• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nicke75

Patek
2-Faktor
Nästan störande bra lume, konstant grönish index. 🤣
Kanvaset köpte jag av @Nicke75 👊
9837DFA8-7241-439D-BFF3-FBD59BE4CF5D.jpeg
ECB57DB7-D616-4270-BA79-EFD15F9E40AA.jpeg
Satan så snyggt
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag blir mer och mer sugen på en ny Aquadive. Nu vet jag att @Von bara älskar den gula men någon av dessa hade varit sjukt najs. 👌 Vet inte riktigt vilken man ska sikta på bara... Vad tycker panelen?
PSX_20210407_231938.jpg

yellow-2-1.png
Om vi glömmer färgerna för en sekund så är ju den gula fett tråkig med fejk djupmätare. Påminner om såna där tjing tjongkronografer med datum och grejer istället för riktiga komplikationer 😁 😘


Edit: Såg att du la till originalet, youknowwhatImsayin
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Jepp, oljefylld djupmätare. Galet coolt! Är lite sugen på att köpa originalet men är tveksam till urverket då det kan bli rätt omständligt om man behöver serva det. 🤔
Aquadive50_ad.jpg



Ja, just gult band är lite over the top men ett grått eller svart band hade nog blivit kanon. 👌


Här är originalet i den färgen, ser inte heller ut att ha varit så bra läsbarhet. Vänligen bortse från det kriminellt fula bandet... 🤢
IMG_1685.jpeg


Originalet fanns i många coola färger. 😊
aquadive-time-depth-vintage-divers-watch_3.jpg

PSX_20210408_085449.jpg

Aquadive-Time-Depth-Model-50-Electronic-Vintage-Diver-Watch-_1.jpg
Och jag som helt ärligt tyckte det bandet med gula sömmar var både coolt och snyggt.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Om vi glömmer färgerna för en sekund så är ju den gula fett tråkig med fejk djupmätare. Påminner om såna där tjing tjongkronografer med datum och grejer istället för riktiga komplikationer 😁 😘


Edit: Såg att du la till originalet, youknowwhatImsayin
Äh, den är inte fejk, de har ju ersatt skalan för djupmätare med en minutskala istället. Funkar utmärkt tycker jag! 😁
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Ni Yema-experter! Vad tänker ni kring den här Marine National-dealen. Blir det en speciell klocka som skall lanseras? Vad kan det bli? När kan den tänkas komma? Hur bär deras 39 mm-dykare? Kan man få dom på h-länken istället för det Jubilee-lika? Är det bra skit?

För övrigt är jag fortfarande besviken över gårdagens klocknyheter OCH att en liten kyss skakat fram ett korn på insidan av glaset till min Spb🤮 måste kolla vad det kostar att öppna och blåsa bort. Kan inte ose det...
 

v0n

Patek
2-Faktor
Äh, den är inte fejk, de har ju ersatt skalan för djupmätare med en minutskala istället. Funkar utmärkt tycker jag! 😁
Nu kommer du inte se något annat, vet att du resonerar samma som mig din lurifax 😆 Hur mycket går originalet för mellan tummen och pekfingret?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Så där säger du bara som en omedveten skyddsmekanism. Inte så blodigt som jag trodde ändå, extremt kool feature 👍🏼
Inte alls faktiskt! Jag är bara glad att de nya inte har en analog djupmätare som ska underhållas och kan gå sönder, har ju noll användning av det. 😁 På tal om det så vet jag inte hur de gamla fungerar, är ju inte så kul om den där oljan rinner ut i boetten om den börjar läcka. Nej, det är väl inte så jättemycket pengar men för den summan köper jag hellre en Bathyscaphe som man faktiskt kan bada med. 😊
 

v0n

Patek
2-Faktor
Inte alls faktiskt! Jag är bara glad att de nya inte har en analog djupmätare som ska underhållas och kan gå sönder, har ju noll användning av det. 😁 På tal om det så vet jag inte hur de gamla fungerar, är ju inte så kul om den där oljan rinner ut i boetten om den börjar läcka. Nej, det är väl inte så jättemycket pengar men för den summan köper jag hellre en Bathyscaphe som man faktiskt kan bada med. 😊
Du är klok som en bok du 😄 Vet inte heller hur det funkar med olja och grejer, lite läskigt med dom gamla elektroniska verken också som inte är direkt kända för att vara idiotsäkra.
Annars finns ju gamla hederliga Profundus redo om man vill ha lite mindre hightech no tjafs djupmätare 🤓 (fast den är nog ännu kostsammare tror jag?)
j1zo9FL.jpg
18789289-5b6uj3k87xtcfqfjw9flg0bq-Zoom.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Du är klok som en bok du 😄 Vet inte heller hur det funkar med olja och grejer, lite läskigt med dom gamla elektroniska verken också som inte är direkt kända för att vara idiotsäkra.
Annars finns ju gamla hederliga Profundus redo om man vill ha lite mindre hightech no tjafs djupmätare 🤓 (fast den är nog ännu kostsammare tror jag?)
j1zo9FL.jpg
18789289-5b6uj3k87xtcfqfjw9flg0bq-Zoom.jpg
Ja, den är också löjligt cool. Det är inte ofta man ser dem ute till försäljning men de brukar ligga från 15Kkr och uppåt beroende på skick. Typsnittet på vridringen på den nedersta bilden är sjukt festligt, haha. 😁 Känns definitivt som en säkrare djupmätare i alla fall, ingen risk för vatten eller olja i boetten där!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ja, den är också löjligt cool. Det är inte ofta man ser dem ute till försäljning men de brukar ligga från 15Kkr och uppåt beroende på skick. Typsnittet på vridringen på den nedersta bilden är sjukt festligt, haha. 😁 Känns definitivt som en säkrare djupmätare i alla fall, ingen risk för vatten eller olja i boetten där!
Sjukt trist att det aldrig blev något av prototyperna som visades upp för några år sedan, hade ju blivit en riktig kioskvältare 😎
C8GVH8WUwAEQQCF.jpg:large

G0vYFNU.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Sjukt trist att det aldrig blev något av prototyperna som visades upp för några år sedan, hade ju blivit en riktig kioskvältare 😎
C8GVH8WUwAEQQCF.jpg:large

G0vYFNU.jpg
Ja, förutom att de är skitfula så är de rätt bra! 🤨 Skämt åsido så gillar jag idén med en ny Profundus men de där är ju hemska.
 
Topp