din beställning från ChrWard? Inget skickat ännu. Förmodar att de har fullt upp.

Var det någon mer i tråden som köpte på rean? Såg att compressor på länk fanns åter tillgänglig.

Nej det går trögt. "Order Status: Being Prepared For Despatch" står det på hemsidan.
Försvann pengar från konto direkt jag la ordern som senare kom tillbaks...
Tycker jag minns att det gått rätt så snabbt vid tidigare order.

Då kom det paket från CW.
Inte bara från CW, det var faktiskt till CW också 😁
Adresserat till mitt namn, C/O Christopher Ward London, min adress
Inget meddelande om moms från Dhl än så länge, och ingen betalning dragit från kortet.
Spännande att inte veta slutpriset innan man öppnar :)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Då kom det paket från CW.
Inte bara från CW, det var faktiskt till CW också 😁
Adresserat till mitt namn, C/O Christopher Ward London, min adress
Inget meddelande om moms från Dhl än så länge, och ingen betalning dragit från kortet.
Spännande att inte veta slutpriset innan man öppnar :)
Ser ut som klockåret kan börja riktigt billigt och bra. Ska hålla tummen för dig 😊👍
 
Topp