• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Timvisare, nato, skor i perfekt harmoni :cool: .
Klar att åka till stan.
#snyggastpåCoop

20210727_111359.jpg
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Sitter och småglor lite på Zelos nya Makos i titan, speciellt den vinröda! Är lite fundersam på det där med härdningen, jag har noll kunskap och finner inte jättemycket svar på google. Hur resistent mot repning blir klockan när den är härdad till 1200 vickers?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fick en väldigt trevlig leverans från @Feskarn på Watchwears idag! 😊 Nej, jag gillar inte att det är quick release men tänker ändå att jag ger det en chans. Blev positivt överraskad av att hålen för bandstiften är ganska stora så inga problem att få dit 2mm stift som är original på tex Synchron Military om man tar bort quick release-stiften. 👍 Kan också säga att det är ju sjukt fina och kvalitativa band med tanke på vad de kostar och även spännet är kanon! 👌
PSX_20210727_112351.jpg


Här är kandidaterna för de nya banden. Sitter idag Isofrane på två av dem och ett vintage Rk Tropic på en.
PSX_20210727_112439.jpg


Såhär blev det! Tanken var att Synchron skulle få det orangea men det var alldeles för ljust så det fick hamna på 1521an istället. För övrigt den snyggaste orangea färgen jag någonsin sett på ett band! 😊 Doxan skulle fått det gula men blev så jäkla fräsch på det vita så den fick ha det istället. Får hitta en annan klocka till det gula helt enkelt!
PSX_20210727_112539.jpg


Det enda (för man måste klaga på något) är att det är på tok för långt mellan hålen så banden sitter antingen lite för tight eller lite för löst.

Kommer definitivt att köpa fler i andra färger också. ✌️
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Skulle någon få feeling för en Tisell Explorer så är det bara att dra ett pm.
Annars kommer den väl ut så småningom på byteslördag el dylikt :cool:
5308307E-BB9F-4DE0-A3F3-F4BD04E5CFD1.jpeg

Sugen på att byta mot Tisell Hulk eller Scurfa Diver One titan blå?

Skicka pm om det låter intressant.

Sitter och småglor lite på Zelos nya Makos i titan, speciellt den vinröda! Är lite fundersam på det där med härdningen, jag har noll kunskap och finner inte jättemycket svar på google. Hur resistent mot repning blir klockan när den är härdad till 1200 vickers?

Mycket resistent skulle jag säga.
Har fortfarande inte fått ett enda märke på min Traska Commuter med 1200 vickers coating.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Fick en väldigt trevlig leverans från @Feskarn på Watchwears idag! 😊 Nej, jag gillar inte att det är quick release men tänker ändå att jag ger det en chans. Blev positivt överraskad av att hålen för bandstiften är ganska stora så inga problem att få dit 2mm stift som är original på tex Synchron Military om man tar bort quick release-stiften. 👍 Kan också säga att det är ju sjukt fina och kvalitativa band med tanke på vad de kostar och även spännet är kanon! 👌
PSX_20210727_112351.jpg


Här är kandidaterna för de nya banden. Sitter idag Isofrane på två av dem och ett vintage Rk Tropic på en.
PSX_20210727_112439.jpg


Såhär blev det! Tanken var att Synchron skulle få det orangea men det var alldeles för ljust så det fick hamna på 1521an istället. För övrigt den snyggaste orangea färgen jag någonsin sett på ett band! 😊 Doxan skulle fått det gula men blev så jäkla fräsch på det vita så den fick ha det istället. Får hitta en annan klocka till det gula helt enkelt!
PSX_20210727_112539.jpg


Det enda (för man måste klaga på något) är att det är på tok för långt mellan hålen så banden sitter antingen lite för tight eller lite för löst.

Kommer definitivt att köpa fler i andra färger också. ✌️
Jag är på jakt efter ett orange tropic, men alla jag hittar är lite för neutrala/dova i nyansen. Vill ju ha rejäl neonfärg som på Squale egna gummi. Hur nära kommer detta? :)
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
En fråga:
Ska inte dom första bitarna efter endlinks kunna va lika rörliga som dom andra?
inte haft såhär på någon innan?
20210727_155352.jpg
Tyvärr så på de flesta av Yemas länkar numera. De har fått till sig kritiken men fortsätter klanta sig. På min GMT (till salu) är det lite åt samma håll men något bättre. Det är därför jag gillar deras BoR-liknande länk som faller fritt då den inte överlappar bandhornen.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Tyvärr så på de flesta av Yemas länkar numera. De har fått till sig kritiken men fortsätter klanta sig. På min GMT (till salu) är det lite åt samma håll men något bättre. Det är därför jag gillar deras BoR-liknande länk som faller fritt då den inte överlappar bandhornen.
Ok då vet jag inte att jag lyckats göra npgit fel iaf 😂
Nu är vasen på plats iaf.
20210727_161611.jpg
 
Topp