• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nikk

Panerai
2-Faktor
Schysst struktur på den med!
Exakt samma struktur som på dom röda killer ball bollarna som vi hade på gympan. I övrigt inga likheter så klart. :)
1634131566171.png
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Fick öppna paket idag och packa upp en klocka jag varit orimligt sugen på ett tag nu. Tack till den trevlige KS:are jag köpte av för smidig affär 👌

8809F70B-BAB7-44CF-9AA0-5DCDB1E75E45.jpeg

Lagom för stor för småarmarna eller inte för stor nog?

Testa den på en orange isofrane/borealis-gummi... gjorde sej bättre än länken tyckte jag.

Har du det orimligt stora låset på länken förresten?
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jo såklart men det är lite av vad som gör mig frågande. Den typen av hängslen&livrem-lösning är ju fantastisk för en nybakad startup utan resurser och historia och det är ju en bra resurs för att ge nya företag en ....... kick-start. Men när etablerade verksamheter över-utnyttjar sådana plattformar så känns det konstigt. Lite som att Lidl eller Hemköp står med grönsaksstånd på torget när det är Bondens Marknad, de hör liksom inte hemma där och de tar plats för sådana som verkligen behöver platsen.
Antagligen jag som är gammeldags..... :)
Är väl också gammaldags dårå för håller med till fullo. Förstår inte riktigt strategin eller om det ens är nödvändigt (har iofs aldrig köpt något på kickstarter :oldman: )
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Testa den på en orange isofrane/borealis-gummi... gjorde sej bättre än länken tyckte jag.

Har du det orimligt stora låset på länken förresten?
Det får vi prova 🙂👍 såg bild på din (denna?) med det och det såg riktigt fint ut.

Jag är rätt förtjust i länken så den lär dock få tjänstgöra en del till att börja med

Vad gäller spännet kan jag nog inte ge något bra svar; jag upplever det inte som påfallande stort i förhållande till klockan i övrigt men det är klart större än andra klockor jag har 😅
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Det får vi prova 🙂👍 såg bild på din (denna?) med det och det såg riktigt fint ut.

Jag är rätt förtjust i länken så den lär dock få tjänstgöra en del till att börja med

Vad gäller spännet kan jag nog inte ge något bra svar; jag upplever det inte som påfallande stort i förhållande till klockan i övrigt men det är klart större än andra klockor jag har 😅

Jag hade nog en annan... med svart bezel.
 
Topp