• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kessler

Rolex
2-Faktor
Annars kan man ju ta ett sms-lån och köpa originalet direkt hos Uret Vintage. Det här skräpet, förlåt klassikern, är din för JÄTTEBILLIGA 47 985 kr 😆🔫

Screenshot_20210119_223005.jpg
Tveksam till att kvalitén motiverar ett pris som är runt 80 gånger mer.
 

AndyJ

Panerai
När jag köpte likadana första gången (fast i ett par gröna nyanser) så hajjade jag till att de hade relativt mycket glans mer än t.ex Zuludiver och CWC. Svårt att ange vart på skalan de ligger eftersom vi inte fastställt referenserna men säg 7-8? 😅

Hursomhelst är de ju inte jättedyra och frakten är gratis så testa iallafall. 😁
Jag körde ett grått på gymmet och det är rätt mycket lyster ändå. 7-8 låter rätt på lysterskalan😅 Bra band. Hålen är nog svetsade för de har inte fnasat sig för mig ännu😊
PXL_20210119_171850138.jpg
 

Ture-ah

Omega
Lite oklart vad det var hon var ute efter (är det en ersättare för smartklockan som bör ha liknande funktioner eller är det bara en vanlig klocka som menas?) men annars finns det gott om quartzmodeller som bara kräver ett batteribyte med några års mellanrum.
Haha ja sorry lite hattigt inlägg kanske! Ne hon behöver inte ha några smartwatch funktioner, På sommaren har hon Tillräckligt med energi i solcellerna för att ladda klockan och det är mest då hon behöver dess funktioner. Men tyvärr så dör även tiden när smart-funktionerna dör så hon vill ha något som visar tiden och klarar av ganska extrema förhållanden dagligen. Tex bor hon ute på en ö, när det är för högt vatten måste hon antigen ta gummibåt eller linbana hem och lågvatten så går det att vada, hon är ute med turskidor och övernattar på fjällen på vintern osv. Har själv tänkt nån G-shock variant men dom flesta är rätt stora och klumpiga för en dam, men de kanske hon får leva med! :)
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Jag körde ett grått på gymmet och det är rätt mycket lyster ändå. 7-8 låter rätt på lysterskalan😅 Bra band. Hålen är nog svetsade för de har inte fnasat sig för mig ännu😊
PXL_20210119_171850138.jpg

Mycket tjusigt, sitter verkligen som en smäck på Damaskon! 🤩
Jag får återkomma med ws på mitt gyllenbruna när jag fått hem klockan det ska vara till.... 🙄😅
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ja de är ett alternativ faktiskt, men kanske lite för stor endå. små handleder och oftast väldigt påpälsad, tror nått som slinker under alla lager med tröjärmar är skönt. men solar är nog smart, hur mycket sol eller annan ljus källa behöver en solar för att ticka några dagar?

Exakt alla anledningar vet jag inte, men hon älskar att vara ute i naturen, och framförallt att ha tid att vara ute i naturen. utmaningen i sig är nog också rätt stor anledning!

Då vetetusan tyvärr, jag tror jag taggar @Fujoor i ärendet isåfall!

Jaså okej, ja det låter ju helt klart vettigt och logiskt :) förutom tält, där drar jag själv gränsen hehe.
Du kommer inte hitta en mindre klocka än gw-m5610. Gshocks ser stora ut på papperet men alla kan bära dom.

Nån gshock som visar tidvatten kanske vore något?

Får väl även slå ett slag för Garmin instinct solar. Där har du en fullfjädrad GPS klocka som kan laddas på sol. Har blivit ganska billiga nu. Väger runt 62 gram och bärs bekvämt. Behöver dock ström om du ska köra gpsen. Nöjer du dig med klockdelen ska det räcka med daglig solladdning.
 
Senast ändrad:

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Victorinox Chrono Classic XLS MT.

Är det någon som vet varför den slutade tillverkas? Misstänker att den ansågs för dyr. Jämförs med Breitling Aerospace Evo.

DSC_1650.JPG

Kolla länkar:

https://gearpatrol.com/2014/08/26/w...-victorinox-swiss-army-chrono-classic-xls-mt/
Synd, jag tycker den är riktigt snygg :) Jag gissar att den slutades att tillverkas pga global materialbrist, det är ju en väldigt stor klocka och de fick nog inte tag i tillräckligt med titan :D
 

Ture-ah

Omega
Du kommer inte hitta en mindre klocka än gw-m5610. Gshocks ser stora ut på papperet men alla kan bära dom.

Nån gshock som visar tidvatten kanske vore något?

Får väl även slå ett slag för Garmin instinct solar. Där har du en fullfjädrad GPS klocka som kan laddas på sol. Har blivit ganska billiga nu. Väger runt 62 gram och bärs bekvämt. Behöver dock ström om du ska köra gpsen. Nöjer du dig med klockdelen ska det räcka med daglig solladdning.
Ja man kanske får bortse lite från storleken, hon testa en av mina gw-5600 och tyckte den var rätt stor men hon får kanske leva med det! Möjligtvis om en baby-g sitter bättre!

Garmin ska jag kika in, tack för tipset! Snubblade in på protrek igår något du har erfarenhet av?
 

Acos

Audemars
Jag kan bara säga vad jag hade köpt i dit lådsituation. Nämligen en 90-tals Breitling SuperOcean eller Colt. Går att hitta för ca 6-9kkr. Otroligt mycket klocka för pengarna och affordable (KS-mått)
Jag kan bara säga vad jag hade köpt i dit lådsituation. Nämligen en 90-tals Breitling SuperOcean eller Colt. Går att hitta för ca 6-9kkr. Otroligt mycket klocka för pengarna och affordable (KS-mått).
Colt verkar ju gått upp en aning efter dom förstörde modellen... tråkigt för en annan som gärna hade köpt en för 6k 😂
 
Topp