• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Defreud

Panerai
2-Faktor
Vackert! Riktigt fint, alltså! :)

Det undrade jag med. Härligt kantiga och maskulina linjer.

Ja du, undrar varför han inte tar in någon som packar, eller beställer hem fler klockor åt gången. Kanske inte vill betala ut lön. Eller inte kan få hem tillräckligt många klockor för att täcka efterfrågan. Högst oklart.
Det känns spontant som att han borde ta en kurs i logistik. 🙃
 
Packade upp en dressig geckota jumping hour idag. Ursäkta de kassa bilderna. Ska se om man kan ta någon bättre bild imöra:snaphappy:
geck.jpg


gecko nära.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Då kom det paket från CW.
Inte bara från CW, det var faktiskt till CW också 😁
Adresserat till mitt namn, C/O Christopher Ward London, min adress
Inget meddelande om moms från Dhl än så länge, och ingen betalning dragit från kortet.
Spännande att inte veta slutpriset innan man öppnar :)
Spännande.. min ser ut att ha fastnat i tullen. Har inte fått något meddelande men inga uppdateringar sedan 8 imorse. Står dock frtf att levereras ska ske idag innan dagens slut :banghead:
Edit: upp med foton!! :D
 

Kreacon

Audemars
Snyggt! Vad är det för klocka?

Va

vilken sida köper man de ifrån?
Gummit köpte jag hör på KoS men finns på watchgecko och zuludiver. @TerryTee och @JonasUppsala håller väl på med ett gruppköp?
Vackert! Riktigt fint, alltså! :)

Det undrade jag med. Härligt kantiga och maskulina linjer.

Ja du, undrar varför han inte tar in någon som packar, eller beställer hem fler klockor åt gången. Kanske inte vill betala ut lön. Eller inte kan få hem tillräckligt många klockor för att täcka efterfrågan. Högst oklart.
Tack! Fint nu med snön efter några månaders mordormörker.
Tool deluxe och den där vridringen var ju NSFW.
💦😛👍🏼

Armida?
Japp Armida A1! Framsidan är bra men profilen bättre! Lättgreppad vridning absolut.
993B7398-5D10-46F7-90F3-3C561E7D0F33.jpeg

8A70A759-957C-4DC0-B7D0-72BEB07DD290.jpeg
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Gummit köpte jag hör på KoS men finns på watchgecko och zuludiver. @TerryTee och @JonasUppsala håller väl på med ett gruppköp?

Tack! Fint nu med snön efter några månaders mordormörker.
Tool deluxe och den där vridringen var ju NSFW.

Japp Armida A1! Framsidan är bra men profilen bättre! Lättgreppad vridning absolut.
993B7398-5D10-46F7-90F3-3C561E7D0F33.jpeg

8A70A759-957C-4DC0-B7D0-72BEB07DD290.jpeg

Watchgecko har redan levererat till @TerryTee idag, vi övriga väntar spänt 😅
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Mer vanilj! Bonettos gummin är för jefla bra. Nu fort in till kaminen och varm choklad med rom.
743E134A-FE5E-4CC3-AE02-83CF9147D0B6.jpeg
7BF32C4F-5CF0-4AA6-A320-29F839801ED8.jpeg

Gummit köpte jag hör på KoS men finns på watchgecko och zuludiver. @TerryTee och @JonasUppsala håller väl på med ett gruppköp?

Tack! Fint nu med snön efter några månaders mordormörker.
Tool deluxe och den där vridringen var ju NSFW.

Japp Armida A1! Framsidan är bra men profilen bättre! Lättgreppad vridning absolut.
993B7398-5D10-46F7-90F3-3C561E7D0F33.jpeg

8A70A759-957C-4DC0-B7D0-72BEB07DD290.jpeg
Grymt 👍🏻 Men varför nämns sällan Royal Straps? Han har ju en del av watchgecko och zuludivers sortiment i Sverige och levererar på en dag 🤷🏻‍♂️ Många kanske har missat det 🤷🏻‍♂️😊

Själv blev jag med Uncle Seiko GL831 idag. Väldigt likt Bonetto 284, det som skiljer är framförallt att US är något kortare och doftar mindre. Annars, enligt mig, väldigt lika i kvalité och utseende 😊
Guld på Bonetto, Silver på Uncle Seiko 😊
IMG_20210114_172554.jpg
IMG_20210114_171504.jpg
IMG_20210114_171456.jpg
 
Senast ändrad:

BjornAgain

Cartier
2-Faktor
Haha, så var det. Ser ut som om endast PRS-25 fått det uppdaterade spännet. Ser kortare ut och med endast 3 hål.
newlogo3.jpg
Genom att man inte har så många justeringshål så kan man alltså inte komma så långt in i spännet med länken att problemet uppstår om jag förstår det rätt. :rolleyes: Också ett sätt att fixa det på

Angående Eddie - när jag hade min förra klock-alkoholistperiod för ett drygt decennium sen så köpte jag mycket på Timefactors och hade aldrig några problem med honom. Fast visst kunde man märka i forumet att han kunde vara lite snorkig ibland.
 
Ett försök till en charmig bild...men det är bara att inse. Mina klockor ser bättre ut i verkligheten eller på alla andras bilder 😂 Tack för att ni tar bra bilder så jag blir sugen. Förlåt att jag inte kan göra detsamma 🤣
IMG_20210114_152749.jpg
Tycker den är fet. Kan tipsa om denna artikel som kom ut för några dagar sedan!


B069C143-D8A7-43B1-AC3D-4191A972EC31.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Genom att man inte har så många justeringshål så kan man alltså inte komma så långt in i spännet med länken att problemet uppstår om jag förstår det rätt. :rolleyes: Också ett sätt att fixa det på

Angående Eddie - när jag hade min förra klock-alkoholistperiod för ett drygt decennium sen så köpte jag mycket på Timefactors och hade aldrig några problem med honom. Fast visst kunde man märka i forumet att han kunde vara lite snorkig ibland.
Var förmodligen lättare då, eftersom det uppenbarligen gick att handla mycket där. Det kan/får man inte nu. ;)
 

BjornAgain

Cartier
2-Faktor
Var förmodligen lättare då, eftersom det uppenbarligen gick att handla mycket där. Det kan/får man inte nu. ;)
Ja, det var öppet jämt vad jag minns - blev en och annan Precista/Timefactors/Dreadnought. :) Fast han hade nog sommarstängt och kanske även julstängt när jag tänker efter.
Sen såldes en del limited edition grejer ut på en gång, men det väl normalt hos många mikromärken även idag. Men han var nog ovanlig på det sättet att man fick intrycket att han skötte allt det praktiska runt butiken själv med leveranser och så.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Är det någon som vet om det finns någon KS-rabatt på Royal Straps?
Skriv till Mathias och kolla.

"Du får minst 10% rabatt då vi slipper kostnader för Kort och Klarna avgifter i butiken. Fri frakt från 295kr och full returrätt gäller som vanligt. Vi skickar alla våra produkter direkt till din brevlåda. Vid order under 295kr tar vi en mindre fraktavgift på 49kr"
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor

TotteH

Patek
2-Faktor
Är det någon som vet om det finns någon KS-rabatt på Royal Straps?

Skriv till Mathias och kolla.

"Du får minst 10% rabatt då vi slipper kostnader för Kort och Klarna avgifter i butiken. Fri frakt från 295kr och full returrätt gäller som vanligt. Vi skickar alla våra produkter direkt till din brevlåda. Vid order under 295kr tar vi en mindre fraktavgift på 49kr"


:)
Som sagts redan, skriv till Mathias och fråga 👍🏻😊👌🏻Trevlig som tusan 😊
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Grymt 👍🏻 Men varför nämns sällan Royal Straps? Han har ju en del av watchgecko och zuludivers sortiment i Sverige och levererar på en dag 🤷🏻‍♂️ Många kanske har missat det 🤷🏻‍♂️😊

Själv blev jag med Uncle Seiko GL831 idag. Väldigt likt Bonetto 284, det som skiljer är framförallt att US är något kortare och doftar mindre. Annars, enligt mig, väldigt lika i kvalité och utseende 😊
Guld på Bonetto, Silver på Uncle Seiko 😊
IMG_20210114_172554.jpg
IMG_20210114_171504.jpg
IMG_20210114_171456.jpg

Royal straps har rätt saftiga påslag, ibland nästan dubbla priset... sen har han bara delar av sortimentet.
Med det sagt så har jag ändå beställt därifrån några gånger, men då efter att ha kollat så att påslaget är rimligt...

Sen fick man ju fri frakt från typ 28 pund förr från watchgecko, nu är det 100 pund som är gränsen pga Corona... men då får man iofs DHL express 😀
 
Topp