• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

v0n

Patek
2-Faktor
Får allt bli en bild till
20210504_100923.jpg
Vi kan väl även visa första utkastet som tyvärr hade snedprintad tavla, Var själv fly förbaskad men Jox tog det som en man 💪🏼
5WIb8lF.jpg

ePWr6Jz.jpg
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Nyinkomna affordable från icke micromärket Bulova vilket är en reproduktion av deras välkända ”Hack” från andra världskriget. Just denna variant är en specialutgåva för Veteran Watchmaker Initiative.

Nu har jag bara haft den ett dygn men jag gillar den skarpt. Sitter bra på handleden ( 38mm ), tavlan är ren och lättläst, förvånansvärt bra lume samt sjysst canvasband. Priset var helt ok på 3200kr inkl frakt / tull / moms. Speccen imponerar inte om man jämför med t ex Hamilton Khaki men ibland köper man en klocka på känsla snarare än praktikalitet ;)

AF550D11-24A2-4320-B508-DD61534694A9.jpeg
DC10535C-EC5F-4188-B415-6775F635F87E.jpeg
5347C78C-C5E2-40AB-8D17-17560222A851.jpeg
Den är schysst. Bra pris också
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Dennis seglade förbi på Instagram. Groteskt stor och bara allmänt grotesk... men kanske lite tuff ändå. Molnija Baikal Limited ed. 500ex. 46mm stor :) En sak jag inte fattar dock är att det är en rysk klocka med japanskt urverk och så står det Swiss design på tavlan?
AA5D1D23-1552-42C3-89CA-0FFD86272CBE.jpeg
F07316B8-8F4B-43B4-9737-9EBFCA6146A1.jpeg
6A61FE60-58F3-4EB0-BAD3-F1783AF4F4E6.jpeg
630853DE-C494-4033-8521-4814397ABBD9.jpeg
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Jupp, gillar båda skarpt! Två saker jag stör mig på dock, bb'n har för få micro adjust hål, Smiths har många hål men de går inte att använda pga nitarna på länken...

Håller med! Dock fick jag till länken på min BB perfekt, svårare med Smiths då jag hamnar lite fel men fick till den rätt OK.

Nitarna på Smits ska bara vara en designgrej, går att slipa ner.
Skulle inte bli förvånad om det är samma på BB.

Edit, kanske inga nitar på BB36...?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Äntligen något nytt, tyvärr inte den klockan jag hoppades på skulle dyka upp idag, men ett bra plåster på såren. Tänkt som ersättare till min San Martin Datejust i samlingen, en Oysterquartz till plagiattisdag :D Vilken fyller platsen som "daily casual dress Rolex lookalike" tycker ni? ... har bara plats för en av dem :D Jag lutar åt Tissan, men det kanske bara är nyhetens behag?

IMG_0861.JPG
IMG_0835.JPG
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Äntligen något nytt, tyvärr inte den klockan jag hoppades på skulle dyka upp idag, men ett bra plåster på såren. Tänkt som ersättare till min San Martin Datejust i samlingen, en Oysterquartz till plagiattisdag :D Vilken fyller platsen som "daily casual dress Rolex lookalike" tycker ni? ... har bara plats för en av dem :D Jag lutar åt Tissan, men det kanske bara är nyhetens behag?

IMG_0861.JPG
IMG_0835.JPG
Tissot!👌
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Äntligen något nytt, tyvärr inte den klockan jag hoppades på skulle dyka upp idag, men ett bra plåster på såren. Tänkt som ersättare till min San Martin Datejust i samlingen, en Oysterquartz till plagiattisdag :D Vilken fyller platsen som "daily casual dress Rolex lookalike" tycker ni? ... har bara plats för en av dem :D Jag lutar åt Tissan, men det kanske bara är nyhetens behag?

IMG_0861.JPG
IMG_0835.JPG
Tissot är cleanare
SM är snygg, men lite mer casual kanske
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Äntligen något nytt, tyvärr inte den klockan jag hoppades på skulle dyka upp idag, men ett bra plåster på såren. Tänkt som ersättare till min San Martin Datejust i samlingen, en Oysterquartz till plagiattisdag :D Vilken fyller platsen som "daily casual dress Rolex lookalike" tycker ni? ... har bara plats för en av dem :D Jag lutar åt Tissan, men det kanske bara är nyhetens behag?

IMG_0861.JPG
IMG_0835.JPG
tissot 🙋‍♀️
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Äntligen något nytt, tyvärr inte den klockan jag hoppades på skulle dyka upp idag, men ett bra plåster på såren. Tänkt som ersättare till min San Martin Datejust i samlingen, en Oysterquartz till plagiattisdag :D Vilken fyller platsen som "daily casual dress Rolex lookalike" tycker ni? ... har bara plats för en av dem :D Jag lutar åt Tissan, men det kanske bara är nyhetens behag?

IMG_0861.JPG
IMG_0835.JPG
Tissot! Kanonsnygg klocka!
 
Topp