• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Weberg

Audemars
BOLDR-Venture-Black-Dawn-Sekvens.se.jpg
Venture Black Dawn

(PS. Har justerat priserna på BOLDR i shoppen så att de ligger på samma nivå som andra ÅF inom EU...)
Kan rekommendera denna modellen varmt, svårt att hitta ballare för så lite pengar. (Nej, jag är inte sponsrad!) 😁
 

v0n

Patek
2-Faktor
Tjipp och välkomna till v0n Fixar. Idag ska vi prata om tätning men inte vilken tätning som helst utan vattentätning.

Sjöhästen passerade dessvärre inte mitt vetenskapliga trycktest, dvs nedsänkning i handfatet och kolla efter luftbubblor, bubblor blev det...massvis med bubblor.
Inte så förvånande då glaset inte alls är anpassat för boetten men men.
Torka ur boetten och plan B till verket. Gammalt beprövat trick, trycka in silikon. I detta fall transparent silikonfog för badrum som jag tycker funkar bäst.
Finns även silikonlim och liknande på mindre tuber, men allt jag testat innan är dessvärre inte lika resistent mot saltvatten/kem/tvål och är svårare att jobba med.

Lika enkelt som det låter:
NEhOWKm.jpg

Sprutta ut en skvätt, ha tandpetare och våtservetter redo för det är kladdigt värre men är lätt att torka av innan det stelnat
MrEkTkq.jpg

Kötta på ordentligt med silikon så det sätter sig ordentligt i skrymslena, går med fördel att trycka till med lillfingret och/eller tandpetare
8ZhSShu.jpg

Torka av resterna med våtservett, klart!
lYvex4g.jpg

Eller inte riktigt klart, det ska härda i 24h också. Strängen kan se "grumlig" ut nu, men kommer senare bli transparent och knappt märkbar för ögat.
 

Meridius

Cartier
2-Faktor
Någon här inne som suttit på en hydroconquest auto 43mm på gummi och kan dela med sig av någon bild? Fick ett jäkla sug helt plötsligt. (Vill hävda att en beggad kvalar in i denna tråd)
 
Topp