• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Visste inte vilken tråd jag skulle fråga i men vilken väljer ni?
Screenshot_20210912-192811_Chrono24.jpg


Vs

Screenshot_20210912-194647_Chrono24.jpg
Svårt val men för mig drar den första längsta strået!
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
God morgon! Där blev det måndag igen.

För att underlätta klockvalet när man yrar runt vid 05:30 kan man köra olika veckoteman. Förutsatt att det är mikro/affordable så klart.
Utan massor av meninglösa regler att efterleva vore väl livet utan mening?

Blir orange vecka för mig som jag startar med Super-Crille, denna underbara klocka.

Mörkt och vått till morgonkaffet.
Inte ens hunden vill hänga med ut.
Kassa bilder blir det säkerligen också.
Så är livet, på sitt bästa :)

20210913_061519.jpg
 
Jag har ett litet klockrace. Två klockor skickade ungefär samtidigt från Auckland-området. Den övre som är en Komrade Urban Diver MK2 är skickad med New Zealand Post, den undre som är en Draken Tugela 3.0 är skickad med DHL Express. Båda har samma ETA, den 21/9. Ska bli kul att se om dom kommer till Sverige samtidigt. Nånting säger mig att DHL vinner. New Zealand Post-paketet kommer gå med vanliga passagerarflyg som har kapacitet över och kommer att tullhanteras av sega Postnord medans DHL har sina egna kärror och inte påverkas av Covid samt snabbare tullhantering.
Jag är logistiknörd.


nz.jpg
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Visste inte vilken tråd jag skulle fråga i men vilken väljer ni?
Screenshot_20210912-192811_Chrono24.jpg


Vs

Screenshot_20210912-194647_Chrono24.jpg
Jag ägde en Marine 36 tills nyligen och det är verkligen en fantastiskt fin klocka. För mig blev den ändå sällan använd. Den är mer dressig än de flesta av mina andra klockor och jag använde, och beundrade, den mest hemma någon gång då och då. Av den anledningen skulle jag välja Partitio som jag tycker passar vid fler tillfällen.

Det kanske kan vara bra att veta att jag aldrig har sett en Partitio live. Med tanke på kvaliteten på Marine utgår jag dock från att det är en förträfflig klocka.

Edit: Den bästa lösningen kanske är att köpa båda begagnade. ;)
 
Topp