• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Master J

Audemars
2-Faktor
Tänker du på storleken? OP finns väl i både 28, 31, 34, 36 samt 41 där 36 så vitt jag vet är den vanligast förekommande (eller är det kanske t.o.m. 41mm utanför WIS-kretsar?). Det är en rätt trevlig storlek för en modell utan vridring och jag tycker att det är helt rätt val oaktat "designen" i övrigt. 🙂 Deras 39mm Sealander ser väldigt klumpig ut i jämförelse.

Jag tycker den sitter som en smäck
20220713_145743.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kan jag faktiskt hålla med om. Och jag säger inget om själva modellen, bara att jag trodde mer om CW när det gällde den inhemska formgivningen. Å andra sidan är de ju inte ensamma...

AT-vs-OP-2-e1646711026741.png
För mig vinner Omega. De har bättre färger, har lite svårt för pastellerna. Hur länge tills man tröttnar på en pastellklocka? En vecka?

Men CW är grymma annars, har länge tänkte på deras Trident Pro, men nu verkar den inte finnas i SMP-blå längre, eller tar de bort valet från hemsidan även vid tillfälliga lagerbrister?
 

Kreacon

Audemars
Och så klocka på det. Samma idag. Omväxling förnöjer men det struntar jag i.
313CC244-9AB3-4BFC-B161-1F8DCD092D2E.jpeg
Satana! Har ju helt glömt att skriva något om verket.
Det är ett NH35, en uppgradering på seikos NH25 och omnämns första gången 2011.
41 timmar PR, 21600 bph och ett av de mer vanligt förekommande automatiska verken i micros och affordables. Hack och wind. Även detta lite av en arbetshäst. Rufft, hyfsat pålitligt (källa behövs) och robust.

Mitt verk ligger på runt 6-8 spd.
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Satana! Har ju helt glömt att skriva något om verket.
Det är ett NH35, en uppgradering på seikos NH25 och omnämns första gången 2011.
41 timmar PR, 21600 bph och ett av de mer vanligt förekommande automatiska verken i micros och affordables. Hack och wind. Även detta lite av en arbetshäst. Rufft, hyfsat pålitligt (källa behövs) och robust.

Mitt verk ligger på runt 6-8 spd.
Det är en riktig arbetshäst med bra PR och tidshållning (mitt lekmannatyckande). Jag har verket i 7-8 ur och är väldigt nöjd. 👍
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ja, många "förståsigpåare" tycker att det är ett "tradigt" och osofistikerat verk, men jag kan inte bry mig mindre.
En annan fördel är att det är billigt att byta ut om det går sönder. Kostar väl drygt 500kr nytt. Lite skillnad jmf med swiss made där service oftast kostar lika mycket eller mer än klockan (i affordable pjäser)
 
Topp