• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Meridius

Cartier
2-Faktor

AndyJ

Panerai
Hittade ingen bra trio. Kör på tolv istället 😁
PXL_20210624_210143359.jpg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Dagens tips, ev av få klockmodeller jag kanske borde behållit då de är rätt ovanliga nu på K&S sidor. Denna är ju fin med om man gillar den (jag hade lumetavlan och den var väldigt bra) 😎


Fin klocka så den frestar men lite tråkigt att AR verkar vara så dålig (om det ens finns?)
Jobbigt när en svart tavla ser grå ut.
Eller bilden som luras?
Säkert någon av er som har koll :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fick plötsligt ett mail från Fedex. Frtf inget officiellt från Synchron. Kommunikation är verkligen inte deras bästa egenskap :bag:

Haha, exakt.. måste vara det. De tyckte väl synd om mig🤔:hilarious: Jag var lite före så du/ni bör förhoppningsvis också få snart.
Kolla skräpposten, i princip alla mejl från Synchron hamnar där av någon anledning.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Och så enkelt var det. Gött att vi är vuxna här inne ibland också 🥰❤️

Blir ibland så uppgiven över mig själv, var så nära på att klicka hem san martins nya sub med några förbättringar i SAMMA färg som jag redan har.. Jag måste vara den absolut tradigaste individen här 🤣
Du lyckades i alla fall INTE köpa en klocka idag (eller?) det gjorde inte jag, fan jag slog mitt tidigare rekord på 2h mellan upptäckt och köp. Då en heritage Superman, nu en original Superman på ebaj. VAD ÄR DET MED MIG? Jag hade ju en helt annan plan.

Det måste vara det hära 5G som förstör.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Missade du denna @Equilibrium eller är det du som slagit till?
Wotd för on-track
IMG_20210624_225855.jpg
Nej det var inte jag. Intresset för Airman har mattats av.
Jag är nu inne i en Timex fas 😃
 

Meridius

Cartier
2-Faktor
Du lyckades i alla fall INTE köpa en klocka idag (eller?) det gjorde inte jag, fan jag slog mitt tidigare rekord på 2h mellan upptäckt och köp. Då en heritage Superman, nu en original Superman på ebaj. VAD ÄR DET MED MIG? Jag hade ju en helt annan plan.

Det måste vara det hära 5G som förstör.

Jag lyckades hålla mig denna gången faktiskt..

Fast det finns ju något lite spännande ändå med att gå ifrån sina planer o bara gå på känsla. Falla handlöst. Tills ångesten kickar in 🤣 ”vad har jag gjort?”
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag lyckades hålla mig denna gången faktiskt..

Fast det finns ju något lite spännande ändå med att gå ifrån sina planer o bara gå på känsla. Falla handlöst. Tills ångesten kickar in 🤣 ”vad har jag gjort?”
Haha, ja

Som tur är har jag råd, men det fuckar ju med köpen resten av året, får ta någon medicin för Köpstopp. Men jag kan ju alltid flippa min Ming, den verkar poppis.

Slog till på denna som antingen är en franken eller en övergångsmodell ca 1976 (årsklocka) mellan 24.11.17 och nyare 55.11.16. Mögel mao
701E36C3-7778-45BC-941C-1A0B83DDE52F.jpeg

Denna boett är fet, ni ska få se!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Vad för referens har den limiterade microtråds Squalen?
Modellen heter 1545 men jag tror inte att de olika färgkombinationerna har några egna referenser. @Von bytte vridringsinlägget till blått vilket blev riktigt lyckat. 👍 Vet inte vad som hände med originalinlägget dock? 🤔
Hittade ingen bra trio. Kör på tolv istället 😁
PXL_20210624_210143359.jpg
Modig kille! Ingen efterbild där du sopar upp skärvorna? 😱😱
Kolla skräpposten, i princip alla mejl från Synchron hamnar där av någon anledning.
😢
Screenshot_20210625-101859_Gmail.jpg


Jag blev så förkrossad att jag var tvungen att tröstköpa en Hoffman. Riktigt clean och affordable!


img_2568.jpg


Tänkte aldrig på det, jag hade denna och den var ju lite annorlunda 🤓
DD1EA0B0-3442-4BA4-AD19-C2BFB2624B14.jpeg
Hur bärs den? 53mm L2L låter lite långt men de kanske viker neråt och upplevs som kortare? Riktigt fräck modell! 👊
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Som norsk var ju midsommar redan i onsdag.
Vi firar årets längsta dag på årets längsta dag....
Gillar ända det Svenska midsommarfirandet och partajar gärna med de infödda
Viktigt att assimileras.😁

Har klädd upp mig med klocka lämplig för umgänge med proletariatet
Glad midsommar alla!

20210625_112217.jpg


20210625_112237.jpg
 
Senast ändrad:
Topp