• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Microtrådens egen klocka på ett Tropic. Fantastisk kombination!

DE9CF5AA-E984-4C8B-B4E5-83CF254283A4.jpeg
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Gamla Inex kan väl inte vara samma märke som nya eller vad vet du? Slösurfade in på hemsidan för att mötas av inte så värst high end grejer som fått namn som Bjarne, Otto, Verner, Kristian osv, inget fel med namnen i sig men fick iaf mig att småfnittra till 🤓
Vet egentligen inget😊 misstänker att det är något annat.. Denna är inte direkt high end heller men lite charmig👍
 

ZoomZoom

Omega
Wow...

maxresdefault.jpg





44 är lite magstarkt tycker även jag, nedanstående kan jag dock tänka mig. Roligt med olika färgkombinationer.


59e4cc2b92b3ac6f8ba4a01abbd4f6fb.png



20e7a13fc31222d49841a99eb36bf651.png
42,5 kan fungera. Mindre än så och man hamnar i damterritorium gällande storlek. Vore intressant att se vad det skulle vara för priser för en KS Limited Edition. :)
 

Schned

Panerai
2-Faktor
IMG_20210119_115242_825.jpg


Pagani Chrono för plagiattisdag. Känns kanske inte helt hundra som ett plagiat eftersom den har lite egna grejer i designen.

Bra klocka för priset. Keramisk insert tror jag. Dock väldigt tunn sådan ser det ut att vara när man kollar på läppen mot glaset. Seiko VK63 troligtvis. Bra närvaro på handleden. Safir? Ingen aning men inga repor än så länge och jag är andra ägaren på KS åtminstone.

Svampig övre tryckknapp. Insert linjerar inte. Annars inte direkt några övriga klagomål.

Har dock för många klockor som kämpar om handledstid och i den kampen har Paganin svårt att hävda sig. Har bara använt den två dagar på ett halvår tror jag och tänkte ge bort den till en kusin som har dåligt med klockor.

Fick bli en sista bild innan den åker iväg till posten.
 
Senast ändrad:

Schned

Panerai
2-Faktor
IMG_20210119_133819_926.jpg


Jo just...Diver One Ti har suttit på handleden dygnet runt i snart en vecka. Bygger på höjden med double pass men den lägre vikten gör att det funkar ändå.

Vid det här laget är ni väl trötta på den här men jag kom på att jag inte tagit någon bild i dagsljus som visar färgerna. Det dova titanet tillsammans med dom matta djupa blå färgerna är helt i min smak.

Sådär...nu blir det ingen ny wristshot innan jag bytt klocka! 😅👍🏼


Satana kallt för övrigt, - 25° och sambon som jobbar hemifrån är inte jätteglad 😂
Har eldat över en kubik senaste dygnet och det har nog aldrig hänt förut!

❄️🔥❄️🔥❄️🔥
 

HSK

Patek
2-Faktor
Kör samma som dig fast på nato idag. 😊
PSX_20210119_124454.jpg

PSX_20210119_124603.jpg
Natoband måste vara klockvärldens motsvarighet till glesbygdskavajen! Mjuk och skön, praktisk och mångsidig. Och glöm inte snygg! 😁👍

@Von jag kände inte igen dig med den nya avataren. Kul att du äntligen har blivit en av oss, bubben! 😍😍😍
 

v0n

Patek
2-Faktor

ZoomZoom

Omega
Tur att majoriteten av oss är såpass säkra i vår maskulinitet att vi kan bära damklockor.


ca6df92ebd9e89f002623beda370970a.png
Ha ha, allt är väl relativt antar jag. Borde kanske finnas någon annan formel där man tar hänsyn till handledsomkrets i förhållande till klockstorlek för att få fram en mer relevant siffra. en 38 mm kan ju se enorm ut på en späd handled och en 44 mm kan se liten ut på The Mountains handleder. :rolleyes:
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Ha ha, allt är väl relativt antar jag. Borde kanske finnas någon annan formel där man tar hänsyn till handledsomkrets i förhållande till klockstorlek för att få fram en mer relevant siffra. en 38 mm kan ju se enorm ut på en späd handled och en 44 mm kan se liten ut på The Mountains handleder. :rolleyes:
Alltid intressant det där. Vad man uppskattar och känner att man passar i. Själv tycker jag mig märkt att för just mig är l2l-måttet samt luggarnas utformning/vinkling det viktigaste i hur jag upplever passformen. Samt att om jag tightar till länk så kommer jag lite mer undan med ett lite högre l2l (tycker jag själv asså). Men handleder är ju så olika. I vilket led är grovleken liksom. Måste väl alltid prova sig fram helt enkelt. Det viktigaste är ju hur man själv gillar hur det sitter, inte vad som är ”rätt”.
 
Tror det finns 5-10 st här som föredrar 44 mm i alla fall. :)
Som föredar 44 mot vad? 34, 40, 43 eller 47? 😎
Tror det finns många som skulle kunna tänka sig 44, mig själv inräknad. Beror också lite på hur boetten är utformad.
Poängen var att jag tror att ett stort antal intressenter faller bort till följd av storleken, inte att det inte finns intressenter.

Blåvingad Monchard 😍
9220BD61-55A2-4354-A10E-54833D4574DF.jpeg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Som föredar 44 mot vad? 34, 40, 43 eller 47? 😎
Tror det finns många som skulle kunna tänka sig 44, mig själv inräknad. Beror också lite på hur boetten är utformad.
Poängen var att jag tror att ett stort antal intressenter faller bort till följd av storleken, inte att det inte finns intressenter.
100%. Sen får man inte glömma bort veteranerna * läs @FOQ * som köper klockor efter band! FOQ mått med andra ord 😁
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Annars har ju San Martin sin DJ i blått och på jubilee:)

H1d451123354748d1af7ef0ef02f1a133c.jpg
Jag har postat bilder förut redan men måste verkligen slå ett slag för Cadisens datejust. Iaf. om man vill "testa en datejust" ännu billigare än San Martin. Gillar personligen designen bättre med mindre bezel. Kvalitén känns bättre än andra mikros jag provat som kostar betydligt mer. Visst sämre urverk, generellt får man säga för min går galna +/-0sek/d, mätt den ofta men känns lite "skör" när man hanterar kronan. Men det är ett snyggt urverk och kul med nåt annat än NH35/36. Sämre på säkert de flesta punkter men skulle GISSA att den är ännu mer prisvärd.

Så mitt tips till en som vill testa en DJ: börja med Cadisen och jobba dig uppåt.

Såg nu att den du citerade inte var intresserad av DJ men värt att skriva lite tankar ändå.
20210119_153206.jpg
 
Topp