• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
#allastorlekarärlikamycketvärda

IMG_20200503_163737.jpg


IMG_20191228_160243.jpg


56mm vs 34mm 😍
 

ZoomZoom

Omega
Som föredar 44 mot vad? 34, 40, 43 eller 47? 😎
Tror det finns många som skulle kunna tänka sig 44, mig själv inräknad. Beror också lite på hur boetten är utformad.
Poängen var att jag tror att ett stort antal intressenter faller bort till följd av storleken, inte att det inte finns intressenter.

Blåvingad Monchard 😍
9220BD61-55A2-4354-A10E-54833D4574DF.jpeg
Absolut. Poängen jag ville få fram är nog att det faller ifrån ett gäng om den är 36 mm också. Så hur man än gör blir den för liten eller stor. 🥴
 

IMG_20210119_115242_825.jpg


Pagani Chrono för plagiattisdag. Känns kanske inte helt hundra som ett plagiat eftersom den har lite egna grejer i designen.

Bra klocka för priset. Keramisk insert tror jag. Dock väldigt tunn sådan ser det ut att vara när man kollar på läppen mot glaset. Seiko VK63 troligtvis. Bra närvaro på handleden. Safir? Ingen aning men inga repor än så länge och jag är andra ägaren på KS åtminstone.

Svampig övre tryckknapp. Insert linjerar inte. Annars inte direkt några övriga klagomål.

Har dock för många klockor som kämpar om handledstid och i den kampen har Paganin svårt att hävda sig. Har bara använt den två dagar på ett år tror jag och tänkte ge bort den till en kusin som har dåligt med klockor.

Fick bli en sista bild innan den åker iväg till posten.
Brilliant photo😊 respect ✊
 

Ture-ah

Omega
Har tagit på mig uppgiften att leta på en klocka som kan passa min mamma! Hon har just nu en smartwatch med massa bra funktioner som hon använder på sommaren med vandringskartor höjdmätare osvosv. Problemet är att hon bor året runt i ett tält utan el (enbart solenergi) och vatten, elen från solcellerna nu på vintern räcker bara till mobil och lampor. Har någon nått roligt förslag på nått som klarar -30 är stryktålig och inte allt för bulkig och inte allt för dyr, upp till 1500 ungefär?
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Har tagit på mig uppgiften att leta på en klocka som kan passa min mamma! Hon har just nu en smartwatch med massa bra funktioner som hon använder på sommaren med vandringskartor höjdmätare osvosv. Problemet är att hon bor året runt i ett tält utan el (enbart solenergi) och vatten, elen från solcellerna nu på vintern räcker bara till mobil och lampor. Har någon nått roligt förslag på nått som klarar -30 är stryktålig och inte allt för bulkig och inte allt för dyr, upp till 1500 ungefär?
G-Shock GW-M5610? Tält året om, får man vara nyfiken varför?😬
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor

Köp mina band. Pengarna går oavkortat till omoraliska saker såsom rockmusik och bakåtvända kepsar. Absolut inte till nya band, lovar.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Då bestämde jag att det här fick bli Final Edition av min измученная шлюха (betyder ungefär shabby chic på svenska 👀 )
Taskiga ljusförhållanden i min grotta så lika taskiga bilder men skitsamma. Min första handmålade minutvisare ever för övrigt, kan bli bättre men det var kul.
dAXRcyS.jpg

oj4I2n9.jpg

sFTqONr.jpg

qwbA6k1.jpg
 
Topp