• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TotteH

Patek
2-Faktor
@KlockTotte va fan är det för kvalité på skiten jag köpt av dig? En enda liten husvägg i vägen för klockan och vridringen åker av! Dessutom står väggen kvar! 🤨 (Hur får man förresten tillbaka skiten? Är det våld som gäller?) 😊
PSX_20210926_141859.jpg

Säger väl mer om Totte än kvallen, skoja! 😆
(fast han kan inte böja fjädrar #confirmed har försökt lära honom men näää för svåååårt buhuhuuu!).

Tryck tillbaka den med jämnt tryck bara. Fjädern/vajern kan du knycka till vinklarna på så vridringen blir lösare/tajtare om så behagas. Viktigt att fjädern ligger EXAKT i spåret.
Aldrig våld eller vassa föremål i närheten av klockor :stop:
Bla bla bla bla bla 🥴

Kan hjälpa att vrida försiktigt samtidigt som du trycker dit den @MaBr 😊

Härligt att den används som den ska 💪🏻😊

Eftermiddagen tillbringades i skogen 😍
IMG_20210926_152350.jpg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
God morgon tråden!
Jag startar veckan med Super-Crille till kaffet.
Kommer inte på något annat mikrobrand (om dom fortfarande är det) som släppt så mycket intressant nytt de åren jag hängt med här inne. Superkompressorn är en av de trevligaste, enligt mig 😄.
Har du inte provat CW så anbefalas det på det stärkaste.

Ha en underbar vecka alla!
Skönt att det är måndag. All tid i världen kvar att lösa veckans alla utmaningar.

20210927_062131.jpg
 
Senast ändrad:

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
God morgon tråden!
Jag startar veckan med Super-Crille till kaffet.
Kommer inte på något annat mikrobrand (om dom fortfarande är det) som släppt så mycket intressant nytt de åren jag hängt med här inne. Superkompressorn är en av de trevligaste, enligt mig 😄.
Har du inte provat CW så anbefalas det på det stärkaste.

Ha en underbar vecka alla!
Skönt att det är måndag. All tid i världen kvar att lösa veckans alla utmaningar.

20210927_062131.jpg
Super-Crille är grymt bra 😍
A9E8EA58-5E10-450A-9CBD-B481E008440C.jpeg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, jag fick mail om det strax efter att jag skrev inlägget! 😂 17:00 på torsdag är det som gäller om någon är sugen. Är det fler som tänkte beställa? Jag har inte riktigt bestämt mig men är sugen på en forged carbon.
Det blir ingen för mig, har testat 40mm Swordfish tidigare och den blev kortvarig tyvärr.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Ja, jag fick mail om det strax efter att jag skrev inlägget! 😂 17:00 på torsdag är det som gäller om någon är sugen. Är det fler som tänkte beställa? Jag har inte riktigt bestämt mig men är sugen på en forged carbon.
Ännu ett släpp som säljer slut på sekunder? Kom ihåg att vara inloggad epå era betaltjänster och ha snabb utcheckning med dredan ifyllda adresser mm i tjänsten. Det verkar som att man måste ha en av dessa tjänster för att ha en chans, ApplePay ska vara bra avseende snabb internationell konfirmation mellan systemen. HAr någon tips på andra snabba tjänster tar jag gärna emot dem.

För att kunna handla populära mikro/affordables.

Paypal verkar inte vara poppis bland alla, vilket jag kan förstå efter att ha försökt kontakta dem själv.
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
Det blir ingen för mig, har testat 40mm Swordfish tidigare och den blev kortvarig tyvärr.
Jag har också haft en men ingen forged carbon. Jag blir alltid så sugen när jag ser bilder på den och känner nästan att jag måste få prova på den IRL. Synd att den i titan bara, jag gillar inte känslan i materialet och de brukar även ha en annan nyans.

(Bild stulen från KS)
6AD4A6D0-C42D-4FA3-BD39-4D11A785F96B_1_201_a.jpg

Ännu ett släpp som säljer slut på sekunder? Kom ihåg att vara inloggad epå era betaltjänster och ha snabb utcheckning med dredan ifyllda adresser mm i tjänsten. Det verkar som att man måste ha en av dessa tjänster för att ha en chans, ApplePay ska vara bra avseende snabb internationell konfirmation mellan systemen. HAr någon tips på andra snabba tjänster tar jag gärna emot dem.

För att kunna handla populära mikro/affordables.

Paypal verkar inte vara poppis bland alla, vilket jag kan förstå efter att ha försökt kontakta dem själv.
Bra tips! Det är tråkigt att det har blivit så i mikrosvängen då de mest eftertraktade dyker upp på ebay efter ett par dagar med stort prispåslag men Zelos brukar faktiskt gå att beställa rätt länge efter släpp om det inte är en väldigt limiterad eller extremt populär variant. Jag vet inte hur siffrorna ser ut vid det här släppet men tror nog att det ligger på uppåt 500st/färg om inte mer baserat på tidigare släpp. 🙂
(å andra sidan kanske han inte tillverkar lika många i titan?)
 
Topp