• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tomi87

Cartier
Dags att... klippa gräs. Eller göra något annat. Vi får se.
20220804_182205~2.JPG
 

HSK

Patek
2-Faktor
Fick låna (läs ”påtvingad”) dotterns PJ Masks-klocka, blått funkar alltid på sommaren 🙌. Skulle kunna varit något från Invicta sett till sizen 😂
93298462-D68B-4E56-91C1-4EF9D4AF96E6.jpeg
Lite som en affordable chronolink! 😂
Klockan har inte visats här ännu, eller hur? Isotope Hydrium X Blink.

Ablogtowatch och fratello har skrivit recensioner om den. Jag vet inte - är det tillåtet att dela länkarna till recensionerna?

Hydrium X Blink 1.jpg
Riktigt fin och rolig design! 🙂 Jag har sett will return dyka upp i olika Facebookgrupper och har för mig att den är baserad på något annat?

Lite tveksam till urverket dock. Det ska tydligen vara en ETA-klon men jag har aldrig hört talas om det tidigare och vet inte hur den står sig mot t.ex. SW200. Är det någon som har erfarenhet av Landeron?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Blev ett tidigt avslut på jobb idag, vem orkar jobba i den här värmen. Packade långfenorna, hämtade sparven på förskolan och drog ner till stranden istället för lite bad och snorkling. Efter att ha haft min nya Squale på armen i tre veckor i sträck så fick det bli något annat idag. 😊
PSX_20220804_202254.jpg

PSX_20220804_202158.jpg


Svårt att klaga på temperaturen...
PSX_20220804_202137.jpg

PSX_20220804_202125.jpg


Nu har jag hamnat i soffan på terrassen istället, kan inte klaga på det heller. 😁
PSX_20220804_202400.jpg
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Riktigt fin den där! Var köpte du den?

Hittade den hos en, vad jag gissar, gråhandlare i Frankrike via Chrono24. Tog dock 2,5 månader innan dom kunde leverera och jag kan inte se att dom erbjuder fler gula till salu.

Just denna linje av klockor är lite knepiga att hitta inom EU ( har för mig att dom släpptes för resten av världen rätt så nyligen. Var Asia only ett tag ) men sök NJ0150 på Chrono24 för att se vad som dyker upp.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Blev ett tidigt avslut på jobb idag, vem orkar jobba i den här värmen. Packade långfenorna, hämtade sparven på förskolan och drog ner till stranden istället för lite bad och snorkling. Efter att ha haft min nya Squale på armen i tre veckor i sträck så fick det bli något annat idag. 😊
PSX_20220804_202254.jpg

PSX_20220804_202158.jpg


Svårt att klaga på temperaturen...
PSX_20220804_202137.jpg

PSX_20220804_202125.jpg


Nu har jag hamnat i soffan på terrassen istället, kan inte klaga på det heller. 😁
PSX_20220804_202400.jpg
Men vad är det för gummi???
 

Weberg

Audemars
Ouch! Nu kommer örfilarna regelbundet 😅

Eftersom ingen svarar när man mejlar så skriver jag här: jag ber så HEMSKT mycket om ursäkt för att jag överträdde (ännu) en regel. Jag var nästan färdig med annonsen men var tvungen att natta dottern så jag tryckte på publicera och tänkte att jag kan säkert justera returpolicy etc. om en stund. Det kunde jag tydligen inte.

❌ Ett tips i all välmening: det vore schyst att skicka ett mejl och påminna innan ni raderar annonsen helt. Tidsåtgången är densamma — fast mycket trevligare.

EDIT: fast nu måste jag tydligen vänta 24 timmar, så att försöka göra rätt för sig gick inte heller. 🙃🙏

IMG_20220804_210949.jpg
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ouch! Nu kommer örfilarna regelbundet 😅

Eftersom ingen svarar när man mejlar så skriver jag här: jag ber så HEMSKT mycket om ursäkt för att jag överträdde (ännu) en regel. Jag var nästan färdig med annonsen men var tvungen att natta dottern så jag tryckte på publicera och tänkte att jag kan säkert justera returpolicy etc. om en stund. Det kunde jag tydligen inte.

❌ Ett tips i all välmening: det vore schyst att skicka ett mejl och påminna innan ni raderar annonsen helt. Tidsåtgången är densamma — fast mycket trevligare.

EDIT: fast nu måste jag tydligen vänta 24 timmar, så att försöka göra rätt för sig gick inte heller. 🙃🙏

IMG_20220804_210949.jpg

Vi önskar vi hade tid att svara på varje Mail som kommer om just det här ämnet. Men det har vi inte, inte heller har vi möjlighet att tillfälligt ta bort och återställa sen när man rättat. Vi har en förändring på G som kommer lösa att problem med annonser.

/hook
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ouch! Nu kommer örfilarna regelbundet 😅

Eftersom ingen svarar när man mejlar så skriver jag här: jag ber så HEMSKT mycket om ursäkt för att jag överträdde (ännu) en regel. Jag var nästan färdig med annonsen men var tvungen att natta dottern så jag tryckte på publicera och tänkte att jag kan säkert justera returpolicy etc. om en stund. Det kunde jag tydligen inte.

❌ Ett tips i all välmening: det vore schyst att skicka ett mejl och påminna innan ni raderar annonsen helt. Tidsåtgången är densamma — fast mycket trevligare.

EDIT: fast nu måste jag tydligen vänta 24 timmar, så att försöka göra rätt för sig gick inte heller. 🙃🙏

IMG_20220804_210949.jpg

Imorgon är en annan dag! Hänt oss alla, ens eget fel även om det är surt 🙈

😘
 

InWester

Cartier
Hittade den hos en, vad jag gissar, gråhandlare i Frankrike via Chrono24. Tog dock 2,5 månader innan dom kunde leverera och jag kan inte se att dom erbjuder fler gula till salu.

Just denna linje av klockor är lite knepiga att hitta inom EU ( har för mig att dom släpptes för resten av världen rätt så nyligen. Var Asia only ett tag ) men sök NJ0150 på Chrono24 för att se vad som dyker upp.
Det är just på chrono jag har hittat dom och då nästan bara i Asien. Finns en i Frankrike. Blir väl att beställa från Asien och då åka på tullavgifter/moms😒. Är den svår att dra upp? Kronan ser svår ut att greppa😅
 

Weberg

Audemars
Imorgon är en annan dag! Hänt oss alla, ens eget fel även om det är surt 🙈

😘
Absolut, ens eget fel och så vidare. Säger inget om det, jag kan både vara en slarver och ha bråttom! 🤫
Men ett vanligt formulär som godkänns först när man fyllt i alla fält hade varit en enkel lösning. Används ju av alla, överallt.

Nyhetsbrev är ju också smidigt när man har en stor grupp medlemmar; lätt att nå många med viktiga nyheter och förändringar — och samtidigt kunna göra reklam för egna produkter osv.

(Hursomhelst så älskar jag KS och gemenskapen här, men vill också känna att jag får lov att ha åsikter och ge feedback.)

Gott så, nu tar jag kväll. 😘
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Det är just på chrono jag har hittat dom och då nästan bara i Asien. Finns en i Frankrike. Blir väl att beställa från Asien och då åka på tullavgifter/moms😒. Är den svår att dra upp? Kronan ser svår ut att greppa😅

Ja, tyvärr är det så. Blev själv förvånad när jag fann mitt exemplar inom EU. Fast å andra sidan fick jag ju vänta ett bra tag med på leverans. De bör dock dyka upp mer och mer inom sinom tid på den europeiska marknaden framöver om du har tålamod.

Ja, hyfsat svår. Fick köra med greppet på bilden och dra upp med långfingret. Kronan är helt klart underdimensionerad och stegen är korta mellan datum- och tidsinställning. Känns väldigt ”vintage”.

Minirecension: Trevlig billig klocka där tavlan är stjärnan. Bärs bekvämt på en 17cm handled och känns inte för stor eller för liten. Länken är seikorasslig och hålls ihop med pushpins. Pressad clasp med 3 mikrojusteringar. Miyota 8000 verk så ingen hacking vilket är trist. Lysmassan är inget att hänga i julgranen. Kronan är lite muppig.

Trots ovanstående får den mig att le när jag kollar tiden och den är fansiken rätt så tjusig ändå så jag ångrar inte köpet.

C9E7F27D-2EEA-4100-8AA9-FB7321D4A5CD.jpeg
 
Topp