• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Blev sugen på brons några timmar i förskott så jag tjuvstartar bronsdagen.

20210504_200317.jpg

20210504_201934.jpg
 

Acos

Audemars
Stort lycka till ❤
Men du borde ju haft en BB i bb-väskan..

F'låt. Det var långsökt!
Då får jag nog söka sponsor :rolleyes: .. Tusen tack för alla hejar rop! hoppas på igångsättningen kommer gå bra men vi får vänta tills imorgon utan idag är fokus tydligen på att sova ut, men men fel att klaga här sitter jag och blir serverad te och fil med flingor ala torken frulle
 

v0n

Patek
2-Faktor
Kvällsfundering: vilken var er första dyrare (läs: 10k+) klocka och varför valde ni just den?

Äger ingen själv, men funderar jämt och ständigt på vad jag ska köpa till mig själv i trettioårspresent..

Dagens kompanjon för topic.

C340E9BE-1039-47AF-BCDA-1E01AE636CF7.jpeg
Synd att du inte fyllde 30 för 20 år sen 😉
Tror min första över 10k var en tråksub eller nån panerai, minns inte riktigt. Kostade väl runt 15-20k på den tiden, tyckte det var skitmycket pengar 😄
 

BjornAgain

Cartier
2-Faktor
Jag fattar att det är mycket prylar som skickas som paket i dessa Corona-tider, men att klockbanden jag väntar på har legat hos tullen(Postnord) sen 14/4 utan att jag fått någon avisering/faktura än känns väl lite väl dåligt? Är det så extrema väntetider just nu?
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Jag fattar att det är mycket prylar som skickas som paket i dessa Corona-tider, men att klockbanden jag väntar på har legat hos tullen(Postnord) sen 14/4 utan att jag fått någon avisering/faktura än känns väl lite väl dåligt? Är det så extrema väntetider just nu?
Riktigt eländigt alltså. 4/4 hamnade mitt paket hos tullen, ett par dagar efter det fick jag faktura och betalade direkt. 26/4 damp den ner i brevlådan. Vad som hände i typ 20 dagar från betald moms till leverans är väl ingen som vet.
 

BjornAgain

Cartier
2-Faktor
Riktigt eländigt alltså. 4/4 hamnade mitt paket hos tullen, ett par dagar efter det fick jag faktura och betalade direkt. 26/4 damp den ner i brevlådan. Vad som hände i typ 20 dagar från betald moms till leverans är väl ingen som vet.
Ja, det känns ju ännu konstigare egentligen. Men det är uppenbarligen totalt överlastat just nu då.
 
  • Like
Reactions: Jox

parasec

Rolex
2-Faktor

AndyJ

Panerai
Kvällsfundering: vilken var er första dyrare (läs: 10k+) klocka och varför valde ni just den?

Äger ingen själv, men funderar jämt och ständigt på vad jag ska köpa till mig själv i trettioårspresent..

Dagens kompanjon för topic.

C340E9BE-1039-47AF-BCDA-1E01AE636CF7.jpeg
Min var en Omega Seamaster. Jag bar den nästan aldrig mest för att den kändes för fin. Efter att ha haft en odräglig mäklare som hade en likadan så sålde jag den. Synd för det var en sjukt fin klocka. Kanske inte min stil bara. Näcken funkar bättre😊 Skulle jag köpa något dyrt så blir det nog den där Tudorn i silver.
PXL_20210504_204256377-01.jpeg
 

Meridius

Cartier
2-Faktor
Min var en Omega Seamaster. Jag bar den nästan aldrig mest för att den kändes för fin. Efter att ha haft en odräglig mäklare som hade en likadan så sålde jag den. Synd för det var en sjukt fin klocka. Kanske inte min stil bara. Näcken funkar bättre😊 Skulle jag köpa något dyrt så blir det nog den där Tudorn i silver.
PXL_20210504_204256377-01.jpeg

Kul hur en klocka kan tappa all sin charm när man ser den på fel person, och vice versa 😅 himla fin den där Näcken!
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Kvällsfundering: vilken var er första dyrare (läs: 10k+) klocka och varför valde ni just den?

Äger ingen själv, men funderar jämt och ständigt på vad jag ska köpa till mig själv i trettioårspresent..

Dagens kompanjon för topic.

C340E9BE-1039-47AF-BCDA-1E01AE636CF7.jpeg
För min del blev det en Breitling Cockpit. Fastnade för utseendet och kände att jag ville unna mig då jag just tagit min magisterexamen och fått jobb :) just då var jag inte lika intresserad av klockor så slumpen avgjorde.
20190806_175010.jpg
 

Waldorf

Audemars
Kvällsfundering: vilken var er första dyrare (läs: 10k+) klocka och varför valde ni just den?

Äger ingen själv, men funderar jämt och ständigt på vad jag ska köpa till mig själv i trettioårspresent..

Dagens kompanjon för topic.

C340E9BE-1039-47AF-BCDA-1E01AE636CF7.jpeg
En Connie. Kostade val runt 5-6 kkr men helservicen hos Omega kostade 6,5 kkr så totalt... Aldrig ägt nån över säg 15 kkr. :) Inte kommit på varför jag skall göra det heller... än.
 

Waldorf

Audemars
Jag fattar att det är mycket prylar som skickas som paket i dessa Corona-tider, men att klockbanden jag väntar på har legat hos tullen(Postnord) sen 14/4 utan att jag fått någon avisering/faktura än känns väl lite väl dåligt? Är det så extrema väntetider just nu?
Fick grejor från Kina i mitten av april som fastnade hos PN men tog bara två veckor som kom grejorna.. Nytt rekord från PN för mej tror jag så ibland kan det funka.
 

jappel

Omega
2-Faktor
Kvällsfundering: vilken var er första dyrare (läs: 10k+) klocka och varför valde ni just den?

Äger ingen själv, men funderar jämt och ständigt på vad jag ska köpa till mig själv i trettioårspresent..

Dagens kompanjon för topic.

C340E9BE-1039-47AF-BCDA-1E01AE636CF7.jpeg
För mig blev det en Omega Speedmaster, ångrar mig inte än (knappt två år senare) 😁 älskar att det händer mycket på urtavlan samt plexit
B4CA1B12-30EC-4BBB-AC17-95401C6E707E.jpeg
 
Topp