• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Hmm. Jag kanske, råkade, av händelse, har spontanköpt en ny klocka som är på väg hem till brevlådan om ett par dagar :D

Affordable från Singapore. Vem kan gissa rätt först utifrån min mästerligt kapade bild ?

C8B0473A-0C79-4CF4-90D6-E7C5889375FE.jpeg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Fick en väldigt trevlig leverans från @Feskarn på Watchwears idag! 😊 Nej, jag gillar inte att det är quick release men tänker ändå att jag ger det en chans. Blev positivt överraskad av att hålen för bandstiften är ganska stora så inga problem att få dit 2mm stift som är original på tex Synchron Military om man tar bort quick release-stiften. 👍 Kan också säga att det är ju sjukt fina och kvalitativa band med tanke på vad de kostar och även spännet är kanon! 👌
PSX_20210727_112351.jpg


Här är kandidaterna för de nya banden. Sitter idag Isofrane på två av dem och ett vintage Rk Tropic på en.
PSX_20210727_112439.jpg


Såhär blev det! Tanken var att Synchron skulle få det orangea men det var alldeles för ljust så det fick hamna på 1521an istället. För övrigt den snyggaste orangea färgen jag någonsin sett på ett band! 😊 Doxan skulle fått det gula men blev så jäkla fräsch på det vita så den fick ha det istället. Får hitta en annan klocka till det gula helt enkelt!
PSX_20210727_112539.jpg


Det enda (för man måste klaga på något) är att det är på tok för långt mellan hålen så banden sitter antingen lite för tight eller lite för löst.

Kommer definitivt att köpa fler i andra färger också. ✌️

Snyggt! 😃
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor

Ah, för enkelt ;) Jupp, Vario Empire Seasons Summer blue. Den automatiska versionen med NH38. När man köper begagnat är man lite begränsad när det kommer till valmöjligheter.

Dock var det roligt att hitta en i Sverige till ett sjysst pris då de flesta ur den kollektionen är slutsålda sedan länge.
 

Sugar

Omega
Ah, för enkelt ;) Jupp, Vario Empire Seasons Summer blue. Den automatiska versionen med NH38. När man köper begagnat är man lite begränsad när det kommer till valmöjligheter.

Dock var det roligt att hitta en i Sverige till ett sjysst pris då de flesta ur den kollektionen är slutsålda sedan länge.
Tyckte va fint
Limiterad 25st?
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Ja
Gillar verkligen utseende , mått , färg kombination Vet inte hur e det kvaliteten? Sen om det vart automatik 👌
Håller med om att måtten var tilltalande. Även diskret logga på urtavlan ingen onödig text. Om det vore Sellita verk (om det finns passande för tavellayouten) istället för VK68 MECA-QUARTZ. Bort med datumet och på med 100m vattenskydd och den hade varit grymt svårt att motstå :). Försöker få gumman att vilja ha den. Det går sådär.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Ja denna var ju störtskön!
1627414125797.png

Ja
Gillar verkligen utseende , mått , färg kombination Vet inte hur e det kvaliteten? Sen om det vart automatik 👌

Håller med om att måtten var tilltalande. Även diskret logga på urtavlan ingen onödig text. Om det vore Sellita verk (om det finns passande för tavellayouten) istället för VK68 MECA-QUARTZ. Bort med datumet och på med 100m vattenskydd och den hade varit grymt svårt att motstå :). Försöker få gumman att vilja ha den. Det går sådär.

Synd att den är pytteliten...
 
Topp