• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Acos

Audemars
8EA76361-1D13-4076-946B-67A8413DDB2E.jpeg
 

morgel

Omega
2-Faktor
FB066376-6299-4D5A-8837-F7063BF87EE6.jpeg

Den här killen kom hem från service efter två månader igår och får nu vara med på Teamsmöte.

Känner att den är jävligt somrig så det blir kanske inte så mycket handledstid hemmavid de närmaste sex månaderna. Men då passar det ju bra att det bokades en vecka på Teneriffa i november igår så att den kan få haka på dit 🤘
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Jag är hemma och vabbar med förkyld dotter idag. I brist på nya klockor rastar jag gamm-sarben (fel datum) tillsammans med dotterns smart watch.

Sjukt det här med att alltid vilja ha nya grejer. Just nu finns det mängder med klockor jag skulle vilja ha trots att jag redan har för många och väntar på två till, en billig kines och en g-shock. Eftersom kassan är lite skral har det istället för inköp av något riktigt bra blivit impulsköp av billiga klockor och något nytt band här och där. Nytt fliegerband från Stowa och ett MN är på väg.

Sååå, är det någon som har något att byta mot dotterns klocka? ;)
Skojar så klart. Funderar däremot på att göra mig av med Sarb017 och Squale LE, till förmån för något nytt.
IMG_5279.jpg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Jag är hemma och vabbar med förkyld dotter idag. I brist på nya klockor rastar jag gamm-sarben (fel datum) tillsammans med dotterns smart watch.

Sjukt det här med att alltid vilja ha nya grejer. Just nu finns det mängder med klockor jag skulle vilja ha trots att jag redan har för många och väntar på två till, en billig kines och en g-shock. Eftersom kassan är lite skral har det istället för inköp av något riktigt bra blivit impulsköp av billiga klockor och något nytt band här och där. Nytt fliegerband från Stowa och ett MN är på väg.

Sååå, är det någon som har något att byta mot dotterns klocka? ;)
Skojar så klart. Funderar däremot på att göra mig av med Sarb017 och Squale LE, till förmån för något nytt.
IMG_5279.jpg
Tycker samtidigt att det är rimligt att försöka kränga dotterns klocka, hon uppskattar den säkert inte lika mycket som pappa skulle uppskatta nytt. Man får ju prioritera lite, kanske tänker fel här.... :D

Jag som börjar vara lite sugen på en Micro LE igen, men jag vet inte...
 

D..S..

Cartier
Det där är en lite av en graal för mig. En fantastiskt fin klocka! Hur länge har du haft den? Nöjd? :)
Har haft den i någon vecka bara. Tror bestämt det är en "keeper". Det smala diametermåttet i kombination med långa luggar är helt perfekt för min handled. Den är lagom dressad att ha till typ kofta nu på vintern och finishen är utmärkt för prisklassen. Gillar också att den saknar datum = perfekt symetri 😜
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Ja, och det blir ju lätt att räkna hem affären. Skulle inte tillräckligt många boka upp sig så blir ju inte kampanjen av. Så svårt att göra en förlust om inte något totalt oförutsett inträffar under själva tillverkningsprocessen.
Jo såklart men det är lite av vad som gör mig frågande. Den typen av hängslen&livrem-lösning är ju fantastisk för en nybakad startup utan resurser och historia och det är ju en bra resurs för att ge nya företag en ....... kick-start. Men när etablerade verksamheter över-utnyttjar sådana plattformar så känns det konstigt. Lite som att Lidl eller Hemköp står med grönsaksstånd på torget när det är Bondens Marknad, de hör liksom inte hemma där och de tar plats för sådana som verkligen behöver platsen.
Antagligen jag som är gammeldags..... :)
 
Senast ändrad:

Nikk

Panerai
2-Faktor
Tycker samtidigt att det är rimligt att försöka kränga dotterns klocka, hon uppskattar den säkert inte lika mycket som pappa skulle uppskatta nytt. Man får ju prioritera lite, kanske tänker fel här.... :D

Jag som börjar vara lite sugen på en Micro LE igen, men jag vet inte...
Jag tror att du har nåt här. Om den plötsligt är försvunnen så kommer barnets mamma så klart att lägga skulden på barnet. Eventuellt kan min nattsömn bli lidande men det är smällar man får ta. :)
 

JohLan

Omega
Jahaja, efter lång diciplinerad återhållsamhet slog köpaklockjävulen till :D köpt två franska klockor denna vecka. Har varit sugen på fler Superman och en Baltic en längre tid.
Dessa dimper ner senare i veckan, ska bli kul att se om det blir tredje gången gillt för den svarta standard-varianten av Superman 😅
7C0445A2-854B-4A35-ACB3-DC06E859C803.jpeg


Samt den nya MR-01
B2308981-88E6-4837-AB6E-E8EA926416A4.jpeg

Bild från Worn&Wound
Din superman där ser lite ”rough” ut i finishen på länken. Ska den va så?
 

Fluve

Cartier
Jag är hemma och vabbar med förkyld dotter idag. I brist på nya klockor rastar jag gamm-sarben (fel datum) tillsammans med dotterns smart watch.

Sjukt det här med att alltid vilja ha nya grejer. Just nu finns det mängder med klockor jag skulle vilja ha trots att jag redan har för många och väntar på två till, en billig kines och en g-shock. Eftersom kassan är lite skral har det istället för inköp av något riktigt bra blivit impulsköp av billiga klockor och något nytt band här och där. Nytt fliegerband från Stowa och ett MN är på väg.

Sååå, är det någon som har något att byta mot dotterns klocka? ;)
Skojar så klart. Funderar däremot på att göra mig av med Sarb017 och Squale LE, till förmån för något nytt.
IMG_5279.jpg
Hade mer än gärna velat byta Sarben mot min SKX (+pengar) men väntar på en länk till den och har lovat mig själv att behålla den en stund.
 
Topp