• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Barfly

Cartier
Trenchen fick uppgiften 😊
20210210_110814(0).jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag har aldrig sett att de rabatterar faktiskt. Inte ens på Black Friday, istället brukar det släppa nån limit edition vid såna tillfällen.
Men nån annan kanske har sprungit på rabattkoder?
Steiny brukar köra nedsatta priser på (vad jag tror) Gunthers älskarinnas sajt https://www.olko-watches.com/ annars har jag aldrig sett rabattkoder eller dylikt heller 🙂
 
Senast ändrad:

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Lite sugen på ett cordura band. Någon som vet om man kan förstora hålen på dessa eller kommer man helt förstöra bandet då? Tänkte ha ett annat spänne och misstänker att "pinnen" inte går in i hålet.

 

Schned

Panerai
2-Faktor
Jag har för mig att någon i tråden var i kontakt med dom för ett tag sedan, och efterfrågade 40mm varianter. Tror att svaret var ett blankt nej. Men jag kan ha drömt detta :)

Kanske var @Weberg ? 🤔

Oj, denna har jag inte sett förut. Den gillade jag, får nog sätta på detektiv-hatten och börja leta lite...
1612952443024.png

En insta kompis hade en sån förut. Riktigt tung! 😃

Jag kan lägga upp några av hans bilder om ett tag. 👍🏼
 

Weberg

Audemars
Kanske var @Weberg ? 🤔



Japp, stämmer! Har "pratat" med dem några gånger via Instagram och de hade inga mindre boetter på gång. Jag tycker det är ett märkligt affärsbeslut att låna design från världens mest kända modell, men ändra just storleken som är en stor del av framgången. Men det får de väl komma på själva. Hade deras 42 mm som jag tyckte bars alldeles för stort 💁🏼‍♂️
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Lite sugen på ett cordura band. Någon som vet om man kan förstora hålen på dessa eller kommer man helt förstöra bandet då? Tänkte ha ett annat spänne och misstänker att "pinnen" inte går in i hålet.

Jag har ett sånt och tycker det ser ut som det ska gå. Man får ha nått som klipper hela tjockleken typ en håltång. Vill du att jag mäter pinnen? Mitt är 20mm förresten

11E3910D-EF02-4D36-A4B4-D680F7EF5338.jpeg
7C2510AB-26E9-46BE-8C35-D4AECC30FF8D.jpeg
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
@TerryTee har du närmat dig beslut ifråga om klocka? Själv känns det som det blir SPB143 för mig (gått +/- 0 sedan i söndags!!!) om jag inte ger vika och hittar en TT/guld Sharkmaster. Den hade jag gärna kört en månad 😊. Men jag tänker nog att försöka hålla karaktär. Hur går dina kval?
 

v0n

Patek
2-Faktor
Lite sugen på ett cordura band. Någon som vet om man kan förstora hålen på dessa eller kommer man helt förstöra bandet då? Tänkte ha ett annat spänne och misstänker att "pinnen" inte går in i hålet.

...eller bara behålla gamla pinnen?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag har ett sånt och tycker det ser ut som det ska gå. Man får ha nått som klipper hela tjockleken typ en håltång. Vill du att jag mäter pinnen? Mitt är 20mm förresten

11E3910D-EF02-4D36-A4B4-D680F7EF5338.jpeg
7C2510AB-26E9-46BE-8C35-D4AECC30FF8D.jpeg
Du får gärna mäta :) Tycker dock det ser annorlunda ut hos dig än på bilderna. Hos dig är hålen rektangulära medan på hemsidan är de runda.

Fel citat tidigare :banghead:
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Du får gärna mäta :) Tycker dock det ser annorlunda ut hos dig än på bilderna. Hos dig är hålen rektangulära medan på hemsidan är de runda.

Fel citat tidigare :banghead:
Det kanske inte är samma. Jag kollade tillbaka när jag köpte den och den kallade Sailcloth på kvittot vilket kanske inte är samma som cordura/canvas skicka ett pm till @Rawa som driver strapped.se
 
Topp